Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Staten

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013

Inlägg av Staten »

Fuck fylle-Conny, vi har Bremberg. Jag kommer gå all-in på att Bremberg tar oss ända vägen upp. Det får bära eller brista.
Användarvisningsbild
AdamPickard
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AdamPickard »

Mattias_87 skrev:Tredje gången gillt då. Lite roligt att vi faktiskt har en chans på tredjeplatsen, men det är sjukt osannolikt.
Hurdå? 6p upp till VIK och det är 6p kvar att spela om, + de har bättre målskillnad
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Fast lite kul vore det ju om Örebro vann med typ 10-0 och Leksand körde över BIK med samma siffror. Då lär det bli gummiben på gurkorna. Inte för att ens det lär räcka....
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

AdamPickard skrev:
Mattias_87 skrev:Tredje gången gillt då. Lite roligt att vi faktiskt har en chans på tredjeplatsen, men det är sjukt osannolikt.
Hurdå? 6p upp till VIK och det är 6p kvar att spela om, + de har bättre målskillnad
Förlorar de sina 2 kommande matcher så minskar deras målskillnad, vinner vi våra två kommande såååååå förbättras vår målskillnad - logiskt va? Riktigt osannolikt men det finns typ nån %sats chans att ta 3e platsen... Men väldigt osannolikt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag förstår inte hur folk kan frukta Örebro i förkvalet? Dom har Aulin borta hela säsongen, och kommer med all säkerhet vara 4-5 poäng efter oss efter en spelad omgång i förkvalet.

Jag tror vi kniper fjärdeplatsen, Karlskoga blir femma och Örebro sexa. Då får vi 4 poäng, Örebro 2. Vi börjar hemma mot Oskarshamn (ska vara 3 poäng, annars har vi ändå inget i kvalserien att göra) samtidigt som Örebro då spelar mot Karlskoga borta, vilket troligtvis resulterar i förlust. Det stora hotet i förkvalet är utan tvekan Karlskoga, om dom skulle hitta formen igen. Då kommer dom bli en svår nöt att knäcka, och de inbördes mötena mellan oss och dom lär bli helt avgörande. Örebro tror jag inte alls på, dom har haft sin formtopp nu, och lär knappast nå ändå till kvalserien.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Salas skrev:Jag förstår inte hur folk kan frukta Örebro i förkvalet? Dom har Aulin borta hela säsongen, och kommer med all säkerhet vara 4-5 poäng efter oss efter en spelad omgång i förkvalet.

Jag tror vi kniper fjärdeplatsen, Karlskoga blir femma och Örebro sexa. Då får vi 4 poäng, Örebro 2. Vi börjar hemma mot Oskarshamn (ska vara 3 poäng, annars har vi ändå inget i kvalserien att göra) samtidigt som Örebro då spelar mot Karlskoga borta, vilket troligtvis resulterar i förlust. Det stora hotet i förkvalet är utan tvekan Karlskoga, om dom skulle hitta formen igen. Då kommer dom bli en svår nöt att knäcka, och de inbördes mötena mellan oss och dom lär bli helt avgörande. Örebro tror jag inte alls på, dom har haft sin formtopp nu, och lär knappast nå ändå till kvalserien.
Jag har för mig att fyran och femman började borta i förkvalet förra säsongen. har inte sett något så detaljerat spelschema för denna säsongen mer än matchdagar, men jag skulle tro att man kör samma som förra. I sf IKO-DIF och BIK-ÖHK i första rundan, om placeringarna blir så som du förutspår.
nohman

Inlägg av nohman »

Isabo skrev:
Salas skrev:Jag förstår inte hur folk kan frukta Örebro i förkvalet? Dom har Aulin borta hela säsongen, och kommer med all säkerhet vara 4-5 poäng efter oss efter en spelad omgång i förkvalet.

Jag har för mig att fyran och femman började borta i förkvalet förra säsongen. har inte sett något så detaljerat spelschema för denna säsongen mer än matchdagar, men jag skulle tro att man kör samma som förra. I sf IKO-DIF och BIK-ÖHK i första rundan, om placeringarna blir så som du
förutspår.
Om Djurgården slutar fyra kommer spelordningen att vara B-H-B-H-B-H.
Om Djurgården slutar femma kommer spelordningen att vara B-H-H-B-B-H.
Om Djurgården slutar sexa kommer spelordningen att vara H-B-H-B-H-B.

http://www.difhockey.se/artikel/2361/#s ... 4xo63.dpuf
Isabo

Inlägg av Isabo »

nohman skrev:
Isabo skrev:

Jag har för mig att fyran och femman började borta i förkvalet förra säsongen. har inte sett något så detaljerat spelschema för denna säsongen mer än matchdagar, men jag skulle tro att man kör samma som förra. I sf IKO-DIF och BIK-ÖHK i första rundan, om placeringarna blir så som du
förutspår.
Om Djurgården slutar fyra kommer spelordningen att vara B-H-B-H-B-H.
Om Djurgården slutar femma kommer spelordningen att vara B-H-H-B-B-H.
Om Djurgården slutar sexa kommer spelordningen att vara H-B-H-B-H-B.

http://www.difhockey.se/artikel/2361/#s ... 4xo63.dpuf
Det där var upplysande! Då antog jag rätt i att DIF börjar borta om man blir fyra. Det skulle väl vara FAN om vi hamnar sexa...
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Jag tror inte Bofors orkar grisa sig vidare. De har en usel form och bortser man från matchen mot Karlskrona har man bara gjort ett enda mål på fyra matcher. Inte ofarliga, men långt ifrån favoriter. Man möter också tunga lag som Leksand (nåja) och Örebro, där framför allt hat-derbyt mot ÖHK lär få dem att bekänna färg. Den matchen lär bli ett krig.

