Men gud, har du damp eller? Du snackar om att det här är det värsta du varit med om. Hur gammal är du? 10 år?Mans91 skrev:JAG SÄGET BARA: FYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAN VAD DÅÅLIGT ATT SLÄPPA 3 MÅL PÅ DOM SISTA 10 MINUTERNA NÄR MAN HA EN 1-0 LEDNING! :'(:(:( DÅ VAR VI NIA IGEN DÅ, HELVETE
Djurgårdens IF - HV71, 16/1 2007
- Remy Lebeau
Remy Lebeau skrev:Men gud, har du damp eller? Du snackar om att det här är det värsta du varit med om. Hur gammal är du? 10 år?Mans91 skrev:JAG SÄGET BARA: FYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAN VAD DÅÅLIGT ATT SLÄPPA 3 MÅL PÅ DOM SISTA 10 MINUTERNA NÄR MAN HA EN 1-0 LEDNING! :'(:(:( DÅ VAR VI NIA IGEN DÅ, HELVETE
precis..sånt här händer..bara att komma igen
...ta det lite lugnt nu; om vi "borde" nåt så är det att vi borde lett med 2-3 inför sista, men målvakten räknas som sagt också och Ersberg står inte i landslaget för inget. Sedan blev väl HV tvungna att flytta fram efter vårt 1-0 vilket tyvärr för oss ledde till 1-1 och inte till 2-0. Efter 2-1 var vi sen tvungna att flytta fram - se ovan - men blev istället straffade med ytterligare ett baklängesmål. Kunde gått vilekt som och ikväll hade HV mer flyt vid rätt tillfälle än vad vi hade. Placeringarna 7-11 kommer växla under de återstående omgångarna - som tur var klarade sig ju (tydligen) Bif undan med 3p, VF måste fått sitt mål underkänt. Mer sorgligt att SAIK slår LHC men är det ett lag som har problem är det Linköping, de som skall till final enligt vissa....rätt var det är är de nere runt strecket de med om detta fortsätter. Jag är iaf nöjd att vi lyckas bevara vårt grundspel i kväll, uppehåll tenderar rubba sådant....Mans91 skrev:JAG SÄGET BARA: FYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAN VAD DÅÅLIGT ATT SLÄPPA 3 MÅL PÅ DOM SISTA 10 MINUTERNA NÄR MAN HA EN 1-0 LEDNING! :'( :(:(:( DÅ VAR VI NIA IGEN DÅ, HELVETE
-
Håller helt klart med..
Ok inte är det bra att släppa in 3 mål på 10 minuter med ledning 1-0 i sista perioden..
Men men HV är Hv och Ersberg är Ersberg..
Dom är serieledare..
INTE JORDENS UNDERGÅNG!!
Se det possitivt, Frölunda förlorade, Mora torskade denna omgång..
Det tar vi med oss..
Är det utvsingarna som fäller oss ikväll?
Har inte kunnat fälja matchen vare sig live eller via radiosporten eller swehockey.se
22/1 Brynäs hemma, snabb revansch!!
Ok inte är det bra att släppa in 3 mål på 10 minuter med ledning 1-0 i sista perioden..
Dom är serieledare..
INTE JORDENS UNDERGÅNG!!
Det tar vi med oss..
Har inte kunnat fälja matchen vare sig live eller via radiosporten eller swehockey.se
- Lee Harvey Oswald
Synd att detta var kvällen då klass slog motivation.
DIF gör 2 riktigt bra peroder defensivt & får Hv att framstå som ett mediokert mittenlag, man skapar dessutom tillräckligt med målchanser (framför allt i PP) för att ha en 2-3 måls ledning.
Sedan i 3:e efter att DIF äntligen gjort 1-0, då trycker HV71 ner gaspedalen i botten & under matchens sista 15min är det nästan genant att se på hur DIF totalt pulveriseras.
Nog syntes det att det var serieladarna mot 9:an.
Så nära, men ändå ljusår ifrån 3p
Hade en skitjobbig mörkhyad HV-supporter bakom mig.
(O.B.S, det var inte pga hudfärgen som han var jobbig).
Han pratade stockholms dialekt, vilket är väldigt märkligt.
Jag menar varför väljer en basketkille från stockholm att vara ett HV-fan??????
ett av livets stora mysteruim......
DIF gör 2 riktigt bra peroder defensivt & får Hv att framstå som ett mediokert mittenlag, man skapar dessutom tillräckligt med målchanser (framför allt i PP) för att ha en 2-3 måls ledning.
