Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Caveman »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev: Kanske inte, men hur imponerande var egentligen vår backuppsättning i starten av förra säsongen?

Ragge - Ansåg många såg seg ut efter hans braksuccé året innan.
Honken - Kommentarer överflödiga (speciellt från dig)
Printz - Sämst puckkontroll i ES genom tiderna.
Timmy P - en dussinback.
Klubertanz - vem??
Oscal Eklund - Stundtals historiens sämsta back.
Det syntes dirket förra säsongen att Kyle skulle bli en toppback i Elitserien det minns jag så jäkla väl. 100% i defensiven och hyperfarlig offensiv. Vem ska vi kalla ersättare till honom just nu? Deilert? 0% och ett satans mesande i defensiven och totalt jävla meningslöst dålig i offensiven. Dussinbacken du snackar om har man allitd kunnat lita på. Sen var han sjukt bra även offensivt förra säsongen men han har alltid varit lika bra i försvaret sedan han kom till DIF. Vem är ersättare just nu? Claesson? Potential i försvarsspelet visst, men herregud grabben har ju knappt hår på pungen än. Och offensivt så har han inte varit synlig.

Man måste räkna med att spelare kommer bli skadade. Speciellt Ragge som är så pass till åren kommen. Sen har man ett osäkert kort i Lassen som ska bli intressant att följa, han kan med tur, rätt träning och rätt omgivning bli en stabil Elitserieback. Men det är ju knappast en garanti på bra backspel där. Boumedienne är en bra värvning det ska sägas men att ersätta Klubertanz, Timmy OCH Ragge känns som att kräva lite för mycket av en människa, eller vad säger ni?
Ha, Ha, var det något som syntes så var det att Kyle INTE var 100% i defensiven, det blev han aldrig heller. I inledningen så var han direkt svag i defensiven. Han skärpte sig något ju längre säsongen gick, men han blev ALDRIG 100% i defensiven, den som säger det ljuger eller så har personen i fråga glömt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:Klubertanz klockren bakåt? Det såg aldrig jag, inte ens när han var inne i sina bästa stunder. Han var riktigt vass framåt dock.
Timmy P kom att göra sin bästa säsong någonsin men började vad jag vill minnas inte säsongen strålande.
Då är jag rädd att du missade förra säsongens inledning. Jag har till och med vittnen som kan intyga att jag tidigt under förra säsongen hyllade både Klubertanz och Timmy. Dessa två herrar var våra klart vassaste backar tillsammans med Honken under inledningen. Jag var dock en av dem som kritiserade Ragge och det med rätta då hans inledning verkligen var långt ifrån hans vanliga standard.

Men att säga att Kyle och Timmy inte gjorde så bra ifrån sig under början av föregående säsong är ren och skär lögn. Förresten tror du själv att Deilert och Eklund exempelvis kan axla dessa herrars roller? Är det någon som tror det? Jag tänker inte dömma er eller något men jag är nyfiken och tycker att det är så faschinerande med sådana här forum med alla tankesätt :)
Du måste vara bra blind om du tyckte Klubertanz var vass i defensiven. Tyckte han var en av våra sämsta backar i egen zon genomgående över hela säsongen (förutom Eklund innan jul). Sanslöst att man kan tycka så olika...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:
Du måste vara bra blind om du tyckte Klubertanz var vass i defensiven. Tyckte han var en av våra sämsta backar i egen zon genomgående över hela säsongen (förutom Eklund innan jul). Sanslöst att man kan tycka så olika...
Vad kan jag säga? Du snackar mer skit än vad Rikard Olsson gör under ett avsnitt av Vem vet Mest. Klubertanz började tappa i defensiven under andra halvan av säsongen det kan jag köpa. Men under inledningen var han kansek våran främsta back över HELA isen.

Denna diskussion leder som nog alla härinne är medvetna om ingenstans, så därför komer jag inte fortsätta diskutera detta. Men att säga att våran backuppsättning för närvarande ser bra ut är inte bara en lögn utan också ett tecken på dumdristig övertro på Hardy. Joe Labero skulle inte ens kunna trolla fram lite stake och kvalite i Deilert, Eklund och gänget.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

:lol:

Aja, jag har aldrig sagt att vår nuvarande backuppsättning ser bra ut (med allt folk borta). Men gnäll inte på Eklund, han har inlett precis lika bra som han spelade i slutspelet!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev::lol:

Men gnäll inte på Eklund, han har inlett precis lika bra som han spelade i slutspelet!
Fel fel fel. SÅ fel. Vet inte om du har glömt hur det såg ut under fjolårets slutspel. Att jämföra spelet vi OCH Oscar hade då mot nuvarande viljelösa katastrofdåliga backspel är som att jämföra Barcelona mot ajk fotboll. Det går bara inte att dra den parallellen. Varken med Oscar(som också hade ett fantastisk tur att pricka sin livs toppform under förra slutspelet) eller vårt spel överhuvudtaget! That's it!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev::lol:

Men gnäll inte på Eklund, han har inlett precis lika bra som han spelade i slutspelet!
Fel fel fel. SÅ fel. Vet inte om du har glömt hur det såg ut under fjolårets slutspel. Att jämföra spelet vi OCH Oscar hade då mot nuvarande viljelösa katastrofdåliga backspel är som att jämföra Barcelona mot ajk fotboll. Det går bara inte att dra den parallellen. Varken med Oscar(som också hade ett fantastisk tur att pricka sin livs toppform under förra slutspelet) eller vårt spel överhuvudtaget! That's it!
Undra om du följer samma lag & matcher som jag gör?

EDIT: för att klargöra har jag aldrig någonsin påstått att vårt backspel ser bra ut för stunden i det stora hela, men Oscar har inte gjort bort sig.
Skriv svar