Oskarshamn kan vara sjukt disciplinerade och har bra spets i McGrath och Löfstedt. Bör dock inte vara något problem och har två mycket tveksamma förluster i rad (Karlskrona & Almtuna).

Örebro har, trots avsaknad av Aulin och Yetman, bra spets i Weinstock, Wiklander och Strömberg. De KOMMER vara farliga, och har en mycket bra form med tre vinster på de senaste fyra. Sätter ett frågetecken för målvaktsposten dock. Håller Sandberg? Hur står man sig i de sista matcherna mot VIK och Bofors? Just dessa matcher (VIK & Bofors) brukar vara riktigt heta, "orkar" man ladda om?

Djurgården då. Klart högst potential offensivt och bästa målvakten. Defensiven är väl det stora frågetecknet, men sett till dessa fyra lag har vi släppt in minst antal mål i serien (119 st mot Örebro 121 st, Bofors 124 st & OIK 145 st). Känner mig också en aning orolig hur laget reagerar på denna typ av matcher. Vilka står stadigt när det verkligen börjar blåsa?

Kanske off topic, men vafan.
litto

Inlägg av litto »

Hur ska fan mina nerver palla det här? Playoff och Kvalserien? Herregud...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

0-6. Janohls hänger 6 baljor.

EDIT:
supreme skrev:Känner mig också en aning orolig hur laget reagerar på denna typ av matcher. Vilka står stadigt när det verkligen börjar blåsa?
Tycker laget redan bevisat att ingen alls kan stå stadigt när det blir press på spelarna. Kanske bara är jag.
25/4-2025
Isabo

Inlägg av Isabo »

supreme skrev:
Oskarshamn kan vara sjukt disciplinerade och har bra spets i McGrath och Löfstedt. Bör dock inte vara något problem och har två mycket tveksamma förluster i rad (Karlskrona & Almtuna).
Om de fortsätter på det sättet kommer de att missa Play Off till förmån för Mora...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

förevigtdjurgården skrev:0-6. Janohls hänger 6 baljor.

EDIT:
supreme skrev:Känner mig också en aning orolig hur laget reagerar på denna typ av matcher. Vilka står stadigt när det verkligen börjar blåsa?
Tycker laget redan bevisat att ingen alls kan stå stadigt när det blir press på spelarna. Kanske bara är jag.
Finns, i mina ögon, flera som står stadigt hela tiden. Däremot verkar det också finnas de som förlorar sig i pressen. Hela laget måste dra åt samma håll, annars går det inte. Om vi har tre, fyra killar som viker sig som grässtrån så fort det inte går bra kommer vi tappa in puckar.

Hypotes: Låt oss säga att denna svaghet finns i backuppsättningen, 4 av dem fördelat på 4 back-par. Det gör att uppspelen i dessa backpar misslyckas mer ofta än sällan. Det gör att svåra beslut som resulterar i kaos tas i i stort sett varje byte. Rensningar görs dåligt/svagt, indianare slås. Allt detta - plus lite till -skapar en enorm obalans i laget. Detta gör att centern måste ta ett större defensivt ansvar. Detta gör att anfallarna kommer för långt ifrån resten av laget (om de inte väljer att spela defensivt då). Det gör att vi förlorar matcher.

I medgång, när pucken studsar rätt syns inte bristerna.

Jag hoppas att laget får ordning på detta nu - att killarna tror på den egna förmågan och att de sluter samman ordentligt och gör varje match till en lag-uppgift. Inte en en-mans-affär. Få upp självförtroendet på de som vacklat och vinn vinn vinn...

Edit: För fan, laget ÄR bra och har en jävligt hög högsta-nivå. Få ett flyt i det bara. "bara" :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen tror jag att VIK har ett spel som lämpar sig för en kvalserie. En bra defensiv och duktig målvakt och sedan ligga på kontring. Har fungerat förut. Tyvärr tror jag inte att vårt motsatta koncept är speciellt väl lämpat för en kvalserie, om vi nu ens tar oss dit.

För vår ekonomis del är det nog dock väldigt viktigt att vi får de hemmamatcherna annars kan nog tyvärr vår trupp för nästa säsong se väldigt tunn ut.

I övrigt hoppas jag innerligt att vi slår Karlskrona för att visa på formen är på G.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Känner ingen oro alls för Play Off. Vi är klart bäst av lagen och kommer inte ha några problem att avancera till kvalserien.

Kvalserien blir marigare men där slår vi ur underläge vilket kommer passa detta lag bra.
Skriv svar