Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 1/10 2009

Inlägg av Jepe »

Sweeeeeeeeeeet! Hur skönt är inte detta? Äntligen får man lämna jobbet också men kommer sitta och le hela vägen hem!

Nu syns vi på Hovet på lördag när vi kör över brynäs!!!!!!!!

Bra jobb idag gubbar!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Stolt-Djurgårdare skrev:Matchen är slut,Djurgården vann :) antar att jag kan säga det igen nu:
Alla Djurgårdare kan sova skönt i natt.
:wink: kommer man absolut att göra!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Såg inte matchen, men var Frölunda usla eller var det vi som gjorde dom dåligt? Killen på SR säger att vi tryckte ut dom i sarghörnen, precis som vi gjorde mot SAIKAIK.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Någon siffra hur många de var i djurgårdsklacken där nere?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Finns inte så mycket att säga, en av de bästa matcher jag sett DIF spela senaste 5 åren. Stundtals, framförallt i första, var det helt sanslöst vad vi höll i pucken bra.

Känner mig helt chockad. Påminde väldigt mycket om Hovet matcherna mot FHC förra säsongen, men tvärtom. Vart det inte bortalagsvinst med 5-1 då också minst en gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Såg inte matchen, men var Frölunda usla eller var det vi som gjorde dom dåligt? Killen på SR säger att vi tryckte ut dom i sarghörnen, precis som vi gjorde mot SAIKAIK.
Vi gjorde dom dåliga, visst hade vi lite flyt i första med speciellt första målet men vår hårda forechecking och självförtroendet att hålla i pucken gjorde att vi defilerade sönder deras spel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Helt underbar match - det kändes nästan som hemmaplan när den lilla djurgårdsklicken drog igång "Johanssons järnkaminer - Hardy Nilssons järnkaminer"

Det enda jag störde mig på ikväll var Klubertanz' felstavade namn (stavades med s på tröjan) och till viss del domaren (andra perioden). Det säger väl det mesta om dagens match.

Roligt också hur olika alla kommentatorer uttalar Kyles namn (Cluebertaentz)

Den stora frågan nu är - vem står på lördag?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2009-10-01 20:23:36, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Hoppas ni inte drar för stora slutsatser av den här matchen bara. Frölunda är kända för att vara Sveriges mest ostabila lag så vi ska inte ranka den här segern för högt.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

DIF_Soldier skrev:Det enda jag störde mig på ikväll var Klubertanz felstavade namn (stavades med s på tröjan)
Är det sant? Isåfall är det oerhört pinsamt!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Leijon skrev:Någon siffra hur många de var i djurgårdsklacken där nere?
Skulle gissa på runt 30-50 pers utifrån det man såg och hörde på tv. Förövrigt så måste Scandinavium vara den tystaste arenan i Elitserien, helt dött hela matchen även innan Djurgården gjorde målen.

Skönt med andra raka, måste ge cred åt Tjärnqvist som gör ett sjuhelvetes jobb i forcheckingen hela matchen. Alla gör det men Tjärna utmärker sig lite.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Edin skrev:
DIF_Soldier skrev:Det enda jag störde mig på ikväll var Klubertanz felstavade namn (stavades med s på tröjan)
Ja, lite konstigt minst sagt. Samma sak på hemmatröjan noterade jag i lördags.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

klockrent.

Jag anser att frölunda har det bästa laget, kanske i konkurrens med HV71 och våra (unga) grabbar visar att de kan stå upp mot dem alla.

Fotbollslaget borde ta en lektion i lagmoral av det här.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

136_Djurgårdare skrev:
Leijon skrev:Någon siffra hur många de var i djurgårdsklacken där nere?
Skulle gissa på runt 30-50 pers utifrån det man såg och hörde på tv. Förövrigt så måste Scandinavium vara den tystaste arenan i Elitserien, helt dött hela matchen även innan Djurgården gjorde målen.

Skönt med andra raka, måste ge cred åt Tjärnqvist som gör ett sjuhelvetes jobb i forcheckingen hela matchen. Alla gör det men Tjärna utmärker sig lite.

Nej Gävle. Brynäs har lätt sveriges sämsta hemmapublik. Så jävla dåligt att man har såligt samvete som djurgårdare att åka dit och sjunga ut deras jävla biopublik.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Förlåt Riddarn, för min sågning. Men en match är ingen match, och det krävs några bra insatser till för att jag ska tro på dig.

I övrigt, klockren bortamatch. Hålla i pucken, inte spela på chans utan mer på kontring och som det lyckades. Publiken började bua i slutet på första, underbart. Vi fick in några flytmål också, och jag tänkte direkt på Danne Larsson när Honken släppte in det första, och skrattet stannade av där, inte kul att få sådana emot sig vet jag av egen erfarenhet.

I andra förväntade jag mig en chockoffensiv, men istället höll DIF fortfarande i pucken på samma sätt. Onödiga utvisningar klarades som tur var av, men Frölunda började köra mer dump and chase och fick på så sätt in pucken i zon längre tid. Riddarn fortfarande stabil. En höjdpunkt var när Fredrik Pettersson skulle tackla Printz, och gnagarn bara satte mot och poff, där försvann fiskrensaren.

Tredje spelades bara av kändes det som, och det var inte Frölundas dag. Pucken studsade åt alla håll, och inget mål blev det. Riddarn gjorde ett par-tre fina benskyddsräddningar så det kändes nog skönt. Krüger framspelning var klockren, precis på bladet och skottet upp i krysset satt fint.

Det jag är orolig för är att det blir som förra säsongen, att bortaspel spelas hemma. Dock känns bortaspelet mer puckförande den här säsongen, men jag såg tendenser mot Modo som jag inte gillade. Jag hoppas Hardy plockar ut mer ur grabbarna på lördag.

Till sist: ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

jensa85 skrev:
Edin skrev:
Ja, lite konstigt minst sagt. Samma sak på hemmatröjan noterade jag i lördags.
Väldigt märkligt, minns när Bajen skrev "Aybunn" på Jeffrey Aubynns tröja, det här är nästan lika illa.
Skriv svar