Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Magnutz »

antti-pekka skrev:
Magnutz skrev:Vi har många 30+are i laget och vi har många under 22..
Vi har 9 spelare över 30 år. -> Står för rutin och ledarskap
Vi har 5 spelare mellan 22-30 -> Står för spets, vilja, kämpaglöd, och produktion
Vi har 12 spelare mellan 18-21 år -> Står för det oväntade, det mönsterbrytande...

Vi har ingen bra balans. Jag skulle hellre se att vi hade fler i skiktet 22-30 än de 5 vi har nu för det är detta skikt som står för det hårda och det jämna spelet. De har hårdheten, snabbheten och orken kvar. junisarna har snabbhet och lite annat men saknar jämnheten eller orken. De gamle 30+ har hårdheten men inte farten och i en del fall inte orken heller. (Undantag finns).

Junisar: 5 st
mellanskitare: 12 st
Oldies: 9 st
= Bättre.

Det som sker i laget nu är att Junisarna sviktar emellanåt. De få mellanskiktspelare vi har spelar inte på topp jämt och har inte någon dragkraft eftersom de är för få. Våra old guys är för långsamma, för trötta, eller ... ja.. Det blir i alla fall obalans eftersom spelarna inte klickar i varandra. Ojämt, obalanserat.

... kanske har jag fel. Det händer.
Jag tror (kan alltså ha helt fel eftersom jag inte har kollat) att det är ganska få lag i ES som har många "mellanskiktare". Det var ganska svaga årskullar i svensk hockey.
Frölunda har 17 mellanskiktare födda mellan 1981 och 1989... HV71 har 10. SAIK har 10. Aik har 18 st. Vi har FEM! Så, här finns en liten förklaring.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Trist. Trist som fan.

Jag trodde verkligen på en vändning efter insatsen mot köpköping i veckan. Men ikväll var allt som vanligt. Piss. Skit. Katastrof. Usel förstaperiod resulterade i 0-2 och sen kändes det kört. Det räcker ju liksom inte att grabbarna börjar visa lite vilja i period 2 och 3. Passen satt inte där de skulle, alla gjorde fel, överallt hela tiden. Fan.

Jag mår dåligt av att betala för min biljett när jag ser insatser som den ikväll. Det duger inte.

Signa Linkan.

Sen tror jag iofs att Skellefteå kommer vinna serien i år. De är grymt snabba i anfallet och förvånansvärt täta i försvaret. Jag vet inte hur många gånger jag svor över att våra pass och skott fastnade på benskydd och klubbor.

Nu ligger vi på kvalserieplats va? Nånstans där vi hör hemma just nu.

Edit: Och Kempe, på straffen. För fan. Kör Norman eller Åberg eller rentav Nilson. Kempe försöker sig ju bara på en dragning han inte mäktar med.

Och plocka målisen i det där läget, var fan det sämsta jag sett. Just innan hade vi tryck i en och en halv minut, men inte fan plockades wesslan. Sen dumpades det halvvägs in i zon och wesslan kallades ut. Kan ha varit ett av de enklaste målen i tom bur nånsin. Pissuselt.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Bara att inse faktum. En dålig prestation idag. Vi får inget tryck på dom alls. Men samtidigt är man aldrig bättre än motståndet tillåter (om man får klyscha lite). Vi var HELT borta i första perioden och det kunde stått 0-5 då. Vi måste få upp trycket på motståndarna betydligt mer än vad vi får just nu. Detta måste vi jobba med stenhårt varje match så kommer vi få till det tillslut.

Bara att gå vidare mot nästa match ...Linköping borta. Sedan blir det förhoppningsvis ett riktigt krig mot Luleå nästa lördag hemma. Känns som om det är dags att knyckla till dem rejält denna gång.

Håller med tidigare inlägg om att Marcus Nilsson inte fyller upp kaptenskostymen för fem turkiska cent.

Snälla lägg ned "Linkan" tebax snacket. Han är historia nu.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Soldier är full för andra helgen i rad - På grund av Djurgården.

Kanske besvikelsen ligger mycket i att jag hade hoppats slippa vänta mer än 10 år på en ny guldglädje.

