Kall-El skrev:Vet att jag är ganska ensam om denna uppfattning, men tillskillnad från många andra tycker jag att 350 kronor är ganska mycket för "ett passivt medlemskap".
Med passiv menar jag här att du inte spelar för föreningen eller liknande kanske är bäst att tillägga. Eller att det inte finns lokaler du kan nyttja för träning osv. jämför här alltså med andra föreningar och kort sagt du får mer och bättre utskick från dessa. Personligen är jag inte överdrivet intresserad av rabatter och annan sådan skit utan jag vill ha exklusiva och bra utskick t ex genom tidningar och även hemsidan och här känner i alla fall jag att det finns väldigt mycket man kan jobba med. ( Utan att det behöver bli speciellt dyrt heller. )
Personligen ser jag medlemskapet som en slags sponsring till klubben snarare än något jag själv har nytta av. Speciellt i dessa kärva tider.
Exakt -Daniel- precis så!
Min åsikt om rabatten: Jag ber Aldrig om mina 10% medlemsrabatt när jag handlar i shoppen.
Kall-El skrev:Vet att jag är ganska ensam om denna uppfattning, men tillskillnad från många andra tycker jag att 350 kronor är ganska mycket för "ett passivt medlemskap".
Med passiv menar jag här att du inte spelar för föreningen eller liknande kanske är bäst att tillägga. Eller att det inte finns lokaler du kan nyttja för träning osv. jämför här alltså med andra föreningar och kort sagt du får mer och bättre utskick från dessa. Personligen är jag inte överdrivet intresserad av rabatter och annan sådan skit utan jag vill ha exklusiva och bra utskick t ex genom tidningar och även hemsidan och här känner i alla fall jag att det finns väldigt mycket man kan jobba med. ( Utan att det behöver bli speciellt dyrt heller. )
Personligen ser jag medlemskapet som en slags sponsring till klubben snarare än något jag själv har nytta av. Speciellt i dessa kärva tider.
Exakt -Daniel- precis så!
Min åsikt om rabatten: Jag ber Aldrig om mina 10% medlemsrabatt när jag handlar i shoppen.
Visste inte ens om medlemsrabatten! Den får gärna DIF behålla...
Kan även tipsa om Djurgårdskortet (MasterCard) där en viss procent av det man köper går till DIF. Återigen - alla bäckar små....
Förutom visst ekonomiskt tillskott till föreningen är ditt medlemsskap till för att du som enskild person ska kunna vara med och påverka besluten som tas i föreningen.
Har egentligen ingenting med om man går på matcherna eller ej.
Jag har mitt medlemsskap för att jag vill bidra med pengar men även för att jag den dagen jag verkligen känner att jag vill och behöver, ska kunna göra min röst hörd.
För mig som utlandsdjurgårdare så efterlyser jag ett smidigar sätt att förnya medlemskap samt skänka pengar. Jag antar att jag inte är den enda våndas över att föra över pengar till ett PG-konto?
Det kan ju knappast vara raketforskning att slänga upp en virtuell visa-terminal på medlemssidan?
squee skrev:För mig som utlandsdjurgårdare så efterlyser jag ett smidigar sätt att förnya medlemskap samt skänka pengar. Jag antar att jag inte är den enda våndas över att föra över pengar till ett PG-konto?
Det kan ju knappast vara raketforskning att slänga upp en virtuell visa-terminal på medlemssidan?
Håller med, eller varför inte en PayPal länk? Borde kunna fixas.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Mattias_87 skrev:Varför donera pengar? Ge bort ett säsongskort, medlemskap eller köp massa souvenirer istället.
Bor i Visby och känner ingen i Stockholm som skulle vilja ha ett säsongskort.
Souvenirer slöt jag o köpa efter jag fyllt 15.
Har en DIF halsduk från 90-talet.
Vill jag donera pengar är det väl inget konstigt med det.
Mattias_87 skrev:Varför donera pengar? Ge bort ett säsongskort, medlemskap eller köp massa souvenirer istället.
Här har du information om hur du kan donera pengar till DIF.
Här har du information om hur du kan donera pengar till DIF.
Kanske första gången jag håller med sifferdaniel. Tipp topp tommen opp på det inlägget
Dock, bra idé men bör kanske genomföras "proffsigare" för att få ett genomslag. Jag är inte ovän med att betala på internet eller liknande, men snubblar man på en sådan sida när man ska köpa en sak så backar till och med jag. Nu vet jag ju om bakgrunden, syftet och personerna runt detta, men det är vi bara ett fåtal som gör, vi som hänger på detta forum alltså.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
En enkel sak DU kan göra för att hjälpa vår klubb ÄR att bli medlem. Vanlig medlem eller ständig.
Det kostar inte så mycket att vara medlem på årsbasis.
350kr för vuxen
200 för ungdom till 17
500kr för familj
Ständig medlem:
3000kr
Skaffa DIFkortet (Mastercard)http://www.difkortet.se/ - Det ger dig en del förmåner men det viktigaste av allt: Det ger vår klubb ökade intäkter!
Jag skaffade kortet precis nu! Årsavgiften på 195kr går till DIF + del av omsättningen på kortet.
· Inkluderar två extra försäkringsmoment: överfallsskydd vid matcher samt återbetalningsskydd för outnyttjade biljetter.*
Överfallsskydd vid matcher?? Vad är detta?