Låt oss se och utvärdera bara han inte blir en Bjerselius 2.0 där jag såg noll talangmb81 skrev: ↑2022-04-25 13:48:14SHL är nog nåt år bort. Men breddforward i allsvenskan ska väl funka tycker jag.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-04-25 13:35:57Lets agree to disagree
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- diftobbe89
Påminner inte W Nilsson lite om Brodin när han kom upp?
Rightare, bra skridskoåkare, tacklar på det mesta, osv.
Men han ser ruggigt tanig ut så han får köra hårt med Jimmie i sommar.
Spela fult
Det här laget lär ju vara de bästa som har spelat hockeyallsvenskan någonsin och också ett lag som skulle kunna komma högt i SHL.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Kändes ju så jävla självklart med tre platser kvar och där har vi dem. Haha.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-25 13:13:16Starka förhoppningen är ju Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson och Kokkonen. Sen tycker jag vi ska ta in Liljegren också för att vi tappar så många spelare under JVM.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:07:22 JA, så jävla starkt.
Riktigt fint.
Då har vi tre platser kvar att fylla på forwardssidan, kan ju säkert bli fler framöver för bredd, men "kartan" som Djurgården lagt ut är 14 st platser.
Precis, vi måste ju ha in fler.
Stor risk att all fyra (Odelius, Öhgren, Östlund och Lekkerimäki) spelar JVM i December va? Nilsson är två år äldre.
Det är ändå nästan en hel kedja. Gissar på att vi kommer behöva ta in fler när vi närmar oss December där.
Men om vi utgår från 14 fw så vore det underbart med Davidsson x2 + Kokkonen.
Vad får folk att tro att HV inte kommer förlänga med samtliga om de går upp?Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:56:33Kändes ju så jävla självklart med tre platser kvar och där har vi dem. Haha.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-25 13:13:16Starka förhoppningen är ju Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson och Kokkonen. Sen tycker jag vi ska ta in Liljegren också för att vi tappar så många spelare under JVM.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:07:22 JA, så jävla starkt.
Riktigt fint.
Då har vi tre platser kvar att fylla på forwardssidan, kan ju säkert bli fler framöver för bredd, men "kartan" som Djurgården lagt ut är 14 st platser.
Stor risk att all fyra (Odelius, Öhgren, Östlund och Lekkerimäki) spelar JVM i December va? Nilsson är två år äldre.
Det är ändå nästan en hel kedja. Gissar på att vi kommer behöva ta in fler när vi närmar oss December där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Spekulation. Är ju förpassade till fjärdekedjan i ett hockeyallsvenskt lag så jag tror bara dom inte är prioriterade. Kan ju inte ha kvar hela laget från HA för att kunna konkurrera i SHL.Praetori skrev: ↑2022-04-25 14:14:59Vad får folk att tro att HV inte kommer förlänga med samtliga om de går upp?Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:56:33Kändes ju så jävla självklart med tre platser kvar och där har vi dem. Haha.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-25 13:13:16Starka förhoppningen är ju Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson och Kokkonen. Sen tycker jag vi ska ta in Liljegren också för att vi tappar så många spelare under JVM.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:07:22 JA, så jävla starkt.
Riktigt fint.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fredrik Claesson har ju en nordamerikansk fru så det kan ju bli ett problem att flytta hem igen. Han har inge familj som trycker på och påverkar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Går ganska långt ner i laget nu, och HV71 kommer inte vara som "normala" nykomlingar och trampa igång försiktigt. Det kommer förmodligen bli satsning redan första året.Praetori skrev: ↑2022-04-25 14:14:59Vad får folk att tro att HV inte kommer förlänga med samtliga om de går upp?Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:56:33Kändes ju så jävla självklart med tre platser kvar och där har vi dem. Haha.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-25 13:13:16Starka förhoppningen är ju Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson och Kokkonen. Sen tycker jag vi ska ta in Liljegren också för att vi tappar så många spelare under JVM.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:07:22 JA, så jävla starkt.
Riktigt fint.
Kan ju också vara så att de väljer Finland.
Men jag kan tänka mig att K-G vill ha hem båda två på längre kontrakt som även gäller i SHL, för att de också ska vara en del av stommen framöver.
Kokkonen har redan testat på SHL och var inte särskilt lyckosam.
Angående JVM och hur man ska lösa det då. Jag tror inte vi har lyxen att ha en så pass stor trupp så vi är typ 15-16 forwards i truppen. Men KG bör väl ha det i beräkningarna att 3 forwards kan försvinna runt jul och nyår ett tag. Beroende hur säsongen har gått så får man väl värdera då vad man ska göra. Ligger vi i en överlägsen serieledning så kan vi väl låta andra juniorer som gjort det bra under säsongen få chansen. Steget är inte lika långt mellan J20 och allsvenskan som mellan J20 och SHL. Men ligger vi och kämpar kring nåt streck så är det väl dags att spetsa truppen än mer då. Sen kan skadesituation osv också påverka. Det kommer nog nåt nyförvärv under säsong också, det gör det alltid.
