Då är vi ändå minst dubbelt så bra hemma! Om det här laget ens går till playoff till kvalserien är det årets bragd!Mäklaren skrev:Och inte heller kan vi gå in och hammra in en balja på ren frustration efter en så dålig förstaperiod, som alla andra lag kan göra på hemmaplan.
Det är något sjukt med DIF och hemmaplan. Måste vara 1000 år sedan vi var riktigt starka hemma.
Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
- Sweeny
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SörensOn, LennhammAr, farfar Lasse Björn... Killen har ju verkligen koll. Kan verka som småsaker, men när det låter som gubben kommenterar en match från 1963 och kvaliteten är skit för 130 spänn blir man lite lack.
"Den ekonomiska biten är oviktig" - Fimpen
- Jim Morrison

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
In med Hardy.
Vad sysslar Djurgården med på träningarna? Inte fan övar de hockey i alla fall.
Alla spelar borde spela gratis fram tills vi är topp 3! Är så sinnessjukt pinsamt! Vi skulle inte ens slå oskarshamn med Bengan, Landeskog, Kronwall och Murray om resten inte vill spela!
Skulle vara skönt att få in en tränare som får jobbet för att han är just en bra tränare!
Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Vilka lag spelar i div 1? Måste börja planera;)
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Trodde att DIF skulle bli bättre än fjolåret eftrsom nästan hela laget är nytt, men så fan heller. Det här tar ju fan priset!! Usch. Nu känns det verkligen inte bra. Godnatt!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Man skulle ju verkligen vilja ha en öppen och ärlig förklaring från Challe hur han tänkt med sitt lagbygge. Ge han 30 minuter och tala om att "så här och så här hade jag tänkt mig att det skulle fungera". Just nu sitter jag bara här och småkokar över ett enligt mig "felbygge" igen där man helt missat behovet av defensiva backar samt ett lag som helt saknar spelidé.
Challe måste få ordning på detta relativt snart eller i alla fall få fram tendser till eget spel.
Challe måste få ordning på detta relativt snart eller i alla fall få fram tendser till eget spel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då är vi två. Vad har Challe lyckats med som tränare?Supportern skrev:Jag tvivlade på Challe redan när han blev klar. Var har han egentligen lyckats som tränare? Defensiven är den sämsta sidan precis som tidigare. En negativ trend är vi inne i, en ny spelare behövs för att vända detta (Läs Dogge).
Challe står i båset för att han har ett stort DIF-hjärta. Verkar vara för mycket hjärta och för lite hjärna i DIF just nu. Känner verkligen inte igen klubben.
0-3 hemma mot Oskarshamn!
Hur jävla långt ska vi sjunka?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Man blir ju lite fundersam när man hör att det här gänget satsar på att ta oss upp i finrummet. Visst är det tidigt på säsongen men att ta sig till en kvalserie känns inte särskilt realistiskt just nu.