SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018
Tja, hade varit roligt om klacken orkat kraftsamla premiären, globen och JK-dagen.
Köp!
Köp!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Fiasko!BOMBOM BOUCHARD skrev:Tja, hade varit roligt om klacken orkat kraftsamla premiären, globen och JK-dagen.
Köp!
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Engagera dig i JK då?DIFtomppa skrev:Klacken är alltså inte ens slutsåld. Bara att börja inse att Järnkaminera i hockey börjar sakta men säkert dö ut. All kraft går åt fotbollen numera

DIF!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Faktiskt tragiskt att folk hellre sitter på månen (Läktare C) än övre etage i klacken och skapar stämning. JK är inte problemet, problemet är intresset bland folk. Vi skulle behöva en nystart på något vis.
Avskaffa tre mot tre.
+100Manijock skrev:Josefson spelklar iallafall. Alltid nått. Nu vill jag se riktiga förändringar av Robban från start.
Lilja - Josefson - Brodin
J Davidsson - Wirtanen - Axelsson
Bergfors - Strandberg - Fjällby
Possler - M Davidsson - Walli
Grewe
Hank på läktaren.
Hank förstör Allt vad som har med hockey över korpen att göraPraetori skrev:Med tanke på att man vet hur bra den formationen KAN prestera om de får ihop det som förra säsongen så är jag böjd att låta dem harva på ändå. Det är lite som att man skulle splittra på Lilja, Josef, Brodin om de skulle spela dåligt.Mattias_87 skrev:Jag är faktiskt inne på att splittra Fjällby - Davidsson - Davidsson. Någon ska ur den kedjan och en annan in, riktigt vem vet jag inte men förmodligen Fjällby ut. Dom har inte presterat och sedan tror jag generellt inte på en hel ungdomskedja utan på på kedjor där rutin och ungdomlighet kan kombineras.
Jag tror man måste våga ha lite is i magen och låta dem reda ut det där för jag tror inte att de kommer göra något större intryck om man delar på dem (Davidssons i kombo var ju inte direkt bättre innan Jägarn kom hem heller oavsett vem de spelade med).
I övriga formationer skulle jag gärna se att man lirade Dick, Wirtanen (där den förstnämnde fått en del kemi i sitt spel när Wirtanen står för det fysiska) och att peta in Bergfors i den formationen.
Bemström kan vi ju glömma fram till efter JVM men jag tycker man kan skaka om lite och lira Hank, Strandberg, Possler och se vad som händer. Alternativt låta Hank centra och Strandberg lira ute på kanten.
Sårbarheten i defensiven kan man inte bara lasta våra backar för. Det blir på tok för långt till forwards för avlastning och då fastnar gubbar som Norell och Petersson i zon i brist på alternativ.
Under bar kille låt han träna våra 16åringar med sitt hjärta
Men för helvette ta bort han från A laget
Jag tycker han är världens bässta kille djurgårdare i själen
Men står inte ut att se hur han drar ner alla kedjor han är i
Fortfarande klack biljetter kvar ?
Vi har raggat upp 24 trogna här nu på morgonen som fyller ut lite iallafall
Hur är det ska vi bojkotta kiosker o restauranger ?
Vi har raggat upp 24 trogna här nu på morgonen som fyller ut lite iallafall
Hur är det ska vi bojkotta kiosker o restauranger ?
- Lidingö DIF
Ser det ut som mot Mora eller värre så går jag i andra peiodpausen. Har aldrig i hela mitt liv lämnat en match med Djurgården men denna gång kommer bli den första utifall det ser ut som sist. Tänker inte förstöra humöret på ledigheten om det bjuds på chipstutts-hockey ifrån vår del. Aldrig.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Visst kan det kännas som att det ser ut så ibland med hans Corsi och Fenwick ljuger inte. Det är samma sak med Bergfors. Det skapas lägen framåt när de är på isen. Dock utan att det produceras särskilt många mål men det kan ju ha att göra med omgivningen man spelar i också. I oblockerade skott på mål när respektive är inne så är Bergfors och Hank bättre än någon av våra toppspelare och samma sak i defensiven (där tex Hank är ljusår bättre än Lilja, Brodin eller ens Josef).BIX skrev: Hank förstör Allt vad som har med hockey över korpen att göra
Under bar kille låt han träna våra 16åringar med sitt hjärta
Men för helvette ta bort han från A laget
Jag tycker han är världens bässta kille djurgårdare i själen
Men står inte ut att se hur han drar ner alla kedjor han är i
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Man ser ju en tydlig skillnad på Bergfors när han fick in Dicken istället för Hank i sin kedja.
Byt för i helvete plats på Possler och Bergfors. Possler kan va den mest alibi och överskattade spelaren som spelat i DIF
Possler hattrick idag.
Det är bara vi som blir helt avtända av en publik på 13000+.
Måste vara skitkul för alla andra lag i ligan att hälsa på oss.
Måste vara skitkul för alla andra lag i ligan att hälsa på oss.
- Lee Harvey Oswald
Heja
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Djurgården och mycket folk på läktarna..