Semifinal 4 24/25 Södertälje - Djurgårdens IF 6/4
Känner att Tälje kommer sälja sig dyrt ikväll. Förnedrade och nollade inför ett fullsatt Scaniarink häromsistens. Så hoppas DIF bereder sig på fula tag o snålspel med efterslängar o annat skit. Gäller vi har fokus o rundar deras atlantångare o gör att par mål i första. Det dämpar deras stridslust. Så var rädda om våra nyckelspelare ikväll. De kan vara direkta targets för Smuts Tälje.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Blir tuffaste matchen hittills mot ssk. Kan gå till förlängning eventuellt tror jag. Men ändå svårt. Vad har ssk i sin verktygslåda? Tror bara de kan bli farliga om de spelar mer fysiskt än oss.
Hade jag varit SSK supporter hade jag varit livrädd för ikväll.
Matchserien är på väg att glida dom ur händerna och ingenting dom gör fungerar.
DIF är snabbare, starkare, smartare, har fått hål på bägge målvakterna och har svar på allt SSK kastar mot oss.
Gör vi en normal insats ikväll så vinner vi och krossar dom på hovet i övermorgon!
Matchserien är på väg att glida dom ur händerna och ingenting dom gör fungerar.
DIF är snabbare, starkare, smartare, har fått hål på bägge målvakterna och har svar på allt SSK kastar mot oss.
Gör vi en normal insats ikväll så vinner vi och krossar dom på hovet i övermorgon!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu lär ju SSK verkligen gå all-in. Förlust här och det är kört. Vilken matchbild kommer dom vilja ha? Förmodligen den fysiska.
Avskaffa tre mot tre.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
-
Costmar med på bussen iallafall, syns på Instagram.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi är inte världsmästare än....
Nollställ, ut och ha roligt och spela fokuserat. Älska slutspel.
Hoppas Blomman kan spela. Vi behöver hans fart och kraft mer än Costmar eller en halvskadad Thore
Ja ni läste rätt. En blind höna har sett att det varit något skit med Thoe större delen av våren. Hans oerhörda spelskicklighet har vägt upp för det.
Men ikväll föredrar jag Blommans ungdomliga kraft och speed före spelskicklighet.
Men Thore kan gärna ta Larssons plats.
Hoppas Blomman kan spela. Vi behöver hans fart och kraft mer än Costmar eller en halvskadad Thore

Ja ni läste rätt. En blind höna har sett att det varit något skit med Thoe större delen av våren. Hans oerhörda spelskicklighet har vägt upp för det.
Men ikväll föredrar jag Blommans ungdomliga kraft och speed före spelskicklighet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Hävelid och Costmar tillbaka men ingen Blomgren, helvete också.
Samma lag som avslutade senast, men Hammarlund ut Hävelid in och Costmar 13e.
-
Andren vilas, sliten?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-06 15:38:33 Hävelid och Costmar tillbaka men ingen Blomgren, helvete också.
-
Ja, han vilar fortfarandeOsten östlund skrev: ↑2025-04-06 15:40:35Andren vilas, sliten?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-06 15:38:33 Hävelid och Costmar tillbaka men ingen Blomgren, helvete också.

Kommer nog vila säsongen ut tror jag om inte Hugo skadar sig.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-04-06 15:41:59, redigerad totalt 1 gånger.
Har också sett det. Även om det är taktik att ej gå ut och säga nåt som skador hade det ju varit jävligt intressant veta vad exakt som är fel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-06 15:18:23 Vi är inte världsmästare än....
Hoppas Blomman kan spela. Vi behöver hans fart och kraft mer än Costmar eller en halvskadad Thore![]()
-
Inte ens ombyttDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-06 15:41:29Ja, han vilar fortfarandeOsten östlund skrev: ↑2025-04-06 15:40:35Andren vilas, sliten?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-06 15:38:33 Hävelid och Costmar tillbaka men ingen Blomgren, helvete också.
Kommer nog vila säsongen ut tror jag om inte Hugo skadar sig.
-
Tror vi tar denna, också
Forza DIF
Forza DIF
-
Tycker dock det är synd att Hammarlund offras, han har varit bra
Hank skördar ännu ett offer i det här slutspelet. Håll huvudena uppe, SSK-arna kommer gå för att skada i den här matchen.
Juniorkedjan uppbruten. Hampus Larsson in där istället för Eklund. Med tanke på Frondells dåliga form just nu så lär inte den kedjan komma någon vart.
Vinn hursom.
Juniorkedjan uppbruten. Hampus Larsson in där istället för Eklund. Med tanke på Frondells dåliga form just nu så lär inte den kedjan komma någon vart.
Vinn hursom.