Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Cykelpåköpet skrev: 2025-05-10 18:07:53 Vill ha in folk som spelat i SHL i närtid och kan ligan, därav hade Woods varit en hygglig värvning att ha i en andrakedja. Om man tittar på "free agents" i SHL är Justin Kloos den med bäst poängsnitt, osäker på om han är ytter eller center, men där tycker jag absolut Wiken ska vara med och hugga. Problemet är att han kan ansluta först i oktober/november. Näst på listen var mer eller mindre Woods, för de som är ovanför honom ryktas ha gjort klart med andra klubbar.

Vill inte gå in med förstakedja bestående av spelare som spelat i AHL de senaste fem åren, känns som en väldig chansning.
Är det som är lite mardröm. Sen hamnar vi efter i början.

15 dgr sedan det blev klart. JJ och Sissons in. Är väll bara Nordamerika och schweiz som som spelar fortfarande?
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Cykelpåköpet skrev: 2025-05-10 18:07:53 Vill ha in folk som spelat i SHL i närtid och kan ligan, därav hade Woods varit en hygglig värvning att ha i en andrakedja. Om man tittar på "free agents" i SHL är Justin Kloos den med bäst poängsnitt, osäker på om han är ytter eller center, men där tycker jag absolut Wiken ska vara med och hugga. Problemet är att han kan ansluta först i oktober/november. Näst på listen var mer eller mindre Woods, för de som är ovanför honom ryktas ha gjort klart med andra klubbar.

Vill inte gå in med förstakedja bestående av spelare som spelat i AHL de senaste fem åren, känns som en väldig chansning.
Håller helt med.
Med Woods vet man exakt vad man får, och han kan ansluta direkt.

Nu får man istället sitta och hoppas på att ingen ny Carey eller Lorito kommer in.
Woods var förmodligen inte ens tänkt som en förstelina-spelare.

Jäkligt synd att man inte lyckades med den värvningen.

Väldigt mycket snack och lite verkstad hittills när man först uttalar sig att flera är klara och att spelare ”står på kö för att spela i Djurgården”, ”Vi har en lista med många namn” osv sen händer ingenting?

Genuint orolig.
Zpy65

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zpy65 »

Tycker som vanligt, att ni som är så kallade djurgårdssuporters gnäller å ska ha å ska ha , men ni som tycker en jävla massa, byt för faan med Vikegård å gör det ni kan, för många av er inser nog inte att vi är i SHL. Å vi kan inte köpa allt, han är värdelös å han kan inte, brodda bryt kontraktet å köp en ny, faaaan , jag älskar brodda, faan äkta jävla järnkami, han håller inte i shl, han håller i shl, sluta med erat skitprat
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av daaviid »

Zpy65 skrev: 2025-05-10 18:38:12 Tycker som vanligt, att ni som är så kallade djurgårdssuporters gnäller å ska ha å ska ha , men ni som tycker en jävla massa, byt för faan med Vikegård å gör det ni kan, för många av er inser nog inte att vi är i SHL. Å vi kan inte köpa allt, han är värdelös å han kan inte, brodda bryt kontraktet å köp en ny, faaaan , jag älskar brodda, faan äkta jävla järnkami, han håller inte i shl, han håller i shl, sluta med erat skitprat
Vem fan snackar du med?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Det har gått exakt två veckor. Två, sedan vi överhuvudtaget fick veta vilken ekonomisk verklighet vi måste förhålla oss till.

. Anledningen till att "alla andra" värvar är för att de har vetat i MÅNADER att SHL väntar, och HV har kunnat utgå från SHL i förhandlingarna på ett sätt vi inte kunnat.

Jävla grinkukar med noll förståelse eller tålamod som äntligen hittar nåt att gnälla på igen är fan helt sanslösa. Sök hjälp. Impulsen att alltid gnälla måste behandlas
Säg den glädje som varar
Zpy65

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zpy65 »

Med dig daaviid
Zpy65

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zpy65 »

Älskar Djurgården alltid oavsett,
daaviid

Silly Season 2025/26

Inlägg av daaviid »

Zpy65 skrev: 2025-05-10 18:48:53 Med dig daaviid
Okej, trist nog för din del så är jag inte intresserad. :wink:
Användarvisningsbild
Tobbis

Silly Season 2025/26

Inlägg av Tobbis »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-10 18:43:37 Det har gått exakt två veckor. Två, sedan vi överhuvudtaget fick veta vilken ekonomisk verklighet vi måste förhålla oss till.

