SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Timrå 12/2-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Timrå 12/2-2019

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Skönt med två poäng ändå. Dålig insats.

Våra konkurrenter tappade också poäng, skönt.
Vilka konkurrenter. Är ju typ 11 lag om 6 direktplatser så några kommer alltid tappa poäng.
Dock skönt att cluben tappade.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det bästa inför slutspurten av säsongen är att sämre kan det knappast bli än så här...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:

Vilka konkurrenter. Är ju typ 11 lag om 6 direktplatser så några kommer alltid tappa poäng.
Jag menar att det är bra att flera lag inte tog tre poäng. Så många X efter ordinarie tid bland dom andra lagen som möjligt är bra.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Stör mig något fruktansvärt på Robbans coaching när man äntligen lirar Holtz. Sån sjuk skillnad på honom när han fick spela 25-30 sekunders byten istället för en "touch-and-go" i mittzon.
Han fick två byten sen sätter man in Bergfors där istället. Vad fan är det? Det är bara en tränare i SHL som beter sig sådär och det är Robban.

Noll fingertoppkänsla. Vi skulle avgjort detta tidigt, men istället magplask mot ett bottenlag IGEN.
Jag vet inte hur många poäng som krävs mot bottenlag för att du ska vara nöjd. 11 av 12 mot Timrå, 6 av 6 mot Örebro och 4 av 9 mot Mora.
Kollat tidigare år förut som jag skrev till dig tidigare och kunde inte se något samband. Ändå tjatar du om det.
Jag gick på känsla när det gällde poängen, grovt fel där ser jag. Men fortfarande flera usla insatser.
Såna här matcher ska avgöras på de klara lägen man får. Våran högstanivå är så sjukt bra, men lägstanivån är kanske sämst i serien, det är det som kommer fälla oss i slutändan.
Senast redigerad av ciirree den 2019-02-12 21:56:32, redigerad totalt 1 gånger.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:

Jag menar att det är bra att flera lag inte tog tre poäng. Så många X efter ordinarie tid bland dom andra lagen som möjligt är bra.
Där är jag med. Dock skulle jag tycka det vore skönt om några lag(Typ Rögle och Brynäs) blir helt avsågade från topp-6 också.
Men vi ska greja det på egen hand!
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Stör mig något fruktansvärt på Robbans coaching när man äntligen lirar Holtz. Sån sjuk skillnad på honom när han fick spela 25-30 sekunders byten istället för en "touch-and-go" i mittzon.
Han fick två byten sen sätter man in Bergfors där istället. Vad fan är det? Det är bara en tränare i SHL som beter sig sådär och det är Robban.

Noll fingertoppkänsla. Vi skulle avgjort detta tidigt, men istället magplask mot ett bottenlag IGEN.
Jag vet inte hur många poäng som krävs mot bottenlag för att du ska vara nöjd. 11 av 12 mot Timrå, 6 av 6 mot Örebro och 4 av 9 mot Mora.
Kollat tidigare år förut som jag skrev till dig tidigare och kunde inte se något samband. Ändå tjatar du om det.
Jag gick på känsla när det gällde poängen, grovt fel där ser jag. Men fortfarande flera usla insatser.
Såna här matcher ska avgöras på de klara lägen man får. Våran högstanivå är så sjukt bra, men lägstanivån är kanske sämst i serien, det är det som kommer fälla oss i slutändan.
Är lägstanivån så låg då? Idag gör vi en mindre bra match men är ändå klart bättre än Timrå. Jag tror alla supportrar känner at just sitt lag har så jävla usel lägsta nivå när de spelar mindre bra mot bottenlag till exempel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det var två lag där tränarna läst varandra och trummat in att det inte skulle se ut som tidigare möten (med massa mål åt båda håll i böljande stil som knappast är "tränarmatcher"). Sen spelar vi stundvis inte som ett lag men gör det som behövs i det defensiva arbetet. Timrå däremot spelar precis som de skall och ger ingenting gratis men torskar ändå på grund av att vi har ett bättre lag.

