HA 24/25 Djurgårdens IF - Karlskoga 24/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Manijock skrev: 2024-09-23 10:33:03
Nattuggla_ skrev: 2024-09-23 09:45:32
Manijock skrev: 2024-09-23 09:27:45
DIFLuWi skrev: 2024-09-23 09:19:29 6700 sålda imorse.
Inget annat än slutsålt är godkänt! Hela föreningen har jobbat, sponsorer har lagt ut.

Nu är det fan upp till oss att sluta upp. Snacket om ”Sveriges bästa publik” måste följas upp med leverans!
ALLA TILL HOVET!

(#10 måste inte. Det är fan långt till Norrland…)
Borde ju "gynnas" av att fotbollen är totalt avslagen och melankolisk. Framförallt från spelarhåll men även på läktaren. Gå på hockey, det kan bli kul....

Dålig magkänsla. BIK är bättre än Oskarshamn tror jag. Gäller att vi matchar deras energi.... Väldigt skeptisk över det! 0-3.
Känns inte direkt som en högoddsare att "Dicken" får matchstraff den här kvällen. Minst en tia.
Karlskoga kommer vara med och fightas om SHL tror jag. Förutom att de hittat tillbaka till det elaka och jobbiga så kan de också lira och det går fort.
Vi är raka motsatsen till det sistnämnda.
Njaa alltså, jag tror Björklöven kommer valsa hem det ganska ohotat. SHL-platsen alltså! Likt Brynäs ifjol. Börjar med två enkla segrar där stjärnorna levererar, kombinerat med att medelmåttorna bakom(typ Possler) helt plötsligt spelar med extrem pondus... Bäddar för en överlägsenhet, tror varken vi, Karlskoga eller Ssk kommer räcka till mer än enstaka match där. Lägg till Oskarshamn så har vi en given topp 5 iallafall.
varje år samma sak "löven är så bra titta vilka bra spelar dom har, dom kommer gå upp i år"
jag kollade delar av matchen är verkligen inte imponerad hur löven spelade, jag är säker på att dom kommer spela som alltid med för mycket framåt och det straffar sig bakåt i år igen.
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av thelinho »

captcash skrev: 2024-09-23 08:31:49 Ska bli sjukt kul att insupa Hovets gamla sunkhärliga luft igen, hoppas spelarna levererar, orkar inte med en premiärförlust, vi behöver komma ihåg direkt med "Hovet är vår borg"!

4-1!
Är det bara jag som tycker ölen på hovet smakar gammal raggsocka? För tankarna till:

man vill inte veta hur slangarna mår..
Sväva i det blå
Robbex

Inlägg av Robbex »

Manijock skrev: 2024-09-23 13:21:41 Thoresen in med Krüger och Kelleher enligt en källa till Hockeynews.
Mycket bra av Kimby. Klampar nog många på tårna, men jag ser inte storheten i Blomman. Visst, han gör en del kassar och krigar på lite då och då, men får mycket vibbar av VN samt att Blomman inte är någon första line spelare.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Grewe avbröt träningen idag så kan mycket väl vara så att de slipper välja. Även Ragnarsson klev av!

Som sagt, säsongen är igång.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Finns det verkligen inte 8094 personer runt Sthlm som vill se seriepremiären, helt otroligt…
Döden

Inlägg av Döden »

#10 skrev: 2024-09-23 20:12:36 Finns det verkligen inte 8094 personer runt Sthlm som vill se seriepremiären, helt otroligt…
Mycket underligt
tomten

Inlägg av tomten »

Ja mycket märkligt om man inte säljer slut. Hemmapremiären borde folk vilja gå på.
tomten

Inlägg av tomten »

Ska vi gissa vad som händer imorgon? :D
1. Wessner dömmer
2. Dicken drar på sig 10 utvisningsminuter eller mer
3. Thorsen gör minst 1 poäng
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Måste väl vara slutsålt. Eller är det fotbollens UCL matcher som gräver hål i lösbiljettköparnas plånböcker?
Det är tyvärr inte längre något självspelande piano som fyller Hovet då Djurgården spelar efter flera år I hockeyns gärdsgårdsserie. Ska bli trevligt att åter kliva in i en av Sveriges mest anrika byggnader. Hovet borde blivit K- märkt. Ska det bli en till stor ödetomt i det själlösa Globenområdet?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
coden

Inlägg av coden »

tomten skrev: 2024-09-23 21:40:32 Ja mycket märkligt om man inte säljer slut. Hemmapremiären borde folk vilja gå på.
Om arenaöversikten stämmer så är det ca 50-60 platser kvar och enda sektionen där det finns platser tillsammans är A27 som har ca 30 lediga platser.
Resterande sektioner är antingen utsålda eller har 3-5 ströplatser spridda över hela sektionen.

Inte SÅ illa ändå för en premiär tycker jag.

bikbok är inte ofarliga men hemma så ska vi faan ta dom.

Dicken och Thore hänger varsin och Brodin får proppa en ful bibokare utan att bli felaktigt avstängd spår jag. :D
Döden

Inlägg av Döden »

7400 sålda... kan hoppas att det är bortaläktaren som är gles
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Döden skrev: 2024-09-24 08:11:23 7400 sålda... kan hoppas att det är bortaläktaren som är gles
Det ser så ut när man kollar. Nu har man ju dessutom öppnat upp borta nedre till DIF.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

fryppe skrev: 2024-09-23 15:06:44
DIFLuWi skrev: 2024-09-23 09:19:29 6700 sålda imorse.
Inget annat än slutsålt är godkänt! Hela föreningen har jobbat, sponsorer har lagt ut.

Nu är det fan upp till oss att sluta upp. Snacket om ”Sveriges bästa publik” måste följas upp med leverans!
ALLA TILL HOVET!

(#10 måste inte. Det är fan långt till Norrland…)
Borde ju "gynnas" av att fotbollen är totalt avslagen och melankolisk. Framförallt från spelarhåll men även på läktaren. Gå på hockey, det kan bli kul....

Dålig magkänsla. BIK är bättre än Oskarshamn tror jag. Gäller att vi matchar deras energi.... Väldigt skeptisk över det! 0-3.
Känns inte direkt som en högoddsare att "Dicken" får matchstraff den här kvällen. Minst en tia.
Karlskoga kommer vara med och fightas om SHL tror jag. Förutom att de hittat tillbaka till det elaka och jobbiga så kan de också lira och det går fort.
Njaa alltså, jag tror Björklöven kommer valsa hem det ganska ohotat. SHL-platsen alltså! Likt Brynäs ifjol. Börjar med två enkla segrar där stjärnorna levererar, kombinerat med att medelmåttorna bakom(typ Possler) helt plötsligt spelar med extrem pondus... Bäddar för en överlägsenhet, tror varken vi, Karlskoga eller Ssk kommer räcka till mer än enstaka match där. Lägg till Oskarshamn så har vi en given topp 5 iallafall.
varje år samma sak "löven är så bra titta vilka bra spelar dom har, dom kommer gå upp i år"
jag kollade delar av matchen är verkligen inte imponerad hur löven spelade, jag är säker på att dom kommer spela som alltid med för mycket framåt och det straffar sig bakåt i år igen.
Du kan väl omöjligen jämföra Björklövens trupp tidigare år med den de har den här säsongen? Äpplen och päron verkligen.

Ska nog snarare jämföras med Hv eller Brynäs om det ska bli rättvist.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Manijock skrev: 2024-09-24 08:30:37
fryppe skrev: 2024-09-23 15:06:44

Du kan väl omöjligen jämföra Björklövens trupp tidigare år med den de har den här säsongen? Äpplen och päron verkligen.

Ska nog snarare jämföras med Hv eller Brynäs om det ska bli rättvist.
Det jag säger att det alltid pratas om björköven år efter år, även sista 2 åren. jag ser inte balansen i deras lag det är risk för en jävla massa mål bakåt. och ser det inte lite tunt ut bakom första kedjan? vad händer om dom får 1-2 skador på ledande spelare? Dom har ett bra lag men det har dom haft förut också jag kan ha fel så klart men jag tror inte på succé.
Döden

Inlägg av Döden »

hyllningsceremoni innan match alltså... jaha, då blir det torsk
Skriv svar