Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av supreme »

DIF_Soldier skrev: DÅ: Widing var usel. Han skulle bytas mot Bremberg, bänkas, köpas ut eller fan och hans moster.

NU: Widing är kung. Han är Råttkrossaren, på g, målkungen, bäst.

Är det bara jag som ser den EXTREMA skillnaden i åsiktsväg? Nej. Är den överhuvudtaget sanningsenlig? Nej.
Då: 2 mål på 33 matcher
Nu: 4 mål på 5 matcher
DIF_Soldier skrev:Widing är inte bäst, Widing är för tillfället ingen kung. Widing har fortfarande en jävla lång bit kvar. Jag menar... han har gjort ett studsmål och ett mål i öppen kasse mot gnaget och helt plötsligt är han kung?! KOM IGEN!
Personligen skiter jag fullständigt i om målen han gör är coast-to-coast eller skitmål som trillar in. Han är här för att producera och det har han börjat göra. Är det då så märkligt att folk uppskattar detta? Sluta se allt i svart eller vitt (bäst eller sämst) och låt folk hylla de framsteg som sker, utan att ifrågasätta skälet till att de ändrat sig eller angripa bristen på underbyggda argument. Att åsikter svänger snabbt är ju ingen nyhet, och nästa match kanske Holmqvist agerar fläckfritt i egen zon (it could happen...) och kommer då vara kung. :wink:
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Tycker även jag att Widing spottat upp sig rejält, även om han slet och jobbade till viss del tidigare så tycker jag att han får ut mera av sitt spel nu, inte bara målmässigt.

Skulle samtidigt som Widing kommit igång med målskyttet så känns det som Krüger slår lite precisare passningar.

Jag skulle vilja testa Hannula i den kedjan, tror det skulle kunna bli grymt bra.

Widing - Krüger - Hannula tror jag kan bli en riktigt vass formation. Det enda negativa (om det kan räknas som negativt är att både Widing och Hannula är högerskyttar.

Så skulle jag vilja se Hannula insatt i laget.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag tycker Owuya har en jävla egen målvaktsstil, men grejen med honom är att han ser ju helt lost ut men tar ändå puckar. Ganska ofta man blir nervös när motståndare laget är i vår zon, men jag känner som så att så länge våra backar litar på honom får väl vi sitta å kasta hur mycket skit vi vill, killen tar åtminstone puckarna.
Hoppas att man ger han ett par matcher nu och slutar hatta runt, riddarn har fått sina chanser men visar gång på gång att han inte håller.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ah.. fredag, kom hem, drog på lite skön musik, började fingra lite på anteckningsblocket.. När jag var färdig satt jag bara och sjöng "SM-Guld, SM-Guld!"

Widing-Krüger-Hannula(Producerar mål)
Nilson-Otto-Tjärnqvist(Producerar mål)
Ölvestad-Fimpen-Brodin(Mördarkedjan)
Cehlin-Norman-Kempe/Tim (Fart, Energi, snurrar runt)

Sen är det ju givetvis en svag backsida och inget säkert målvaktskort man ska lägga till men fan... Lite bagdad bob ska man väl få vara.

EDIT:
Äh vafan... inte ser det så dåligt ut?

Holmqvist - Kronwall
Boumedienne - Eklund
Falk - Printz
Expert.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

SirDIFalot skrev:Ah.. fredag, kom hem, drog på lite skön musik, började fingra lite på anteckningsblocket.. När jag var färdig satt jag bara och sjöng "SM-Guld, SM-Guld!"

Sen är det ju givetvis en svag backsida och inget säkert målvaktskort man ska lägga till men fan... Lite bagdad bob ska man väl få vara.

EDIT:
Äh vafan... inte ser det så dåligt ut?

Holmqvist - Kronwall
Boumedienne - Eklund
Falk - Printz
Tycker att de kedjekombinationerna ser riktigt intressanta ut, Det enda tråkiga är väl att man måste peta en av Tim/Kempe enligt den. Kempe har gjort 8 mål och är väran 3 bästa målskytt, Tim sliter på bra och kämpar gör en del viktiga poäng. Men iövrigt ungefär så jag tycker att kedjorna skulle kunna vara formerade.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är inte helt säker på Nilson - Otto - Tjärnqvist.

Känns som att det kan bli lite för trögt.

