Träningsmatch 22/23: Frölunda - Djurgårdens IF 20/8
Vattendelare!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alltid när vi möter Frölunda har jag en känsla att vi skall få skador , ingen aning varför så håll er hela. Annars underbart med hockey igen.
PJ såg halvt besvärad ut vid sin målchans. Det känns ändå lite extra att se fd Djurgårdare i Frölunda.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Finns en del att jobba på...
Ouch. 0-3 och vårat försvarsspel blir styckat av fisk utan att vi lagmässigt egentligen är sämre spelmässigt.
Det finns att jobba på och det är inte på målvaktssidan tyvärr.
Det räcker inte med Schilling för att styra upp det här utan det kräver minst en back till och en headcoach som förstår sig på defensivt grundarbete för att styra upp detta.
Det räcker inte med Schilling för att styra upp det här utan det kräver minst en back till och en headcoach som förstår sig på defensivt grundarbete för att styra upp detta.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är ju bara att ge Fryléns grabb ett seniorkontrakt direkt. Jag ser ju med engång att han kommer bli bra, han är ju redan värdefull, bra på grillorna, storväxt. Ge honom lite tid så ska vi se.
Spela fult
- diftobbe89
Uruselt i försvaret precis som vanligt. Märkligt att Falk under alla sina år på seniornivå fortfarande har sånna oerhörda problem att hantera klubba/puck.
Spela fult
Nja. Han har sina uppsidor men det behövs kontinuitet som han inte uppvisat ännu. Och då har jag ändå följt grabben ett tag i juniorled.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:33:09 Det är ju bara att ge Fryléns grabb ett seniorkontrakt direkt. Jag ser ju med engång att han kommer bli bra, han är ju redan värdefull, bra på grillorna, storväxt. Ge honom lite tid så ska vi se.
Absolut en "chans" men just kontrakt bör vara en lockande bonus snarare än förstahandsalternativet.
Falk är en systemlirare. Att inte ge honom plats/tid/uppgift är att slösa på egenskaperna.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:34:10 Uruselt i försvaret precis som vanligt. Märkligt att Falk under alla sina år på seniornivå fortfarande har sånna oerhörda problem att hantera klubba/puck.
Han behöver en backkollega som kan diktera villkoren eller skapa yta för uppspel.
Ser ut som en mörk lördag detta , underläge i båda sporterna.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Många dåliga beslut i enskilda situationer också utöver det du är inne på. Byter vid fel tillfälle, Odelius som väljer att simma, Falk som trycker in spelare i egen målvakt. Då har vi redan satt oss i dåliga situationer så blir inte bättre av dubbla felbeslut. Vill se en klar uppryckning i nästa period så att misstagen åtminstone upphör.Praetori skrev: ↑2022-08-20 14:27:14 Ouch. 0-3 och vårat försvarsspel blir styckat av fisk utan att vi lagmässigt egentligen är sämre spelmässigt.
- diftobbe89
Tycker han ser mycket intressant ut, framförallt så ser det ut som han spelat ett tag på seniornivå, visar prov på bra spelsinne dessutom. Kanske lite hastigt med kontrakt ja, men bra kommer han bli.Praetori skrev: ↑2022-08-20 14:39:11Nja. Han har sina uppsidor men det behövs kontinuitet som han inte uppvisat ännu. Och då har jag ändå följt grabben ett tag i juniorled.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:33:09 Det är ju bara att ge Fryléns grabb ett seniorkontrakt direkt. Jag ser ju med engång att han kommer bli bra, han är ju redan värdefull, bra på grillorna, storväxt. Ge honom lite tid så ska vi se.
Absolut en "chans" men just kontrakt bör vara en lockande bonus snarare än förstahandsalternativet.
Spela fult
- diftobbe89
Och han behöver ha så absolut lite puck som möjligt.Praetori skrev: ↑2022-08-20 14:43:39Falk är en systemlirare. Att inte ge honom plats/tid/uppgift är att slösa på egenskaperna.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:34:10 Uruselt i försvaret precis som vanligt. Märkligt att Falk under alla sina år på seniornivå fortfarande har sånna oerhörda problem att hantera klubba/puck.
Han behöver en backkollega som kan diktera villkoren eller skapa yta för uppspel.
Spela fult
Jo han ÄR intressant men det är en hoppjerka rent utvecklingsmässigt.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:48:37Tycker han ser mycket intressant ut, framförallt så ser det ut som han spelat ett tag på seniornivå, visar prov på bra spelsinne dessutom. Kanske lite hastigt med kontrakt ja, men bra kommer han bli.Praetori skrev: ↑2022-08-20 14:39:11Nja. Han har sina uppsidor men det behövs kontinuitet som han inte uppvisat ännu. Och då har jag ändå följt grabben ett tag i juniorled.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-20 14:33:09 Det är ju bara att ge Fryléns grabb ett seniorkontrakt direkt. Jag ser ju med engång att han kommer bli bra, han är ju redan värdefull, bra på grillorna, storväxt. Ge honom lite tid så ska vi se.
Jag ska inte lägga för mycket i mina inlägg men det finns vissa aspekter i juniorutvecklingen med spelare som hoppar runt som jag verkligen inte stödjer.
Sen är Hugo en skitbra kille och en hockeyspelare med hjärtat på rätt ställe men vi måste ha hjärnan och hjärtat på rätt ställe som förening.