Varför ska tråden tas bort? Att trådskaparen har fel i det mesta räcker inte för mig. Jag vill att det ska vara högt i tak och inte ett forum där alla håller med varandra och tävlar om vem som är den största optimisten. Gillar du inte det han säger så får du se till att argumentera emot istället för att yla efter censuren.Boråsaren skrev:För det andra: TA BORT DEN HÄR TRÅDEN ADMIN TACK!
Sparka Säcken
Re: Allvaret är här NU!
Och precis hur många spelare som passar in på den profil DIF behöver har varit tillgängliga? Visst kan man värva för värvandets skull men då är plånboken också tom om den spelare man faktiskt behöver dyker upp. Som alltid lika klarsynta Ritterwand konstaterar så behöver vi tvåvägsbackar. Visst hade det varit kul att se Orszagh i laget men inte på bekostnad av en bra tvåvägsback i december.Kall-El skrev:Skall några bort är de de som är värvningsansvariga, snacka om att INTE sköta sina jobb. Alla lag verkar klara av att presentera nyförvärv utom vi!
När fönstret öppnar nästa gång är läget enklare, handla nu eller inte handla alls. Dessutom så brukar det finnas fler lediga spelare då än det gör nu.
Ja jag håller med om att vi inte har varit bra men för fan... vi ska inte sparka nån... vi ska visa att vi är bättre...
vi kan diskutera tills vi dör men jag tror att lösningen finns i Aftonbladet till våren..
skämt åt sido , jag tror att vi ska fortsätta på vägen vi har gått... visst nu på slutet har det väl gått lite så där men vem vill sparka nån efter frölunda hemma ? ingen vad jag vet...
Tålamod är vad vi behöver och att spelarna håller sig på isen och inte i utvisningsbåset...
på torsdag efter vinsten ska tydligen laget hoppa säck ....
vi kan diskutera tills vi dör men jag tror att lösningen finns i Aftonbladet till våren..

Tålamod är vad vi behöver och att spelarna håller sig på isen och inte i utvisningsbåset...
på torsdag efter vinsten ska tydligen laget hoppa säck ....
Peter skrev: Och precis hur många spelare som passar in på den profil DIF behöver har varit tillgängliga? Visst kan man värva för värvandets skull men då är plånboken också tom om den spelare man faktiskt behöver dyker upp. Som alltid lika klarsynta Ritterwand konstaterar så behöver vi tvåvägsbackar. Visst hade det varit kul att se Orszagh i laget men inte på bekostnad av en bra tvåvägsback i december.
När fönstret öppnar nästa gång är läget enklare, handla nu eller inte handla alls. Dessutom så brukar det finnas fler lediga spelare då än det gör nu.
Jag undrar om det finns det något lag som har väntat sig ur en kris utan att behöva kvala?
Att alternativen är usla behöver inte betyda att det skulle varit rätt att värva fel spelare nu om det betyder att man stänger möjlighetern att värva rätt spelare i nästa fönster.isolerad skrev:Jag undrar om det finns det något lag som har väntat sig ur en kris utan att behöva kvala?
Man ska ha klart för sig att antalet tillgängliga spelare ökar när lag i de stängda ligorna blir avhakade. Eftersom de inte behöver kvala för att hålla sig kvar och inte har nån chans på slutspel så brukar många försöka hyra ut spelare för att slippa åtminstone delar av lönekostnaden och kunna satsa lite hårdare kommande säsong.
Inbilla dig inte att vi har muskler eller resurser att värva tvåvägsbackar. Dels för att samtliga elitlag vill ha dessa just nu och dels för att vi inte är attraktiva nog. Vi har bara runt 3.5 mille att plocka spelare för tyvärr tror inte jag det kommer presenteras några tunga namn utan snarast spelare i klass med finnen.Peter skrev:Och precis hur många spelare som passar in på den profil DIF behöver har varit tillgängliga? Visst kan man värva för värvandets skull men då är plånboken också tom om den spelare man faktiskt behöver dyker upp. Som alltid lika klarsynta Ritterwand konstaterar så behöver vi tvåvägsbackar. Visst hade det varit kul att se Orszagh i laget men inte på bekostnad av en bra tvåvägsback i december.Kall-El skrev:Skall några bort är de de som är värvningsansvariga, snacka om att INTE sköta sina jobb. Alla lag verkar klara av att presentera nyförvärv utom vi!
Dessutom är det inte bara i försvaret vi har problem. 3 matcher och inga mål framåt säger en del också. Det är inte bara backar som saknas i dagens trupp utan även målgörare. Det kanske inte hade varit sådumt att spendera hälften av våra pengar på Ozzy i alla fall. Då hade vi alla fall nu haft ett nyförvärv av klass, i en roll som vi dessutom saknar lika mycket som backar....
Men hur många fönster är det okej att vänta innan man värvar spelare? Det är lätt att man hela tiden skjuter upp det och till slut rinner det allting ut i sanden.Peter skrev:Att alternativen är usla behöver inte betyda att det skulle varit rätt att värva fel spelare nu om det betyder att man stänger möjlighetern att värva rätt spelare i nästa fönster.isolerad skrev:Jag undrar om det finns det något lag som har väntat sig ur en kris utan att behöva kvala?
Hellre en chansning som kan lyckas än att inte göra något alls.
Så länge man undviker kvalplats och har häng på slutspel så är min åsikt till den 31 januari. Ska man chansa så föredrar jag ett tryoutkontrakt med en allsvensk spelare av rätt typ som håller på att blomma ut framför en kontotömmande storstjärna av fel typ.isolerad skrev:Men hur många fönster är det okej att vänta innan man värvar spelare? Det är lätt att man hela tiden skjuter upp det och till slut rinner det allting ut i sanden.
Hellre en chansning som kan lyckas än att inte göra något alls.
-
- Kontakt:
GÅ PÅ HOCKEY ELLER STANNA HEMMA?
säcken gör ett jälva bra jobb med grabbarna och kom ihåg att vi var tippade på näst sista elr sista plats så varför klaga...gå på hockey elr stanna hemma okej fatta...
FORZA DIF
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt: