Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Lockout 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Bild

Så jävla skönt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Lockout 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Stackars Wennerholm, nu får han inget dröm VM.

Det spännande nu är om dom som tappar Nhl spelare börjar tokvärva.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild

Re: Sv: Lockout 2012

Inlägg av #87 »

BaronVonDif skrev:Stackars Wennerholm, nu får han inget dröm VM.

Ja, vad ska t.ex. Örebro ta sig till nu?

De var ju i stort sett överens med Enroth.. Nu står de där med Sandberg & en -91a i mål.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Lockout 2012

Inlägg av BaronVonDif »

#87 skrev:
BaronVonDif skrev:Stackars Wennerholm, nu får han inget dröm VM.

Ja, vad ska t.ex. Örebro ta sig till nu?

De var ju i stort sett överens med Enroth.. Nu står de där med Sandberg & en -91a i mål.
Skulle skita på mig av skadeglädje om Nyllet utnyttjar sin Nhl-tryout klausul och lämnar ssk.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Lockout 2012

Inlägg av Tessan »

Ser fram emot NHL, men ser ännu mer fram emot avslutning på Allsvenskan och Kvalserien.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

seppuko skrev:SSK har ju bevisligen klarat sig bra utan Hagge och Read. Cam Fowler på backen har inte varit en injektion. VIK är det laget som kommer tappa mest eftersom Mora inte ens varit bra med Ryan och Kopitar. SSK däremot fick en hel del gratispoäng när Read och Hagge spelade tillsammans, men jag tror de kommer klara sig rätt bra utan Fowler.
Haha...så du menar alltså på fullaste allvar att Cam Fowler "inte har varit någon injektion" för SSK? Kan nog vara det mest bisarra påståendet jag någonsin hört. Karln har ju för fan med råge varit hela HockeyAllsvenskans bästa back under denna NHL-lockout...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ungefär samma tidpunkt som lockouten 94/95 detta. Då hann det spelas 48 omgångar av grundserien om jag minns rätt..
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Lockout 2012

Inlägg av seppuko »

Datsyuk_13 skrev:
seppuko skrev:SSK har ju bevisligen klarat sig bra utan Hagge och Read. Cam Fowler på backen har inte varit en injektion. VIK är det laget som kommer tappa mest eftersom Mora inte ens varit bra med Ryan och Kopitar. SSK däremot fick en hel del gratispoäng när Read och Hagge spelade tillsammans, men jag tror de kommer klara sig rätt bra utan Fowler.
Haha...så du menar alltså på fullaste allvar att Cam Fowler "inte har varit någon injektion" för SSK? Kan nog vara det mest bisarra påståendet jag någonsin hört. Karln har ju för fan med råge varit hela HockeyAllsvenskans bästa back under denna NHL-lockout...
Ta inte i så du skiter på dig. Han har varit bra, men inte skillnaden mellan ett dåligt lag och ett bra lag. Mot oss senast var han faktiskt en av deras sämre backar. Men du får givetvis tycka som du vill, jag ser bara helheten, och den är att SSK inte kommer bli särskilt sämre nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tror också att ssk blir en av våra svårare konkurrenter i (ev) kval både med och utan NHL-spelare. Helhetsintrycket av dem är väldigt bra, och att de har individuella spelare som lämpar sig väl för kvalkrig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Victory is sweetest when you've known defeat.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Hade ju varit helt magiskt att se ett lockout-VM i Sverige, men ur DIF-ögon sett så är jag bara glad över att det ska dra igång.
Har förövrigt varit väldigt tomt utan NHL måste jag säga..
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

BobTheBlob skrev:Hade ju varit helt magiskt att se ett lockout-VM i Sverige, men ur DIF-ögon sett så är jag bara glad över att det ska dra igång.
Bara hoppas att rätt lag inte tar slutspel då, för nog hinner väl serien spelas färdigt innan VM? någon som vet hur det ser ut?
överlag positivt för oss som har hittat vårat spel och det utan NHL spelare och får nu mer lika cilkor med andra lag.
Rix

Inlägg av Rix »

sthlm1891 skrev:
BobTheBlob skrev:Hade ju varit helt magiskt att se ett lockout-VM i Sverige, men ur DIF-ögon sett så är jag bara glad över att det ska dra igång.
Bara hoppas att rätt lag inte tar slutspel då, för nog hinner väl serien spelas färdigt innan VM? någon som vet hur det ser ut?
överlag positivt för oss som har hittat vårat spel och det utan NHL spelare och får nu mer lika cilkor med andra lag.
Tror sista grundserie-omgången går när VM startar. Så jättemånga proffs lär vi inte få i år. Men en del om vi har lite tur.

Det blir antagligen 48-50 matchers säsong så det kan bli en del oväntade resultat. Skulle vara kul om Sverige iaf fick in 3-4 stycken från NHL.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Rix skrev:
sthlm1891 skrev:
Tror sista grundserie-omgången går när VM startar. Så jättemånga proffs lär vi inte få i år. Men en del om vi har lite tur.

Det blir antagligen 48-50 matchers säsong så det kan bli en del oväntade resultat. Skulle vara kul om Sverige iaf fick in 3-4 stycken från NHL.
Och sen är det ju inte säkert att NHL-spelare tackar ja. Hade kanske varit mer självklart om NHL inte hade dragit igång.
Skit samma, nu kommer i alla fall VIK falla som ett kort hus, det kan jag nästan vara säker på!
Vore NHL-spelare skapade ordning och reda och gav en stor injektion till många av spelarna som behövde vakna upp.
För VIK's del har dom inte många spelare som kan vakna upp, det ser rätt tamt ut utan deras NHL-lirare..
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

BobTheBlob skrev:
Rix skrev:
sthlm1891 skrev:

Och sen är det ju inte säkert att NHL-spelare tackar ja. Hade kanske varit mer självklart om NHL inte hade dragit igång.
Skit samma, nu kommer i alla fall VIK falla som ett kort hus, det kan jag nästan vara säker på!
Vore NHL-spelare skapade ordning och reda och gav en stor injektion till många av spelarna som behövde vakna upp.
För VIK's del har dom inte många spelare som kan vakna upp, det ser rätt tamt ut utan deras NHL-lirare..
Hur kort är huset? Sorry kunde inte låta bli...
Skriv svar