Spelarkontrakt, truppen 06/07

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Patrik Nilson borde väl ändå få en chans tycker jag.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Tycker absolut Per eklund ska få nytt kontrakt han var ju vår bäste målskytt. Och han var ju jättebra ihop med Bremberg och thoresen. Det är en miss.

Är det någon som vet vad som händer med johan Eneqvist?
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Jag håller med båda föregående skribenter. Eklund och Nilson skulle jag inte alls ha något emot att se kvar i DIF-tröjan nästa säsong.
Å andra sidan skulle jag hellre se Rudan vara kvar, och med tanke på andra forwards som kan tänkas vara på väg in (för att inte glömma juniorer), så måste man ju gallra litegrann.

Det är långt kvar till nästa säsong. Det kommer nog att hinna lösa sej. :wink:
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

vem vill ni se som difs andra målvakt nästa säsong?
själv vill jag se richard östlund eller daniel larsson!
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Varför inte Stefan Ridderwall, eller kanske rentav Eddie Läck? Båda födda 1988 och två riktiga framtidsnamn. Kanske en aning unga och ingen direkt erfarenhet av elitserien, men jag skulle mycket gärna se att man plockar från juniorleden.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

http://www.aev-forum.de/index.php/topic,11269.0.html

Scrolla ner på sidan och se att tyskarna redan verkar lagt till Rudslätt i truppen. Dock är det bara ett forum...
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Personligen skulle jag gärna ha sett att både Henrik Nordfelt och Patrik Nilson var kvar. Men jag antar att Engström besitter en god plan för hur vi ska få en bättre, billigare och mer slagkraftig trupp.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Diffe89 skrev:http://www.aev-forum.de/index.php/topic,11269.0.html

Scrolla ner på sidan och se att tyskarna redan verkar lagt till Rudslätt i truppen. Dock är det bara ett forum...
Som du säger verkar det bara vara ett forum, jag kan inte tyska så...! Men skulle tro att det kan vara en lista på nyförvärv som supportrarna vill se. Men jag kan givetvis ha fel!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Boråsaren skrev:
Diffe89 skrev:http://www.aev-forum.de/index.php/topic,11269.0.html

Som du säger verkar det bara vara ett forum, jag kan inte tyska så...! Men skulle tro att det kan vara en lista på nyförvärv som supportrarna vill se. Men jag kan givetvis ha fel!
Jag tror nog mer på att det är en lista över trupperna till nästa säsong...

tråden heter DEL Kader 2006/2007, någon som är bra på tyska och vet vad kader betyder? Trupp?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Kader i en rak översättning blir trupp eller grupp av människor.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varför skall vi behålla underpresterande spelare som Nilsson och Nordfeldt? Den sistnämnde sitter dessutom inne på rätt bra lön och var tänkt som en stjärna gångna säsongen.

Pelle Eklund tycker inte jag var direkt bra förra året heller om jag skall vara ärlig. visst gjorde han en del mål, men han krigade inte som han brukade göra förr på isen. Dessutom pröjsade Linköping stora delar av Eklunds lön denna säsong. Tycker sajälv det är mycket tveksamt om vi skall behålla den spelaren om han har samma löneanspråk fortfarande.

Finns bara en spelare i truppen, nu utan kontrakt, som jag vill se nytt kontrakt med och det är Rudslätt...

Resten av spelarna kan vi lika gärna sparka. Går knappast att hitta sämre...
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Kall-El skrev:Varför skall vi behålla underpresterande spelare som Nilsson och Nordfeldt? Den sistnämnde sitter dessutom inne på rätt bra lön och var tänkt som en stjärna gångna säsongen.

Pelle Eklund tycker inte jag var direkt bra förra året heller om jag skall vara ärlig. visst gjorde han en del mål, men han krigade inte som han brukade göra förr på isen. Dessutom pröjsade Linköping stora delar av Eklunds lön denna säsong. Tycker sajälv det är mycket tveksamt om vi skall behålla den spelaren om han har samma löneanspråk fortfarande.

Finns bara en spelare i truppen, nu utan kontrakt, som jag vill se nytt kontrakt med och det är Rudslätt...

Resten av spelarna kan vi lika gärna sparka. Går knappast att hitta sämre...
Nilson har ju knappt fått visa vad han går för ännu. Han borde få chansen till ett år till tycker jag.
Ingen seger utan offer
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog nilsson fick en hel del chanser på slutet och visade inte mycket alls om jag skall vara ärlig. Om inte Kristoffersson får nytt kontrakt bör inte Nilsson få det heller.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 10,00.html

Rent matematiskt sett, 20-25% chans på Ryno. Men till Färjestad går han nog defenitivt inte då speltiden kommer vara begränsad. MoDo och Timrå lockar nog men att bo i storstaden lockar kanske mer och speltid kommer han få i DIF. Är väl mer det ekonomiska som talar mot att han väljer DIF.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Han är en ung kille, så jag tror att huvudstaden lockar rätt bra. Vi kan ju bara hoppas.
Skriv svar