Skulle gärna plocka in lite fart till den kedjan och tänker mig därför kanske:

Nilson - Otto - Hannula

eller

Tjärnqvist - Otto - Hannula

och sedan då:

Widing - Krüger - Nilson
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Är inte helt säker på Nilson - Otto - Tjärnqvist.
Känns som att det kan bli lite för trögt.
Skulle gärna plocka in lite fart till den kedjan och tänker mig därför kanske:
Nilson - Otto - Hannula
eller
Tjärnqvist - Otto - Hannula
och sedan då:
Widing - Krüger - Nilson
Hear hear..

Jo visst kan man mixtra med de två förstakedjorna rätt mycket, beroende på vad som passar in.. Men jag skulle i alla fall börja med.

I fjärdelinan skulle man ju kunna rulla på Tim/Cehlin/Kempe, en får stå över var tredje byte.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev: Holmqvist - Kronwall
Boumedienne - Eklund
Falk - Printz
Men, du som började så bra!

Varför sära på Kronis - Printz? Jag tycker att dom verkligen hittat varandra och jag tror att det är nyttigt för Printz att få spela brevid våran stabilaste back. Sen så fortsätter jag att trycka för att Falken ska lira center.

Printz - Kronwall
Holmqvist - Claesson/Lassen
Boumedienne - Eklund
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev: Holmqvist - Kronwall
Boumedienne - Eklund
Falk - Printz
Men, du som började så bra!

Varför sära på Kronis - Printz? Jag tycker att dom verkligen hittat varandra och jag tror att det är nyttigt för Printz att få spela brevid våran stabilaste back. Sen så fortsätter jag att trycka för att Falken ska lira center.

Printz - Kronwall
Holmqvist - Claesson/Lassen
Boumedienne - Eklund
Ser också hellre honom som center men det finns liksom inte riktigt plats där... Gillar tanken på Kronwall-Honken, som att de kan bli ett nytt "Ragge-Honken". Printz kan alltid lira i tredje backparet och vara en defensiv back som bara ska spela 0-0.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Nilson-Ottosson-Hannula
Kronwall-Printz

Widing-Krüger-Tjärnqvist
Boumedienne-Eklund

Ölvestad-Eklund-Brodin
Holmqvist-Falk

Cehlin-Norman-Eriksson
Extra: Kempe, Lassen

Owuya

Klockrent vafan!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Falk är nog bättre som center, men om han på backen innebär att Lassen är på bänken så är mitt val givet. Falken får lira back!
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Hannula borde vara extra spelare mot modo tycker jag. Han behöver match träning så lika bra att köra igång med han.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

season skrev:
DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:Jag tycker att vi ska sluta gapa på folk som "vänder kappan efter vinden" för vem, i ärlighetens namn, bryr sig?!

Du, DIF-Soldier, brukar göra detta och varje gång blir jag lika jävla trött. Varför är det så förbannat fel att ha en åsikt för att sedan, efter en uppdatering av händelser likt t ex Owuya eller Widing. Du ska nog få se några av oss som kommer hylla Mackan när han tar sig i kragen också.. Men, för gudarnas skull ge fan i att hoppa på oss för det.
Återigen agerar du som att du vore immun mot kritik med ena handen fastän du ger kritik med den andra. Jag har rätt till att ge kritik, detta är ett forum. Som du ser gör jag det dock sanningsenligt.

Jag ska förtydliga mig:

DÅ: Widing var usel. Han skulle bytas mot Bremberg, bänkas, köpas ut eller fan och hans moster.

NU: Widing är kung. Han är Råttkrossaren, på g, målkungen, bäst.

Är det bara jag som ser den EXTREMA skillnaden i åsiktsväg? Nej. Är den överhuvudtaget sanningsenlig? Nej.

Widing är inte bäst, Widing är för tillfället ingen kung. Widing har fortfarande en jävla lång bit kvar. Jag menar... han har gjort ett studsmål och ett mål i öppen kasse mot gnaget och helt plötsligt är han kung?! KOM IGEN!

Vad som vore den hälsosamma åsikten är att yttra är att Widing börjar hitta ett spel, börjar hitta rätt position, börjar träffa mål, men att han fortfarande saknar självförtroendet att skjuta själv i ett två-mot-noll.

Slutsatsen är således inte "Vi hade rätt om Widing, inte ni": Slutsatsen är den att folk vänder helt på en femöring utan minsta behållning och ett sunt argumenterande, och det är DET som är så fruktansvärt idiotiskt.
Kan vi inte bara lägga ner "kappan-efter-vinden" och "vem-som-hade-rätt" diskussionerna? De är ganska meningslösa.
Jag tycker Widing förtjänade kritik från början, inte av den anledningen att han inte gjorde mål utan av den anledningen att det inte kändes som att han ens försökte. Han såg ju rätt malplacerad ut i sin kedja, var på fel ställen och när han nöp till så var det mest lösa skott i kanonen.
Ska vi istället hålla oss till diskussioner där alla håller med? Ganska ensidigt och tråkigt, tycker du inte? Min kritik gällde dessutom inte dig eftersom du inte tycker att Widing är kung.