Jag tycker inte det känns som ett så stort problem med en så pass spetsig trupp som vi ändå verkar få. Låt andra juniorer få chansen nu när vi faktiskt är i en serie där det faktiskt går att göra så i högre utsträckning.
Jag tycker inte det känns som ett så stort problem med en så pass spetsig trupp som vi ändå verkar få. Låt andra juniorer få chansen nu när vi faktiskt är i en serie där det faktiskt går att göra så i högre utsträckning.
Ni som kan, vilka kan vi tappa efter en draft av dem som nu kritat på? Lekkerimäki främst eller? Söderlund spekulerades det i men tänker mest på junisarna...
-
Det beror väl på hur bra nästa kull är också? Jag har ingen större koll på juniorerna som kommer efter dessa 04:or som är väldigt bra.mb81 skrev: ↑2022-04-25 14:46:11 Angående JVM och hur man ska lösa det då. Jag tror inte vi har lyxen att ha en så pass stor trupp så vi är typ 15-16 forwards i truppen. Men KG bör väl ha det i beräkningarna att 3 forwards kan försvinna runt jul och nyår ett tag. Beroende hur säsongen har gått så får man väl värdera då vad man ska göra. Ligger vi i en överlägsen serieledning så kan vi väl låta andra juniorer som gjort det bra under säsongen få chansen. Steget är inte lika långt mellan J20 och allsvenskan som mellan J20 och SHL. Men ligger vi och kämpar kring nåt streck så är det väl dags att spetsa truppen än mer då.
Vi kan inte lyfta upp vilken junior som helst. Även om steget J20-Hockeyallsvenskan är mindre så är det fortfarande skillnad på Juniorhockey och Seniorhockey.
Men jag förstår din tanke, absolut.
Finns väl en liten risk att juniorerna om de går riktigt högt och draftklubbarna inte vill att de spelar allsvenskan att de bill ha över de eller ha de i SHL. Men känns ändå osannolikt. Kan väl dock bli lite stökigt för med deras försäsonger om de eventuellt ska spela JVM, sen kanske camper osv.
Ja vi ska inte lyfta upp vem som helst. Men en som David Blomgren borde klara det bra i allsvenskan. Sen visar det sig nog vilka i J20 som är mest redo under säsongen. Dessutom tror jag inte spelarna behöver göra mer än kanske 7-10 min i en fjärdekedja under JVM. Man kan höja upp speltiden på andra uder tiden också.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 14:50:19Det beror väl på hur bra nästa kull är också? Jag har ingen större koll på juniorerna som kommer efter dessa 04:or som är väldigt bra.mb81 skrev: ↑2022-04-25 14:46:11 Angående JVM och hur man ska lösa det då. Jag tror inte vi har lyxen att ha en så pass stor trupp så vi är typ 15-16 forwards i truppen. Men KG bör väl ha det i beräkningarna att 3 forwards kan försvinna runt jul och nyår ett tag. Beroende hur säsongen har gått så får man väl värdera då vad man ska göra. Ligger vi i en överlägsen serieledning så kan vi väl låta andra juniorer som gjort det bra under säsongen få chansen. Steget är inte lika långt mellan J20 och allsvenskan som mellan J20 och SHL. Men ligger vi och kämpar kring nåt streck så är det väl dags att spetsa truppen än mer då.
Vi kan inte lyfta upp vilken junior som helst. Även om steget J20-Hockeyallsvenskan är mindre så är det fortfarande skillnad på Juniorhockey och Seniorhockey.
Men jag förstår din tanke, absolut.
Jag tycker inte vi ska värva på oss för mycket och redan nu för att ha beredskap för JVM. Då blir det lätt så att till exempel Noah Östlund hamnar på läktaren och det känns kontraproduktivt. Dessutom kostar det onödiga pengar som det inte finns hur mycket som helst.
-
Alla utom Wiktor Nilsson, Hans draft-år har passerat och lär inte bli draftad som överårig.
resterande fyra spelar U18- VM as we speak och ett bra U18-VM av dem och alla fyra skulle kunna gå i första rundan av draften i Juli.
Går dem i första rundan som kommer deras NHL-klubbar att ge dem en ordentlig chans att slå sig in i NHL redan i höst. Det skulle alltså kunna bli som det blev med Fimpen eller t.o.m. så att de inte heller kommer tillbaka alls.
Men detta har ju K-G redan koll på. Men jag skulle inte räkna med att alla kommer spela i DIF i höst även om jag självklart hoppas på att det blir så.
Jag skulle säga att ingen av juniorerna är i farozonen att försvinna till Nordamerika efter draften. Odelius fanns det en liten risk då han var draftad av ett OHL-lag redan men iom att han nu skrivit på för två år så är det lugnt. Jag har inte heller stenkoll men det nya avtalet som NHL och hockeyförbundet skrivit på säger att om spelare har kontrakt med en svensk klubb så ska de inte skickas ned i AHL, har jag för mig. Ingen av Lekkerimäki, Odelius, Östlund eller Öhgren är redo för NHL redan i höst. Så det känns rätt spikat att de är klara för spel hos oss om inte något helt oförutsett händer.