. Anledningen till att "alla andra" värvar är för att de har vetat i MÅNADER att SHL väntar, och HV har kunnat utgå från SHL i förhandlingarna på ett sätt vi inte kunnat.

Jävla grinkukar med noll förståelse eller tålamod som äntligen hittar nåt att gnälla på igen är fan helt sanslösa. Sök hjälp. Impulsen att alltid gnälla måste behandlas
Tror mer det handlar om att man vill ha rykten och allt det där roliga med silly season, man är lite exalterad över vad som ska komma in, speciellt nu när vi är i SHL.

Men ja, lite is i magen får man ju ha. Även om det kliar lite även hos mig, man vill ha rykten om spetsspelare från alla håll och kanter! :lol:
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Jag är ganska övertygad om att Wiken har grejer klara som inte presenterats ännu av olika anledningar.
Dessutom finns det inget att stressa över. De absolut bästa free agents i världen kommer ändå sitta och vänta tills efter 1 Juli med att signa kontrakt.
Plus att vi redan har stommen i truppen klar.
15 spelare på kontrakt + Sveriges bästa juniorverksamhet där bakom.
Skippa paniken och njut av att vi är Sveriges finaste hockeyförening istället.
Zpy65

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zpy65 »

Genuint orolig för vad ??
Djurgården kommer att vara matchredo till Shl säsongen när den börjar,
Är inte orolig alls,
Låt det ta tid låt dom jobba med de dom ska ,
Å bara älska Djurgården,
Har fullt förtroende för Mr Vikegård å hans kompanjoner
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Disciplinnämnden »

Knickedick skrev: 2025-05-10 16:55:10
Disciplinnämnden skrev: 2025-05-10 15:06:09
Knickedick skrev: 2025-05-10 13:21:17
Osten östlund skrev: 2025-05-10 09:07:28
Knickedick skrev: 2025-05-10 09:01:20

Det som är bra för San Jose är väl att han inte har något kontrakt med någon klubb i Europa. Hade han haft det så hade dom varit tvungna att låna tillbaka honom till den klubben om han inte tagit en plats i NHL-klubben, om jag tolkar NHL-avtalet rätt.
Så Mattias är helt och hållet i San Joses händer och NHL-klubbarna brukar föredra spel på liten rink om dom har fria händer, vilket dom har med Mattias.
Inte omöjligt att dom lånar honom hit. Men då är finska ligan mer trolig men framförallt AHL
Vad är poängen med att dom signar honom nu. Ifall dom ej vill plocka över honom?
Just det jag skrev. Att dom har större möjlighet att styra hans utveckling om han bara har kontrakt med dom och inte har kontrakt i Europa. Det finns mycket med NHL-avtalet som ger NHL-klubben mindre möjligheter att placera honom där DOM tycker ger honom bäst utveckling än om han skriver ett längre kontrakt med oss och dom då signar honom när han har ett underliggande kontrakt med oss.
Han var ju bara utlånad till oss, kontraktet är väl med Linköping till 27/28?
Kontraktet med Linköping gick ut efter den här säsongen.
Ok, dom hade hunnit uppdaterat elitprospects med "NHL-åren" då. =)
Zpy65

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zpy65 »

Knicedick,
Håller med dig, tack
Zpy65

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zpy65 »

daaviid skrev: 2025-05-10 18:59:35
Ska be om ursäkt, ser att Dif hockey är i våra hjärtan,
Mvh Örjan
daaviid

Silly Season 2025/26

Inlägg av daaviid »

Zpy65 skrev: 2025-05-10 19:21:44
daaviid skrev: 2025-05-10 18:59:35
Ska be om ursäkt, ser att Dif hockey är i våra hjärtan,
Mvh Örjan
Det är lugnt, jag var inte helt seriös med mitt inlägg.

Men ett litet tips. Försök att svara på meddelanden här inne med "citat" knappen. Det blir lättare för andra att hänga med på vem/vad du diskuterar. Ha en fortsatt fin kväll.
Skriv svar