Ragge har sett blek ut. Men jag tror vi behöver rulla på backsidan så ingen kallnar. Framåt vårkanten kan vi gå ner på färre och upp med speltiden men det 'kommer' komma fler backskador.Manijock skrev: ↑2024-10-23 10:22:10Sedär. Det var mitt alternativ 2. Hoppas man rullar på 7 så Edvin inte kallnar. Ragge väger ju klart tyngre namnmässigt, men måste rycka upp sig. Gör han det inte ihop med våran bästa back så gör han det aldrig.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-23 09:57:08Fyller på med backparen:Manijock skrev: ↑2024-10-23 09:48:03 Väntade kedjor blir iallafall enligt hockeynews:
Blomgren - Krüger - Kelleher
Eriksson - Weigel - Eklund
Thoresen - Costmar - Larsson
Grewe - Rensfeldt - Brodin
Spännande kedjor ändå. Den där andra kan bli riktigt bra! Utgår väl från att Frondell blir 13. Oerhört märkligt som sagt när Klasen ändå inte är skadad. Sen blir det spännande om man återgår till Sissons - Berg eller om Krogdahl blir klar där. Hoppas personligen att August tar plats bredvid Tychonick. Det backparet var det klart svagaste mot Almtuna och behöver stabiliseras.
Max Krogdahl – Colby Sissons
August Berg – Jakob Ragnarsson
Jonny Tychonick – Hugo Blixt
Edvin Hammarlund (Elias Degnell)
Trodde man skulle återgå till Berg-Sissons. Men det här kan ju också vara bra. Jag tycker man gör rätt att starta Hammarlund som sjua.
HA 24/25 Djurgårdens IF - Mora 23/10
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Intressant att man gör om paren och fördelar ut våra starka backar lite. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, kan säkert bli bra. Instämmer att Hammarn ska ha en del speltid som sjunde.
Nu när även kedjorna är omgjorda, delvis pga spelare ut/in, så är ju nästan hela laget annorlunda. Tog alltså 10 matcher innan man tappade tålamodet. Den enda enheten som varit någorlunda intakt är väl fjärde med Grewe, Rensfeldt och Brodin (Grewe tappa ju lite matcher i början pga skada).
Kan tycka det luktar lite desperation kring detta men hoppas jag har fel.
(Hade varit trevligt med en säsong i livet där vi är hyfsat förskonade från skador och kan sätta formationer tidigt som funkar hela säsongen. Jag drömmer vidare.)
Nu när även kedjorna är omgjorda, delvis pga spelare ut/in, så är ju nästan hela laget annorlunda. Tog alltså 10 matcher innan man tappade tålamodet. Den enda enheten som varit någorlunda intakt är väl fjärde med Grewe, Rensfeldt och Brodin (Grewe tappa ju lite matcher i början pga skada).
Kan tycka det luktar lite desperation kring detta men hoppas jag har fel.
(Hade varit trevligt med en säsong i livet där vi är hyfsat förskonade från skador och kan sätta formationer tidigt som funkar hela säsongen. Jag drömmer vidare.)
Weigel och knattarna känns sjukt intressant kedja i mina ögon, ska bli spännande att följa den ikväll!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
#FreeBrodda
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Känns som att man - återigen - inte har en aning om hur man ska formera kedjorna och fortsätter att pröva sig fram. Man tycker ju att när man lägger så mycket pengar på en trupp att den borde ta ut sig självt i princip.
Har varit återkommande under vår tid HA.
Har varit återkommande under vår tid HA.
-
Man undrar ju vad som pågår i slipsarnas huvuden?
Närsomhelst är dom utröstade, ur expedition DIF!
Andren i mål.
Närsomhelst är dom utröstade, ur expedition DIF!
Andren i mål.
Thore tar Klasens plats i 1:a PP. Alternativt att Kryckan gör det och Thore tar hans plats.
Andrén står.
Ingen extraforward idag heller.
Andrén står.
Ingen extraforward idag heller.
Varför varför varför envisas man dessa dumheter att inte ha med sig fullt lag? Så ofantligt korkat. Detta får Wikegård gärna svara på i nästa klipp.
Skriker råtorsk... DIF i panicmode och ett Mora som vill revanschera sig
Ja det är väl få lag som är så duktiga på att låta motståndaren ta revansch eller bryta en förlorande svit som vårat kära DIF? Gärna på Hovet också.
Detta till trots så är jag optimist och tror på seger idag. Thore får feeling och hänger två och Brodda proppar en mas mot sargen så dom får skicka hem honom som frimärke.
Vinn bara vinn!!!
Pigg start. Äntligen får vi en höstlövs-balja.