Frågan är om vi ska lira Berglund i BP? Tanken kändes bra, men hans sticka ser ut som en minigolfklubba. Ganska enkelt för motståndarna att nå igenom med sina passningar.Praetori skrev: ↑2022-08-20 15:04:57Jo han ÄR intressant men det är en hoppjerka rent utvecklingsmässigt.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:48:37Tycker han ser mycket intressant ut, framförallt så ser det ut som han spelat ett tag på seniornivå, visar prov på bra spelsinne dessutom. Kanske lite hastigt med kontrakt ja, men bra kommer han bli.Praetori skrev: ↑2022-08-20 14:39:11Nja. Han har sina uppsidor men det behövs kontinuitet som han inte uppvisat ännu. Och då har jag ändå följt grabben ett tag i juniorled.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:33:09 Det är ju bara att ge Fryléns grabb ett seniorkontrakt direkt. Jag ser ju med engång att han kommer bli bra, han är ju redan värdefull, bra på grillorna, storväxt. Ge honom lite tid så ska vi se.
Absolut en "chans" men just kontrakt bör vara en lockande bonus snarare än förstahandsalternativet.
Jag ska inte lägga för mycket i mina inlägg men det finns vissa aspekter i juniorutvecklingen med spelare som hoppar runt som jag verkligen inte stödjer.
Sen är Hugo en skitbra kille och en hockeyspelare med hjärtat på rätt ställe men vi måste ha hjärnan och hjärtat på rätt ställe som förening.
Äh, jag ska sluta döma såhär tidigt. Många är nog väldigt rostiga ännu.