HA 24/25: Djurgårdens IF - Tingsryd 26/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Bottenlag.

Vi har tagit 9 av 9 poäng mot dem hittills.

Har serieledning att försvara.

Det mesta tyder ju på att vi borde ta det här tämligen enkelt. Och just därför blir man lite extra nervös. Är ju skade- och sjukdomslistan som är jobbig...
Hillberry blue
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hillberry blue »

Henkos skrev: 2025-02-26 10:20:44 Vi ska ta Tingsryd även med Sissons och Tychonick borta. BIK saknade 13 spelare och alla ledare på gårdagens träning tydligen.
Tråkigt för bik 😬
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Henkos skrev: 2025-02-26 10:20:44 Vi ska ta Tingsryd även med Sissons och Tychonick borta. BIK saknade 13 spelare och alla ledare på gårdagens träning tydligen.
13 spelare och alla ledare?? Har bikbok checkat ut?
It's easier to be an asshole to words than to people
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rojk skrev: 2025-02-26 11:48:07
Vabruari och allt vad det medför i smitta. Vi skall vara glada att vi mest har kids och gubbar snarare än småbarnsföräldrar som spelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Praetori skrev: 2025-02-26 12:28:12
Vabruari och allt vad det medför i smitta. Vi skall vara glada att vi mest har kids och gubbar snarare än småbarnsföräldrar som spelare.
Haha, ja en fördel med åldersstiget lag vad det gäller närvaro iaf.

Hoppas smittan stannar vid Tycho och Frondell och att de är tillbaka snart.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Låter som att våra spelare är 50+ och med ungar som har tagit studenten.
It's easier to be an asshole to words than to people
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Å andra sidan är det väl våra "gubbar" som har kids i småbarnsålder?
28-35 är väl ganska typiska småbarnsförälderåldrar?

Aja, hör kanske inte hit.

Vinn för helvete.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Brist på att komma på med egna åsikter och tankar inför kvällens möte så frågade jag chatgpt pga ren lathet.
Det blir 4-1 seger(som underlag fick den bara ta del av alla matchers slutresultat från säsongen). Jag ignorerade variablar som domare, skador, sjukdomar, etc för DIF har ju alltid emot sig det i alla matcher ändå.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Harmageddon skrev: 2025-02-26 14:45:57 Brist på att komma på med egna åsikter och tankar inför kvällens möte så frågade jag chatgpt pga ren lathet.
Det blir 4-1 seger(som underlag fick den bara ta del av alla matchers slutresultat från säsongen). Jag ignorerade variablar som domare, skador, sjukdomar, etc för DIF har ju alltid emot sig det i alla matcher ändå.
Kan du inte köra hela slutspelet också, så slipper man oroa sig?
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

DIFLuWi skrev: 2025-02-26 14:56:02
Harmageddon skrev: 2025-02-26 14:45:57 Brist på att komma på med egna åsikter och tankar inför kvällens möte så frågade jag chatgpt pga ren lathet.
Ta detta med nypa salt för den tar verkligen inte hänsyn till alla variablar men chatgpt påminner om media och kappvändare typ.
Jag bad den dra egna slutsatser baseras på bara trender, slutresultat och tabelläget initialt så tycker den att ohyran kommer att gå hela vägen där deras 16 raka vinster var ett stort argument, inte hur man spelat som helhet på hela säsongen. Problemet var att den inte heller fattade att man som högst rankade lag får bestämma motståndare i respektive slutspelsomgång och sen trodde man man skulle möta ett SHL lag. Man fick förtydliga hela den processen.

Efter förtydligandet så tänkte den annorlunda, man betonar vikten att ta första platsen som kan ge fördelar.
Tänkbara motståndare i slutspelet är Mora, Södertälje och Karlskoga
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Harmageddon skrev: 2025-02-26 15:21:54
DIFLuWi skrev: 2025-02-26 14:56:02
Ta detta med nypa salt för den tar verkligen inte hänsyn till alla variablar men chatgpt påminner om media och kappvändare typ.
Jag bad den dra egna slutsatser baseras på bara trender, slutresultat och tabelläget initialt så tycker den att ohyran kommer att gå hela vägen där deras 16 raka vinster var ett stort argument, inte hur man spelat som helhet på hela säsongen. Problemet var att den inte heller fattade att man som högst rankade lag får bestämma motståndare i respektive slutspelsomgång och sen trodde man man skulle möta ett SHL lag. Man fick förtydliga hela den processen.