Vi är oense om en sak - att Widing inte försökte. Enda anledningen till att jag litade till att han skulle komma igång var just det faktum att han försökte, även om hans jobbinsats decimerades något i brist på självförtroende. Widing har enligt min mening alltid varit nära ett genombrott just på grund av att han fortsatte jobba. Hans jobbinsats i inledningen var exempelvis oerhört mycket bättre än Nils Ekmans, som inte uträttade något över huvud taget, förutom de sista matcherna.

Ha i åtanke att jag är väl medveten om att Widings arbetsinsats även den har varit under isen i några matcher, precis som lagets. Men jag vågar säga att han har försökt iallafall majoriteten av matcherna att få det att stämma, och det är anledningen till att puckarna nu trillar in.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Ska vi istället hålla oss till diskussioner där alla håller med? Ganska ensidigt och tråkigt, tycker du inte? Min kritik gällde dessutom inte dig eftersom du inte tycker att Widing är kung.
Du ska helt klart få tycka olika om saker här på forumet, det är helt rätt. Men, du vill att folk ska sluta byta åsikter. Det är inte OK och det har du egentligen inte med att göra. Diskutera vad folk tycker men låt dem (oss) få byta åsikter utan att bli "forum-hånskrattade" åt.

Om jag tyckte att Mark-O var helt jävla värdelös för ett par månader sedan (vilket jag gjorde) så är det en sak. Att jag NU tycker att han är riktigt bra har INGET med min tidigare åsikt att göra. Mark har blivit bättre, spelat bättre. Jag vänder inte kappan efter någon vind, jag har helt enkelt efter bevis ändrat uppfattning om Mark. Den åsikten kan komma att ändras igen om han faller samman fullständigt under några matcher fram över. Det är inte att "vända kappan efter vinden" - att vända kappan efter vinden betyder att du ändrar åsikt efter vad andra tycker för att det är för svårt att behålla en tidigare uttryckt åsikt (som andra inte delar). Det du attackerar är att folk byter åsikt. Inte att de blir trängda av en stark opinion som får dem att rätta in sig i ledet och hylla något de precis innan hatat.

Jag tycker att Mackan borde vila och få tid att träna ikapp efter sina sjukdomsbekymmer under hösten, jag anser att han är dålig just nu. Han suger ibland. När Herr Nilson börjar spela bra igen kommer jag att hylla honom för det. Kommer du då hånskratta igen? Jag skulle hylla Lassen också, om han plötsligt började spela bra. *hepp*

Forum är både nyanserade och tvärtom.. och att folk byter åsikt är naturligt och inget att se ner på eller dumförklara.

Så, nu är jag klar med detta. puss och kram.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:Ska vi istället hålla oss till diskussioner där alla håller med? Ganska ensidigt och tråkigt, tycker du inte? Min kritik gällde dessutom inte dig eftersom du inte tycker att Widing är kung.
Du ska helt klart få tycka olika om saker här på forumet, det är helt rätt. Men, du vill att folk ska sluta byta åsikter. Det är inte OK och det har du egentligen inte med att göra.
Jag har aldrig i mitt liv yttrat en sådan önskan. Nu är du ute och cyklar. Var någonstans har jag sagt eller antytt att man inte har rätt till att byta åsikt? Ingenstans.

Jag har bara simpelt påpekat att åsikterna vänder som natt och dag utan minsta verklighetsförankring åt båda håll. Problemet jag har är att när man yttrar en gravt felaktig synpunkt i första läget så minskar trovärdigheten och sundheten när man har bytt åsikt, helt enkelt för att utgångssynpunkten varit helt oproportionerlig, vilket stämplar åsikten som hyckleri.

Många åsikter gällande spelares insatser stämplas av användaren som absolut sanning, eftersom man ofta medvetet har valt att fokusera enbart på nackdelarna istället för fördelarna, när det bästa vore att väga in båda sidor i resonemanget. Enkelt uttryckt handlar det om att vara resonlig i sin utgångspunkt, annars har man skjutit sig i foten om man väljer att ändra sig eftersom det inte funnits en gnutta substans av sitt nya åsiktstagande i tidigare yttranden.
Säg den glädje som varar
Skriv svar