Jag trodde på det här laget, men börjar sakta inse att jag, finspångaren, får nöja mig med ännu en halvtaskig kvartsfinalsserie, och att längtan efter fulländning tvingas fortgå ännu en sommar...

DIF MOT GULDET 12/13!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jaha, det vart ju ingen rolig historia i går. Det jag blir så jävla less på är hur laget kan gå ut till en första period och såsa omkring som ett gäng primadonnor. Är helt övertygad om att alla flög omkring som små My Little Ponnies efter torsdagsutskåpningen mot LHC och tyckte de var så fantastiskt överlägsna och att allt bara av sig själv skulle lösa sig mot SAIK.

Det är dags att vakna, Djurgården, och inse att det krävs blåstället på i varenda match, och vartenda byte. Skall det var så fruktansvärt svårt att inse det?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kyle Klubertanz - gör en fruktansvärt dålig insats, precis som under stora delar av säsongen än så länge. Otroligt nonchalant och vek, vägrar dessutom att skjuta.
Daniel Tjärnqvist - gör sin sämsta match i DIF-tröjan, men är ändå bästa back tillsammans med Boumedienne.
Philip Holm - en stor skandal. Ursäkta, men han och Erik Gustafsson är verkligen asdåliga. Holm har gjort någon bra match här och där, men det skriker osäkerhet om laget när dessa herrar är inne på isen.
Fredrik Claesson - ofattbart dåligt spelsinne i många situationer, lätt att ta sig förbi.
Josef Boumedienne - gör en bra match. Styr upp ett hyfsat PP och slår rejäla förstapass.
David Printz - stabil!

Patrick Cehlin - väldigt ofarlig egentligen, men lyckas göra ett fint mål. Man ser dock hur det bara lyser dåligt självförtroende om killen.
Daniel Brodin - verkar tro att han blivit någon storstjärna i Elitserien trots att han är en ung och mycket begränsad spelare. Glider runt och petar med klubban och tacklas aldrig.
Marcus Nilson - monumentalt dålig. Jag och min bänkgranne skrattade oss harmynt över hans skridskoåkning. Karln kommer ju inte ens framåt på isen.
Mattias Tjärnqvist - trött, seg, dålig avslutare, tacklas inte. Ingen inställning, värdelös. Som vanligt.
Tim Eriksson - var okej sett till speltid. Skapar alltid lägen och snurrar på friskt.
Mario Kempe - usel straff, som vanligt. Men han åker ändå mycket skridskor och får godkänt.
Christian Eklund - jobbar alltid stenhårt och vinner många dueller i sarghörnen. Helt ok match.
Jonas Almtorp - jobbar och sliter i det tysta. Precis som den spelare han är.
Kristofer Ottosson - har spottat upp sig på slutet, var godkänd igår. Men fortfarande makalöst klen i närkamperna.
Pontus Åberg - har ett vasst skott, men är inget geni i spelet direkt. Gör en del korkade grejer med pucken.
Jimmie Ölvestad - verkar sakna den rätta glöden. Men alibikämpar åtminstone. Ok.
John Norman - har tappat all sin offensiv verkar det som. Totalt ofarlig, men stabil i egen zon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Någon mer än jag som tror att Kyle Klubertanz är lite skadad? Han såg väldigt stel ut i åkningen på uppvärmningen, som om han stelopererat benen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om vi hade haft en stomme med "Fimpar" skulle vi rakat Skellefteås bikinilinjer igår. Så är det. Han vet att det är hårt att lira hockey, något som förjävligt många idag verkar ha glömt.

Jag vill framlyfta Christian "Fimpen" Eklund som En tidlös Djurgårdare som alltid gett och ger allt för sin klubb och sitt lag. Han viker aldrig ner sig. Han gör mig jävligt stolt över att vara Djurgårdare. Om han kunde föra över/smitta/färga av sig på de andra så skulle det bli ljuv musik.

Så, Christian Eklund. Din tröja är redan hissad i mina ögon. När det sedan sker på riktigt är oväsentligt. Du är Djurgårdens IF Hockey och bör skölden på ett fullständigt korrekt sätt. När vi ses får du bjuda på en kaffe.

