Så jävla skönt!
Ja, vad ska t.ex. Örebro ta sig till nu?BaronVonDif skrev:Stackars Wennerholm, nu får han inget dröm VM.
Det spännande nu är om dom som tappar Nhl spelare börjar tokvärva.
Skulle skita på mig av skadeglädje om Nyllet utnyttjar sin Nhl-tryout klausul och lämnar ssk.#87 skrev:Ja, vad ska t.ex. Örebro ta sig till nu?BaronVonDif skrev:Stackars Wennerholm, nu får han inget dröm VM.
Det spännande nu är om dom som tappar Nhl spelare börjar tokvärva.
De var ju i stort sett överens med Enroth.. Nu står de där med Sandberg & en -91a i mål.
Haha...så du menar alltså på fullaste allvar att Cam Fowler "inte har varit någon injektion" för SSK? Kan nog vara det mest bisarra påståendet jag någonsin hört. Karln har ju för fan med råge varit hela HockeyAllsvenskans bästa back under denna NHL-lockout...seppuko skrev:SSK har ju bevisligen klarat sig bra utan Hagge och Read. Cam Fowler på backen har inte varit en injektion. VIK är det laget som kommer tappa mest eftersom Mora inte ens varit bra med Ryan och Kopitar. SSK däremot fick en hel del gratispoäng när Read och Hagge spelade tillsammans, men jag tror de kommer klara sig rätt bra utan Fowler.
Ta inte i så du skiter på dig. Han har varit bra, men inte skillnaden mellan ett dåligt lag och ett bra lag. Mot oss senast var han faktiskt en av deras sämre backar. Men du får givetvis tycka som du vill, jag ser bara helheten, och den är att SSK inte kommer bli särskilt sämre nu.Datsyuk_13 skrev:Haha...så du menar alltså på fullaste allvar att Cam Fowler "inte har varit någon injektion" för SSK? Kan nog vara det mest bisarra påståendet jag någonsin hört. Karln har ju för fan med råge varit hela HockeyAllsvenskans bästa back under denna NHL-lockout...seppuko skrev:SSK har ju bevisligen klarat sig bra utan Hagge och Read. Cam Fowler på backen har inte varit en injektion. VIK är det laget som kommer tappa mest eftersom Mora inte ens varit bra med Ryan och Kopitar. SSK däremot fick en hel del gratispoäng när Read och Hagge spelade tillsammans, men jag tror de kommer klara sig rätt bra utan Fowler.
Bara hoppas att rätt lag inte tar slutspel då, för nog hinner väl serien spelas färdigt innan VM? någon som vet hur det ser ut?BobTheBlob skrev:Hade ju varit helt magiskt att se ett lockout-VM i Sverige, men ur DIF-ögon sett så är jag bara glad över att det ska dra igång.
Har förövrigt varit väldigt tomt utan NHL måste jag säga..
Tror sista grundserie-omgången går när VM startar. Så jättemånga proffs lär vi inte få i år. Men en del om vi har lite tur.sthlm1891 skrev:Bara hoppas att rätt lag inte tar slutspel då, för nog hinner väl serien spelas färdigt innan VM? någon som vet hur det ser ut?BobTheBlob skrev:Hade ju varit helt magiskt att se ett lockout-VM i Sverige, men ur DIF-ögon sett så är jag bara glad över att det ska dra igång.
överlag positivt för oss som har hittat vårat spel och det utan NHL spelare och får nu mer lika cilkor med andra lag.
Och sen är det ju inte säkert att NHL-spelare tackar ja. Hade kanske varit mer självklart om NHL inte hade dragit igång.Rix skrev:Tror sista grundserie-omgången går när VM startar. Så jättemånga proffs lär vi inte få i år. Men en del om vi har lite tur.sthlm1891 skrev:Bara hoppas att rätt lag inte tar slutspel då, för nog hinner väl serien spelas färdigt innan VM? någon som vet hur det ser ut?BobTheBlob skrev:Hade ju varit helt magiskt att se ett lockout-VM i Sverige, men ur DIF-ögon sett så är jag bara glad över att det ska dra igång.
överlag positivt för oss som har hittat vårat spel och det utan NHL spelare och får nu mer lika cilkor med andra lag.
Det blir antagligen 48-50 matchers säsong så det kan bli en del oväntade resultat. Skulle vara kul om Sverige iaf fick in 3-4 stycken från NHL.
Hur kort är huset? Sorry kunde inte låta bli...BobTheBlob skrev:Och sen är det ju inte säkert att NHL-spelare tackar ja. Hade kanske varit mer självklart om NHL inte hade dragit igång.Rix skrev:Tror sista grundserie-omgången går när VM startar. Så jättemånga proffs lär vi inte få i år. Men en del om vi har lite tur.sthlm1891 skrev:Bara hoppas att rätt lag inte tar slutspel då, för nog hinner väl serien spelas färdigt innan VM? någon som vet hur det ser ut?BobTheBlob skrev:Hade ju varit helt magiskt att se ett lockout-VM i Sverige, men ur DIF-ögon sett så är jag bara glad över att det ska dra igång.
Det blir antagligen 48-50 matchers säsong så det kan bli en del oväntade resultat. Skulle vara kul om Sverige iaf fick in 3-4 stycken från NHL.
Skit samma, nu kommer i alla fall VIK falla som ett kort hus, det kan jag nästan vara säker på!
Vore NHL-spelare skapade ordning och reda och gav en stor injektion till många av spelarna som behövde vakna upp.
För VIK's del har dom inte många spelare som kan vakna upp, det ser rätt tamt ut utan deras NHL-lirare..