Folk tyckte det skulle blivit högre tempo med Hank borta men det här varit precis tvärtom. Det är knappt någon som ligger på 100% och då får motståndet andrum.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Det bästa inför slutspurten av säsongen är att sämre kan det knappast bli än så här...
Nej, men troligen fortsatt mer av samma

Placeringsmässigt vore det synd att klaga med en 3.e plats så här i mitten av februari.
Men spelet är emellanåt så sömnigt, segt och intetsägande så jag tappar orken

Ska jag ändå försöka inta en positiv vinkel så måste det vara så att Robban och Co helt enkelt tänker:
-Äh, hur viktigt är det egentligen med goda vanor, vinnarskalle och kontinuitet nu när SHL håller så skrämmande låg kvalitet? "alla får va mé".
-Orka hålla på att köra livet ur sig, som vi gjorde i sep-okt, vi blir ju högst troligt topp 6 iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Inte ett rätt från Wirtanen igår. Ingen kom heller upp i nivå, bara en spelare var bättre än tidigare - Fjällby. Med start på fredag så måste det bli ändring i spelet. Vi måste börja tugga mer nu. Käka huggorm.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker Brodin gör en bra match också, och #91 är som ovanstående var inne på helt duglig.

Adam också. Resten, njae...

Ruskigt orolig för Josefson just nu. Vad är problemet? Likaså med J.Davidsson. Kändes inte alls roligt och helt plötsligt blev vi snortunna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Tycker Brodin gör en bra match också, och #91 är som ovanstående var inne på helt duglig.

Ruskigt orolig för Josefson just nu. Vad är problemet? Likaså med J.Davidsson. Kändes inte alls roligt och helt plötsligt blev vi snortunna.
Fick han inte ett rapp på handen mot Luleå, har för mig det?
"Någon" sa nåt om svårigheter att greppa klubban.

Sjukt tråkigt iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Tycker Brodin gör en bra match också, och #91 är som ovanstående var inne på helt duglig.

Fick han inte ett rapp på handen mot Luleå, har för mig det?
"Någon" sa nåt om svårigheter att greppa klubban.

Sjukt tråkigt iaf
Men vet vi att det är felet nu? Jag tyckte Robban uttryckte det som att Josef fick "en smäll under matchen", men jag kan ha fel. Kan ju så klart vara en skada som slogs upp igen...

Bläh.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fjällby måste vara seriens mest fladdriga och otajmade spelare.
Full fart och knappt någon kontroll.
Hans tvekan att bestämma sig för när han ska kliva framåt och täcka sarg när pucken kommer i rundeln är tråkig att se.
Åja, han lär väl kontra in något avgörande mål framöver som förlåter honom.
När det stämmer för honom (som ifjol) är han kul att kolla på.
Det hjälper ju såklart inte honom heller när Davidssons höghastighetshockey just nu hackar en hel del.

Orolig för skadorna. Josef är lagets härförare och vårt stora hopp.

Btw, som vanligt härligt att vinna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frankie

Inlägg av Frankie »

Om dom är borta några matcher ser det inte alls bra ut. Vill se att man vaskar om i samtliga kedjor om det är fallet. Hoppas vår ledning har lärt sig något av förra gången då JJ var skadad. Man måste ju försöka "toppa" en första lina och inte sätta en juniscenter på förstacenterns plats bara för att man inte vill peta i de andra kedjorna som typ inte fungerat på hela säsongen om man jämför med vad 1:a åstakommit.

Måste väl vara Wirtanen som blir förstacenter då om vi inte värvar?
Men är ju några dagar kvar på transferfönstret också.

Som folk skrev tidigare. In med Ahlén (han måste väl ha SHL-out i kontraktet?) så kan vi sätta ihop en hedlig "checking line" som 4:e. Värva även en center (1-2 line-material) som kan spela minst nästa år också om det är risk att Josef inte är tillbaks typ nästa match.

Gissar att man inte vågar hoppas på att Ante är ok till nästa säsong och med tanke på vad vi riskerar att tappa så börja värva för den redan nu.
Skriv svar