Tack.
HockeyHovet

Inlägg av HockeyHovet »

kaminor skrev:Edit: Och Kempe, på straffen. För fan. Kör Norman eller Åberg eller rentav Nilson. Kempe försöker sig ju bara på en dragning han inte mäktar med.
+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gillar hur det alltid blir "Hur fan kan han slå straff?" När en kille missat.

Vi har tre spelare som visat sig kunna slå straffar. Åberg, Kempe och Norman. Att man roterar med dessa och väljer den som känns het för stunden är väl inte så konstigt? Norman känns minst aktuell i dagsläget, mest för att han bara har en grej, som Gynge i gnaget. Han åker rakt fram, tar pucken till sig och lägger upp den i första krysset. Missat några. Satt några. Men när man bara har en grej så blir man inte långvarig. Som med Fimpen för några år sedan. Han satte åtta straffar i rad. Åka rakt fram, stenhårt mellan benen. Efter åtta raka var det dock stängt. Då fick han inte lägga några fler. Jag tar hellre Power Play dock, hatar när man får straff när man blir berövad på ett friläge.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kul att M. Tjärnqvist hänger på sturegrillen halv 4 på morgonen efter en förlust.
DIF!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Många av spelarna krökar varje helg. Tjänar miljoner varje år, glider omkring och underpresterar på isen och har ändå mage att gå ut och kröka på helgerna.

Och nej, detta är inte skitsnack. Har man minsta koll på Stockholms uteliv så vet man att detta är fakta.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Många av spelarna krökar varje helg. Tjänar miljoner varje år, glider omkring och underpresterar på isen och har ändå mage att gå ut och kröka på helgerna.

Och nej, detta är inte skitsnack. Har man minsta koll på Stockholms uteliv så vet man att detta är fakta.
Det är INTE ok på något sätt. Inte när man är anställd för att prestera fysiskt i elitsammanhang. Om jag skulle komma nedsatt till jobbet skulle jag snart bli utan jobb.

Som klubb måste det sättas ned en överjävligt bestämd fot här. Ska publiken sitta och se slöa partylejon få stryk på Hovet? Fyfan vad ruttet.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Kul att folk predikar om vad spelare skall och inte skall göra på deras fritid. Nu förstår jag att frågan är något mer komplex än så då prestation på isen till viss del hör ihop med ens fritidsvanor. Men om ni på fullaste allvar påstår att en elitseriespelare inte kan gå ut och festa även om laget spelar dåligt tycker jag ni har en skum verklighetsuppfattning.

Problemet ligger ju knappast där, lol.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kotten skrev:Kul att folk predikar om vad spelare skall och inte skall göra på deras fritid. Nu förstår jag att frågan är något mer komplex än så då prestation på isen till viss del hör ihop med ens fritidsvanor. Men om ni på fullaste allvar påstår att en elitseriespelare inte kan gå ut och festa även om laget spelar dåligt tycker jag ni har en skum verklighetsuppfattning.

Problemet ligger ju knappast där, lol.
Du kan inte pissa på din fysik om du är en elitidrottsman. Det gick på det glada 80talet. Det funkar inte nu. Bäst fysik vinner över sämre fysik.

Sen vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt ärligt talat. Säg att du är anställd för att utföra precisions-styrning av robotarmar. (lame exempel, sure men häng med nu) Sen går du ut och super, eller leker med en slagborr i en betongmur en eller två dagar innan ditt nästa uppdrag. Hur jävla bra är du då?!

När du inte sover ordentligt och dessutom har supit en smula så blir du långsammare och inte lika bra som du borde vara. Att du tycker detta är OK i elitsammanhang är ju fan barockt. Fritid, vafan är det?! ja, det är den tid du har till förfogande när din arbetsgivare inte "äger" din tid. Om det du pysslar med på din "fritid" däremot påverkar den tid som din arbetsgivare förfogar över tycker jag det är FEL. Då pissar man på sin arbetsgivare. Och jag Lovar att det inte finns många arbetsgivare som behåller dig om du gör så här.

Något oklart här?

Tillägg: En tonårings föreställning om vad "fritid" är gäller inte här. Vill bara påpeka det.
Sorry för OT men fan..
Skriv svar