Sedan i 3:e efter att DIF äntligen gjort 1-0, då trycker HV71 ner gaspedalen i botten & under matchens sista 15min är det nästan genant att se på hur DIF totalt pulveriseras.
Nog syntes det att det var serieladarna mot 9:an.
Så nära, men ändå ljusår ifrån 3p
Hade en skitjobbig mörkhyad HV-supporter bakom mig.
(O.B.S, det var inte pga hudfärgen som han var jobbig).
Han pratade stockholms dialekt, vilket är väldigt märkligt.
Jag menar varför väljer en basketkille från stockholm att vara ett HV-fan??????
ett av livets stora mysteruim......
-
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fy vad tråkigt med en förlust... det kändes så himla skönt när Bengan satte 1:an, men aja.. skit tråkig förlust. Nu vinner vi mot LHC och kämpar till det sista för att hamna i en slutspelsplats! KÄMPA DIF!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Inte mycket att säga om, HV drog upp tempot rejält emellanåt och vi hade inget att sätta emot, trots ledningen skapade vi inte särskilt många riktiga farligheter.#25 SuperMicke Johansson skrev:Håller helt klart med..
Dom är serieledare..
INTE JORDENS UNDERGÅNG!!
Det tar vi med oss..
Inget av lagen gjorde varken nån särkilt bra eller dålig insats sett till förutsättningarna. Ganska som man kan förvänta sig...
Btw: Hyfsat tryck i klacken emellanåt (trots globen) men stod lite till vänster om huvudklacken (jag tillhörde dem få som btw drog igång "full fart framåt... " för första gången den här säsongen, dock under ett tillfälle då det var tyst) men annars var det svårt att veta hur man skulle sjunga när olika delar började på olika ramsor. Vem styr egentligen? Vid ett tillfälle var det 3 (!) ramsor som startades samtidigt... synd då det inte direkt underlättar för att få en bra stämning...
Blue Brigade Sthlm
Inte mycket att säga om, DIF borde haft en klar ledning inför 3:dje perioden, när vi fick 1-0 så trodde jag att det skulle släppa, det gjorde det också men för håve.
Sen måste jag återigen klaga på Ronnie, jag snackade med flera i Globen idag som håller med. Han är inte bra, det finns dom som säger att han gör sitt jobb men ni som säger så borde studera Ronnie lite mer. Han är inte fan att hålla rent framför mål varken från spelare eller pucken.
Som en sa idag, hade jag haft Ronnies storlek hade jag vunnit varenda närkamp vid sargerna eller framför mål, det här måste vara hans sista säsong.
Sen måste jag återigen klaga på Ronnie, jag snackade med flera i Globen idag som håller med. Han är inte bra, det finns dom som säger att han gör sitt jobb men ni som säger så borde studera Ronnie lite mer. Han är inte fan att hålla rent framför mål varken från spelare eller pucken.
Som en sa idag, hade jag haft Ronnies storlek hade jag vunnit varenda närkamp vid sargerna eller framför mål, det här måste vara hans sista säsong.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Tycker inte man ska lasta Ronnie för så mycket, tvärtom tycker jag att han spelat upp sig den senaste tiden. Men visst, han hänger ibland inte med och gör nog sin sista säsong.Caveman skrev:Inte mycket att säga om, DIF borde haft en klar ledning inför 3:dje perioden, när vi fick 1-0 så trodde jag att det skulle släppa, det gjorde det också men för håve.
För övrigt, vet någon varför Marusak inte lirade sista 3-4 minutrarna? Han var ju kvar på bänken i alla fall, istället körde Thomas Johansson dubbla byten. Skada?
Diffe89 skrev:Tycker inte man ska lasta Ronnie för så mycket, tvärtom tycker jag att han spelat upp sig den senaste tiden. Men visst, han hänger ibland inte med och gör nog sin sista säsong.Caveman skrev:Inte mycket att säga om, DIF borde haft en klar ledning inför 3:dje perioden, när vi fick 1-0 så trodde jag att det skulle släppa, det gjorde det också men för håve.
För övrigt, vet någon varför Marusak inte lirade sista 3-4 minutrarna? Han var ju kvar på bänken i alla fall, istället körde Thomas Johansson dubbla byten. Skada?
Jag lastar inte förlusten på honom, men det är inte första matchen han är så här kass.
-