Efter förtydligandet så tänkte den annorlunda, man betonar vikten att ta första platsen som kan ge fördelar.
Tänkbara motståndare i slutspelet är Mora, Södertälje och Karlskoga
Haha låter bra!
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Tror BIK torskar idag.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Kul!
Jag frågade Grok samma sak och fick då tipset 3-2. Men då jag önskade att motivera tipset utifrån tidigare möten samt formen de senaste matcherna blev tipset lite justerat:
Låt oss bryta ner det med hänsyn till tidigare matcher mellan Djurgården och Tingsryd samt deras aktuella form!
Tidigare matcher mellan Djurgården och Tingsryd
Historiskt sett har Djurgården ofta haft övertaget mot Tingsryd i Hockeyallsvenskan, särskilt på hemmaplan på Hovet. Den här säsongen (2024/2025) har lagen mötts två gånger hittills enligt spelschemat jag känner till:
• 4 oktober 2024: Djurgården vann hemma med 3-2. Det var en tight match där Djurgården visade styrka i slutskedet.
• 28 januari 2025: Tingsryd vann hemma med 3-2. Här vände Tingsryd ett underläge och visade att de kan utmana Djurgården.
Det står alltså 1-1 i inbördes möten den här säsongen, och båda matcherna har varit jämna med uddamålssegrar. Det pekar på att lagen är ganska jämbördiga när de möts, men hemmaplansfördelen har varit viktig.
Aktuell form
Djurgården
Djurgården har haft en stark säsong överlag och ligger högt i tabellen. De senaste matcherna visar på blandade resultat:
• 19 februari 2025: Djurgården besegrade Almtuna hemma med 4-2. Solitt spel och effektivitet i avsluten.
• 21 februari 2025: Förlust mot Södertälje hemma med 4-5 efter straffar. Trots ledning tappade de i slutskedet, vilket visar på viss sårbarhet.
Formen är fortfarande god, men förlusten mot Södertälje kan ha påverkat självförtroendet något. Hemma på Hovet är de dock oftast väldigt starka.
Tingsryd
Tingsryd har haft en mer ojämn säsong men visar tecken på förbättring:
• 19 februari 2025: Tingsryd vann borta mot Oskarshamn med 4-1. En stark insats där de dominerade tredje perioden.
• 21 februari 2025: Förlust borta mot Almtuna med 2-5. Här syntes brister i försvarsspelet, och de tappade matchen i sista perioden.
Tingsryd har alltså en seger och en förlust på de två senaste, vilket gör att deras form är lite svajig. De har dock visat att de kan överraska, som i vinsten mot Djurgården i januari.
Analys och nytt tips
Med tanke på att båda tidigare möten den här säsongen slutat 3-2 och att Djurgården spelar hemma ikväll, lutar det fortfarande åt en tight match. Djurgårdens hemmastyrka och Tingsryds något svajiga bortaspel (förlust senast) gör att jag tror Djurgården har en edge. Men Tingsryds förmåga att skrälla, som de gjorde i januari, gör att det inte blir någon promenadseger.
Jag håller fast vid ett tight resultat, men justerar lite: Jag tror nu på 2-1 till Djurgården istället för 3-2. Anledningen är att Djurgården troligen skärper defensiven efter strafförlusten mot Södertälje, medan Tingsryd kan ha svårt att upprepa sin offensiva prestation från januari på bortaplan. Det blir nog en match där målvakterna står i centrum och få mål avgör.
Matchen 28:e jan förbryllar. :lol: De möttes aldrig då och DIF har istället 3/3 vinster och 9 poäng på dessa matcher.
Heraklion

Inlägg av Heraklion »

Visst, Tingsryd har allt att spela för, de kommer agera desperat på isen. Naturligtvis gynnas de av att Frondell och våra två bästa backar vilar.

Vår offensiv ska ändå räcka så det blir över.

Tkr inte man ska fästa sig för mycket vid Tingsryds 2-2-match senast borta mot BikBok. Bofors har varit iskalla offensivt. Våra gubbar, not so much.

Stalltips: 4-1
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Det finns en bra chans att det blir två bra resultat ikväll, men förbereder mig ändå på att en match inte kommer gå som det ska.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar