Träningsmatch 22/23: Frölunda - Djurgårdens IF 20/8

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2022-08-20 15:04:57
diftobbe89 skrev: 2022-08-20 14:48:37
Praetori skrev: 2022-08-20 14:39:11
diftobbe89 skrev: 2022-08-20 14:33:09 Det är ju bara att ge Fryléns grabb ett seniorkontrakt direkt. Jag ser ju med engång att han kommer bli bra, han är ju redan värdefull, bra på grillorna, storväxt. Ge honom lite tid så ska vi se.
Nja. Han har sina uppsidor men det behövs kontinuitet som han inte uppvisat ännu. Och då har jag ändå följt grabben ett tag i juniorled.
Absolut en "chans" men just kontrakt bör vara en lockande bonus snarare än förstahandsalternativet.
Tycker han ser mycket intressant ut, framförallt så ser det ut som han spelat ett tag på seniornivå, visar prov på bra spelsinne dessutom. Kanske lite hastigt med kontrakt ja, men bra kommer han bli.
Jo han ÄR intressant men det är en hoppjerka rent utvecklingsmässigt.
Jag ska inte lägga för mycket i mina inlägg men det finns vissa aspekter i juniorutvecklingen med spelare som hoppar runt som jag verkligen inte stödjer.
Sen är Hugo en skitbra kille och en hockeyspelare med hjärtat på rätt ställe men vi måste ha hjärnan och hjärtat på rätt ställe som förening.
Frågan är om vi ska lira Berglund i BP? Tanken kändes bra, men hans sticka ser ut som en minigolfklubba. Ganska enkelt för motståndarna att nå igenom med sina passningar.

Äh, jag ska sluta döma såhär tidigt. Många är nog väldigt rostiga ännu.
Spela fult
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-08-20 14:27:14 Ouch. 0-3 och vårat försvarsspel blir styckat av fisk utan att vi lagmässigt egentligen är sämre spelmässigt.
Det finns att jobba på och det är inte på målvaktssidan tyvärr.
Det räcker inte med Schilling för att styra upp det här utan det kräver minst en back till och en headcoach som förstår sig på defensivt grundarbete för att styra upp detta.
Hm... Detta lät illavarslande, inte förvånad dock!

Angående det feta, har inte Ragge något att säga till om här?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2022-08-20 15:12:09
Praetori skrev: 2022-08-20 14:27:14 Ouch. 0-3 och vårat försvarsspel blir styckat av fisk utan att vi lagmässigt egentligen är sämre spelmässigt.
Det finns att jobba på och det är inte på målvaktssidan tyvärr.
Det räcker inte med Schilling för att styra upp det här utan det kräver minst en back till och en headcoach som förstår sig på defensivt grundarbete för att styra upp detta.
Hm... Detta lät illavarslande, inte förvånad dock!

Angående det feta, har inte Ragge något att säga till om här?
Det lär komma med tiden.
Men nej än så länge är vi avklädda deluxe av Rogers gäng.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Lägger ingen energi varken på spelet eller resultatet. Det viktiga nu är att inte åka på nån långtidsskada eller hjärnskakning. Skiter i om vi får stryk med 20-1. Vi håller på o trimmar ihop motorn. Saknas en del reservdelar som vi inväntar. Dessutom måste turbon på på plats. Sen gott folk blir det åka av. Vi kommer växla upp. Det känner jag ingen oro över :D
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

7-1 till Frölunda för er som undrar. Nästan pinsamt enkla misstag gör vi. Här behöver det tränas och jobbas på enheldel.

OBS: Det är inte slut än. Står 7-1 med 7 min kvar av tredje.
Spela fult
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Försäsongsmatch mot ett motstånd som ska slåss om SM-guld. Andra matchen på mindre än ett dygn. Att försöka dra slutsatser är sinnesförvirrat.
DIF023

Inlägg av DIF023 »

Har inte sett en sekund av matchen men 7-1!!? Vad faaaaan!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Missat hela matchen men läser tweets som lyder typ - pucktapp, mål, pucktapp, mål.

Vad händer?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2022-08-20 16:03:42 Missat hela matchen men läser tweets som lyder typ - pucktapp, mål, pucktapp, mål.

Vad händer?
Utspelade. Tappar puck som sista gubbe och blir straffade direkt, möter ju ett lag man inte kan bjuda på juniormisstag hela tiden.
Spela fult
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

diftobbe89 skrev: 2022-08-20 15:10:16
diftobbe89 skrev: 2022-08-20 14:33:09 Det är ju bara att ge Fryléns grabb ett seniorkontrakt direkt. Jag ser ju med engång att han kommer bli bra, han är ju redan värdefull, bra på grillorna, storväxt. Ge honom lite tid så ska vi se.
Nja. Han har sina uppsidor men det behövs kontinuitet som han inte uppvisat ännu. Och då har jag ändå följt grabben ett tag i juniorled.
Absolut en "chans" men just kontrakt bör vara en lockande bonus snarare än förstahandsalternativet.
Tycker han ser mycket intressant ut, framförallt så ser det ut som han spelat ett tag på seniornivå, visar prov på bra spelsinne dessutom. Kanske lite hastigt med kontrakt ja, men bra kommer han bli.
Jag ska inte lägga för mycket i mina inlägg men det finns vissa aspekter i juniorutvecklingen med spelare som hoppar runt som jag verkligen inte stödjer.
Sen är Hugo en skitbra kille och en hockeyspelare med hjärtat på rätt ställe men vi måste ha hjärnan och hjärtat på rätt ställe som förening.
Frågan är om vi ska lira Berglund i BP? Tanken kändes bra, men hans sticka ser ut som en minigolfklubba. Ganska enkelt för motståndarna att nå igenom med sina passningar.

Akta dig. Det du gör nu är anses värre än att dra alla svordomar du kan under en begravning framför prästen och allt.
Givetvis bör han inte spela i BP. Ska han spela överhuvudtaget ska han spela mot DOM SÄMSTA av motståndarna och sen får man hoppas på turen.

Men vi pratar nu om den heligaste av heliga kor, Sankt Berglund. Och han kommer icke (!!) flyttas på. Varesig från BP eller ur laget, oavsett hur Uppenbart vissa saker är kring hans (många) tillKORTAkommanden som spelare.

Sen håller jag helt klart med ang en HC som kan sätta ett bra försvarsspel. Sämst när det gäller och misslyckanden är det enda han bevisat hittills. Fast det får man inte heller säga.
Han och KG petade tex Engsund till förmån för Berglund ett antal gånger förra året. Engsund som är en mycket bättre spelare på alla sätt. Han kommer bli viktig och producera bra i SSK.

Vi kommer inte gå upp med nuvarande HC. Visst kan man säga att det bara är att sparka honom senare, men det ger givetvis brutalt sämre förutsättningar för en efterträdare som faktiskt har förmågan att få sina spelare att spela bra hockey. Visst är kamplust viktigt som fan. Kämpa kämpa och sen då ? Nää det finns så många bättre HA tränare än JF.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-08-20 16:17:02, redigerad totalt 2 gång.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Det här var inge kul... SLUT: Slarvgården - Fisklunda 1-8

Nu tar jag en öl. Hej
Spela fult
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

diftobbe89 skrev: 2022-08-20 16:12:49 Det här var inge kul... SLUT: Slarvgården - Fisklunda 1-8

Nu tar jag en öl. Hej
Berglund -4 ?
Fredrik Claessons Järnkamimer
Olon

Inlägg av Olon »

Djurgårdseken skrev: 2022-08-20 16:09:13
diftobbe89 skrev: 2022-08-20 15:10:16

[en massa spyfärdigt dravel]
Äh, ge dig nu Vinge. Ingen orkar ändå läsa. Dags att skaffa ett nytt nick.
STINGRAY71

Inlägg av STINGRAY71 »

Smörpapper på denna försässe match mot Frölunda..förra säsongen var det Örebro som gav svaren på vart vi stod och det såg vi ju hur det landade...varför måste det alltid rinna iväg så in i helvete med baklänges mål !? Backsidan även med Lennart o Schilliger så är den ju ett skämt med ett antal backar som måste ha barnvakt som partner..!? Man ska inte ta dessa matcher på så stort allvar sägs det varje säsong men nog fan kan man ta lärdom av dom säsongerna när det börjar med stora siffror i baken ..det blir till att bita sig i tungan i år igen eller !?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Även fast 1-8 alltid är oacceptabelt så får vi tänka på att vi är ett hockeyallsvenskt lag nu och mötte ett förmodat topplag i SHL. Vi förlorade ju mot Örebro med 1-10 för två år sedan när vi spelade i samma serie på försäsongen.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar