Spelarkontrakt, truppen 06/07
- Christopher J
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller med båda föregående skribenter. Eklund och Nilson skulle jag inte alls ha något emot att se kvar i DIF-tröjan nästa säsong.
Å andra sidan skulle jag hellre se Rudan vara kvar, och med tanke på andra forwards som kan tänkas vara på väg in (för att inte glömma juniorer), så måste man ju gallra litegrann.
Det är långt kvar till nästa säsong. Det kommer nog att hinna lösa sej.
Å andra sidan skulle jag hellre se Rudan vara kvar, och med tanke på andra forwards som kan tänkas vara på väg in (för att inte glömma juniorer), så måste man ju gallra litegrann.
Det är långt kvar till nästa säsong. Det kommer nog att hinna lösa sej.

- Kid Notorious
- Diffe89
- Kontakt:
http://www.aev-forum.de/index.php/topic,11269.0.html
Scrolla ner på sidan och se att tyskarna redan verkar lagt till Rudslätt i truppen. Dock är det bara ett forum...
Scrolla ner på sidan och se att tyskarna redan verkar lagt till Rudslätt i truppen. Dock är det bara ett forum...
Som du säger verkar det bara vara ett forum, jag kan inte tyska så...! Men skulle tro att det kan vara en lista på nyförvärv som supportrarna vill se. Men jag kan givetvis ha fel!Diffe89 skrev:http://www.aev-forum.de/index.php/topic,11269.0.html
- Diffe89
- Kontakt:
Jag tror nog mer på att det är en lista över trupperna till nästa säsong...Boråsaren skrev:Som du säger verkar det bara vara ett forum, jag kan inte tyska så...! Men skulle tro att det kan vara en lista på nyförvärv som supportrarna vill se. Men jag kan givetvis ha fel!Diffe89 skrev:http://www.aev-forum.de/index.php/topic,11269.0.html
tråden heter DEL Kader 2006/2007, någon som är bra på tyska och vet vad kader betyder? Trupp?
Varför skall vi behålla underpresterande spelare som Nilsson och Nordfeldt? Den sistnämnde sitter dessutom inne på rätt bra lön och var tänkt som en stjärna gångna säsongen.
Pelle Eklund tycker inte jag var direkt bra förra året heller om jag skall vara ärlig. visst gjorde han en del mål, men han krigade inte som han brukade göra förr på isen. Dessutom pröjsade Linköping stora delar av Eklunds lön denna säsong. Tycker sajälv det är mycket tveksamt om vi skall behålla den spelaren om han har samma löneanspråk fortfarande.
Finns bara en spelare i truppen, nu utan kontrakt, som jag vill se nytt kontrakt med och det är Rudslätt...
Resten av spelarna kan vi lika gärna sparka. Går knappast att hitta sämre...
Pelle Eklund tycker inte jag var direkt bra förra året heller om jag skall vara ärlig. visst gjorde han en del mål, men han krigade inte som han brukade göra förr på isen. Dessutom pröjsade Linköping stora delar av Eklunds lön denna säsong. Tycker sajälv det är mycket tveksamt om vi skall behålla den spelaren om han har samma löneanspråk fortfarande.
Finns bara en spelare i truppen, nu utan kontrakt, som jag vill se nytt kontrakt med och det är Rudslätt...
Nilson har ju knappt fått visa vad han går för ännu. Han borde få chansen till ett år till tycker jag.Kall-El skrev:Varför skall vi behålla underpresterande spelare som Nilsson och Nordfeldt? Den sistnämnde sitter dessutom inne på rätt bra lön och var tänkt som en stjärna gångna säsongen.
Ingen seger utan offer
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 10,00.html
Rent matematiskt sett, 20-25% chans på Ryno. Men till Färjestad går han nog defenitivt inte då speltiden kommer vara begränsad. MoDo och Timrå lockar nog men att bo i storstaden lockar kanske mer och speltid kommer han få i DIF. Är väl mer det ekonomiska som talar mot att han väljer DIF.
Rent matematiskt sett, 20-25% chans på Ryno. Men till Färjestad går han nog defenitivt inte då speltiden kommer vara begränsad. MoDo och Timrå lockar nog men att bo i storstaden lockar kanske mer och speltid kommer han få i DIF. Är väl mer det ekonomiska som talar mot att han väljer DIF.