Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Det är ju ganska tydligt att K-G bygger en stomme som, om vi nu går direkt upp, ska vara kvar och lira även i SHL. Därav de långa kontrakten med toppspelare som Krüger och Brodin men även Rensfeldt.
Till skillnad från när man åker ur så bryts inte kontrakten när man går upp.
Detta ökar ju chanserna för att få hem exempelvis Gustafsson, även om det låter otroligt.
Tanken är att dessa stjärnor "offrar" ett år i Hockeyallsvenskan för att sedan gå för nya framgångar i SHL med föreningen i sitt hjärta. Och nej, jag tror inte det blir en enkel resa oavsett trupp, det var inte så jag menade. Men ni fattar, det måste ju vara tanken. Annars skulle en sådan som Krüger aldrig skrivit på.
Därav tycker jag inte att Reideborn, Claesson och Gustafsson låter jätteosannolikt, men att han skulle landa alla. Nej, det är för bra för att vara sant.
Detta ökar ju chanserna för att få hem exempelvis Gustafsson, även om det låter otroligt.
Tanken är att dessa stjärnor "offrar" ett år i Hockeyallsvenskan för att sedan gå för nya framgångar i SHL med föreningen i sitt hjärta. Och nej, jag tror inte det blir en enkel resa oavsett trupp, det var inte så jag menade. Men ni fattar, det måste ju vara tanken. Annars skulle en sådan som Krüger aldrig skrivit på.
Därav tycker jag inte att Reideborn, Claesson och Gustafsson låter jätteosannolikt, men att han skulle landa alla. Nej, det är för bra för att vara sant.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-04-25 11:51:04, redigerad totalt 2 gång.
Vilken FB grupp?
Alltid ------- Oavsett
Djurgården HockeysnackMartboy78 skrev: ↑2022-04-25 11:48:17Vilken FB grupp?
-
Säg att Krüger och Norman mfl ringer upp dessa backar, och säger att den här resan blir unik. En utmaning de flesta spelare inte är vana med. Och dessutom en extremt rolig sådan! Till skillnad från en vanlig säsong där man måste bevisa och prestera hela tiden. Där det roliga med hockeyn inte alltid hamnar i första rummet.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 11:48:06 Det är ju ganska tydligt att K-G bygger en stomme som, om vi nu går direkt upp, ska vara kvar och lira även i SHL. Därav de långa kontrakten med toppspelare som Krüger och Brodin men även Rensfeldt.
Tanken är att dessa stjärnor "offrar" ett år i Hockeyallsvenskan för att sedan gå för SM Guld i SHL med föreningen i sitt hjärta.
Klart dom ska prestera hos oss. Men det här är en helt annan typ av utmaning och dom kommer med största sannolikhet att ha extremt roligt på vägen. Bör inte underskattas.
Pengar har dom redan och dom lär inte bli underbetalda hos oss.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Är ju ganska snarlika åldersgrupper också, tror många gärna hade återförenats på resan.Djurgårdseken skrev: ↑2022-04-25 11:55:20Säg att Krüger och Norman mfl ringer upp dessa backar, och säger att den här resan blir unik. En utmaning de flesta spelare inte är vana med. Och dessutom en extremt rolig sådan! Till skillnad från en vanlig säsong där man måste bevisa och prestera hela tiden. Där det roliga med hockeyn inte alltid hamnar i första rummet.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 11:48:06 Det är ju ganska tydligt att K-G bygger en stomme som, om vi nu går direkt upp, ska vara kvar och lira även i SHL. Därav de långa kontrakten med toppspelare som Krüger och Brodin men även Rensfeldt.
Tanken är att dessa stjärnor "offrar" ett år i Hockeyallsvenskan för att sedan gå för SM Guld i SHL med föreningen i sitt hjärta.
Klart dom ska prestera hos oss. Men det här är en helt annan typ av utmaning och dom kommer med största sannolikhet att ha extremt roligt på vägen. Bör inte underskattas.
Pengar har dom redan och dom lär inte bli underbetalda hos oss.
-
Wilhelm Westlund förlängde med BIK två år.
Vet att han diskuterats här som en bra breddback.
Så honom kan vi avskriva.
Vet att han diskuterats här som en bra breddback.
Så honom kan vi avskriva.
-
JA, så jävla starkt.
Riktigt fint.
Då har vi tre platser kvar att fylla på forwardssidan, kan ju säkert bli fler framöver för bredd, men "kartan" som Djurgården lagt ut är 14 st platser.
Riktigt fint.
Då har vi tre platser kvar att fylla på forwardssidan, kan ju säkert bli fler framöver för bredd, men "kartan" som Djurgården lagt ut är 14 st platser.
- Jim Morrison
Starka förhoppningen är ju Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson och Kokkonen. Sen tycker jag vi ska ta in Liljegren också för att vi tappar så många spelare under JVM.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-25 13:07:22 JA, så jävla starkt.
Riktigt fint.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tveksam till Wiktor Nilsson dom övriga 4 dock självskrivna
Whut? Så lustigt hur olika man kan se på saker. Han är ju en schweizisk armékniv som lovande hockeyspelare och har ett otroligt fint grundspel. Speed och attityd. Lägg på ett par kg muskler så kommer han även hålla för SHL eller bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL är nog nåt år bort. Men breddforward i allsvenskan ska väl funka tycker jag.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-04-25 13:35:57Lets agree to disagree