SHL 18/19 : Brynäs - Djurgårdens IF 18/1-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Brynäs - Djurgårdens IF 18/1-2019

Inlägg av Praetori »

Ger mig inte in i bajskastarmatchen men jag tycker det är märkliga diskussioner kring coachningen.
Formationerna rullar på hyggligt nu men när det gick dåligt så tycker jag Robban&Co gjorde helt rätt som inte började kasta om eller peta i zonstarter och byten allt för mycket eftersom det inte var där problemen satt. Ett färskt exempel är Rögle som rört om och matchcoachat som tokar på senaste och det enda resultatet är att det sett ännu virrigare ut och man har dessutom åkt på pumpen.

Fingertoppskänslan sitter i det läget snarare i att se möjligheterna och hur det fungerar när allt lirar på träning och våga ge det tid och bara skruva på detaljerna. Men men, det är alltid lätt att vara efterklok.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Praetori skrev:Ger mig inte in i bajskastarmatchen men jag tycker det är märkliga diskussioner kring coachningen.
Formationerna rullar på hyggligt nu men när det gick dåligt så tycker jag Robban&Co gjorde helt rätt som inte började kasta om eller peta i zonstarter och byten allt för mycket eftersom det inte var där problemen satt. Ett färskt exempel är Rögle som rört om och matchcoachat som tokar på senaste och det enda resultatet är att det sett ännu virrigare ut och man har dessutom åkt på pumpen.

Fingertoppskänslan sitter i det läget snarare i att se möjligheterna och hur det fungerar när allt lirar på träning och våga ge det tid och bara skruva på detaljerna. Men men, det är alltid lätt att vara efterklok.
Men du motsäger dig själv. RO har ju börjat coacha mer aktivt och på sistone inte slaviskt rullat på kedjorna. Om det har ett samband med att man börjat vinna tror jag kanske inte är helt säkert.

Jag tror formsvackan helt berodde på att man släppte halva laget till Trekronor och att man borde kunnat ta sig ur den snabbare med mer fingertoppskänsla under matcherna. Det måste finnas mellanting mellan att inte byta en spelare och ”kasta om i alla formationerna”. Jag tänker då främst i de matcher laget inte dök upp i prestationsmässigt som tex sudden torsken i Mora.

Positivt att fler spelare börjar hitta formen men det behöver inte nödvändigtvis betyda att det inte finns andra formationer som skulle göra dem individuellt och kollektivt ännu bättre. Det vet vi inte eftersom ingen vågat prova. Och att du precis kastade en bajsmacka i ett inlägg du började med att deklarera att du inte skulle kasta bajsmackor räknar jag in som motsägelse nr 2.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:
pulverapa skrev:
Tungt för Manijock.
Du har allvarliga problem. Synd att jag håller dig sömnlös din stackare.

Bra match kort och gott . Skönt att trycka ner skiten i halsen på gnälliga Brynäsarna. Garrison inne redan nu på toppning i slute. Bådar gott! Adam är för övrigt kvalité. Nu ska vi bara sluta matcha Strandberg på tek i egen zon, så har coachningen gjort en jätteutveckling.
Som tur är så är det ingen på Forumet som leder laget.

Vissa av oss sitter ner i båten tills den slutat gunga....eller tills den sjunker (2012), andra letar oroligt efter förändring och ny energi in i gruppen, man vill liksom agera istället för att vänta.

Det är en smula komiskt att ett antal skribenter här inne med ändå rätt så högt intellekt har ett så stort behov av att "gnugga in det", typ
- Haha...hur känns det nu då...när det går bra...???
Som vi skeptiker satt och önskade motgångar för DIF.

Det handlar ju bara om att vi hanterar motgångar lite olika och har olika bra förmåga att känna förtroende inför auktoriteter

Men men, vi fortsätter som vanligt, annars faller ju lite av idén med Forumet :D
Amen.... Alla vill Djurgårdens bästa, men vissa divalater till individer hävdar att man är "bättre" Djurgårdare bara för att man är kapabel att som du säger, sitta i båten. Rätt sorgligt

Framåt DIF
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Jag kunde inte hålla mig, blir svårt provocerad när jag ser den där typen av inlägg när vi är inne i en dålig period. "La för mycket hjärta i niondeplatsen". Men okej, det är barnsligt av mig att rubba in det, så jag släpper det från och med nu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

De spelar mer i djupled nu, enligt Jocke Eriksson. Mindre kladd och mer rakt på. Jag köper det och sitter ner i båten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar