Vi har fortfarande en lägstanivå som är dålig allsvensk klass, det fick vi bevis på sist om inte annat. Vill ha lite lugn och ro, och DIF har fortfarande inte visat den fokus som krävs för att spela de här viktiga matcherna som vi har att vänta på. Nästa kapitel påbörjas imorgon och jag kommer vara där och se fortsättningen personligen...Jim Morrison skrev:Otroligt lite tillit för DIF nu för tiden. Konstigt tycker jag med tanke på hur bra vi har spelat med Zabel. Man kan nästan tro att vi ligger och kämpar om en plats till förkvalet.
Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013
Har köpt spurtkort och kommer vara på plats i klacken samtliga hemmamatcher som är kvar förutom den sista, för att jag ska vara på plats i "Nordpolen" två dagar efter för den sista matchen... Dålig planering av mig.SirDIFalot skrev:PÅ PLATS PÅ HOVET! (Alternativt Viasat Hockey 19:00)
NU gäller det att inte spela som de första 50 minuterna mot MIF och framför allt inte få en lika sur inledning, utan att vi snarare spelar som de sista 10 senast.
Kämpa DIF!
Nordpolen är trevligt, är det Gdansk du ska besöka?Isabo skrev:Har köpt spurtkort och kommer vara på plats i klacken samtliga hemmamatcher som är kvar förutom den sista, för att jag ska vara på plats i "Nordpolen" två dagar efter för den sista matchen... Dålig planering av mig.SirDIFalot skrev:PÅ PLATS PÅ HOVET! (Alternativt Viasat Hockey 19:00)
NU gäller det att inte spela som de första 50 minuterna mot MIF och framför allt inte få en lika sur inledning, utan att vi snarare spelar som de sista 10 senast.
Kämpa DIF!
QDet gör ont att säga detta (eftersom jag öppet har uttryckt mitt hat) men fan va Erik G har levererat på slutet :0
Förövrigt torsk med uddamålet idag 2-3
Förövrigt torsk med uddamålet idag 2-3
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
VIK är inne i en bra trend och det krävs ett DIF som är taggat ifrån start. Hamnar vi på efterkälken som sist blir det mycket svårt. Vi har väl inte mött VIK sedan deras NHL-killar lämnat så det är svårt att jämföra lagen, kan gå hur som helst. Jag är dock väldigt nervös, detta är en måste match (ja, vi har hört det förr).
Murmansk?pulverapa skrev:Nordpolen är trevligt, är det Gdansk du ska besöka?Isabo skrev:Har köpt spurtkort och kommer vara på plats i klacken samtliga hemmamatcher som är kvar förutom den sista, för att jag ska vara på plats i "Nordpolen" två dagar efter för den sista matchen... Dålig planering av mig.SirDIFalot skrev:PÅ PLATS PÅ HOVET! (Alternativt Viasat Hockey 19:00)
Kämpa DIF!
Trodde som hastigast att vi hade börjat med damhockey när jag såg Bohman på förstasidan.
Ikväll blir det enkel seger.Laget fick ett wakeup call senast och gör inte samma misstag igen.
21 poäng kvar att spela om.Den som tror att det är kört även vid förlust har aldrig upplevt idrott i dess ädlaste form.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi vinner den här matchen. Finns ingenting annat.
Matchens vinnare stavas Åberg, och han fullkomligen BÄR hem 3p till Djurgården med 1 mål och 2 assist. Klacken skanderar Åbergs järnkaminer, och slutresultatet blir 5-2 till DIF efter en dålig andraperiod.
Själv ligger jag däckad på en båt och gråter ut min sorg över att inte kunna närvara.
Matchens vinnare stavas Åberg, och han fullkomligen BÄR hem 3p till Djurgården med 1 mål och 2 assist. Klacken skanderar Åbergs järnkaminer, och slutresultatet blir 5-2 till DIF efter en dålig andraperiod.
Själv ligger jag däckad på en båt och gråter ut min sorg över att inte kunna närvara.
25/4-2025
Kom gärna in i #DIF på Quakenet och diskutera matchen med andra Djurgårdare. Finns oftast stream där också om man av någon anledning inte kan vara på plats.
Om ni inte har mIRC nedladdat kan ni komma in genom denna länk:
http://webchat.quakenet.org/?channels=DIF&uio=d4
Om ni inte har mIRC nedladdat kan ni komma in genom denna länk:
http://webchat.quakenet.org/?channels=DIF&uio=d4
Chet var inte på topp senast heller, förhoppningsvis är han tillbaka till sitt vanliga jag och gör ett par idioträddningar - då vinner vi.
Tror vi vinner idag. 2-1 och 70-5 i skott. Ytterligare ett nytt rekord att lägga på hyllan!
Nej, men om man är lite seriös så gäller det att få hål på Lasse J i Västerås. Inte för intet att dom har minst mål insläppta i serien. Måste in på kassen idag och skymma skotten. Även spela väldigt fysiskt och stå upp för skölden. Dom har rätt många tunga pjäser i VIK.
Nej, men om man är lite seriös så gäller det att få hål på Lasse J i Västerås. Inte för intet att dom har minst mål insläppta i serien. Måste in på kassen idag och skymma skotten. Även spela väldigt fysiskt och stå upp för skölden. Dom har rätt många tunga pjäser i VIK.
Haha, det tog mig bra med tid innan jag fattade vad du menade!pulverapa skrev:Nordpolen är trevligt, är det Gdansk du ska besöka?Isabo skrev:Har köpt spurtkort och kommer vara på plats i klacken samtliga hemmamatcher som är kvar förutom den sista, för att jag ska vara på plats i "Nordpolen" två dagar efter för den sista matchen... Dålig planering av mig.SirDIFalot skrev:PÅ PLATS PÅ HOVET! (Alternativt Viasat Hockey 19:00)
Kämpa DIF!
Vi åker tyvärr på torsk idag. 1-5 skrivs resultatet till efter 60 minuter.
Kämpa Sjöwall! Går du med Paolo på matchen ikväll?Sjöwall skrev:Vi åker tyvärr på torsk idag. 1-5 skrivs resultatet till efter 60 minuter.

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ikväll hänger mycket på stämningen. VIK har visat att de kan kollapsa försvarsmässigt när nerverna gör sig påminda och släppte farligt många skott mot IKO senast. Som flera tidigare nämnt så är det Lasse Johansson i Västerås bur som kan bära laget i sådana stunder.
Farliga kontringar har ju visat sig effektivt mot oss tidigare och här är Västerås riktigt vassa. Efter stjärnsmällen mot Malmö senast så tror jag dock att grabbarna är på tårna.
Då är det viktigare att vi kan freda området närmast Chet då VIK kan grisa till det ordentligt framför kassen och forcera in puckar (och Chet har en viss tendens att lämna returer).
Tror det blir en tuff tillställning men att vi får islossning i 2a och vinner komfortabelt med 5-3 med sista baljan i öppen kasse.
Farliga kontringar har ju visat sig effektivt mot oss tidigare och här är Västerås riktigt vassa. Efter stjärnsmällen mot Malmö senast så tror jag dock att grabbarna är på tårna.
Då är det viktigare att vi kan freda området närmast Chet då VIK kan grisa till det ordentligt framför kassen och forcera in puckar (och Chet har en viss tendens att lämna returer).
Tror det blir en tuff tillställning men att vi får islossning i 2a och vinner komfortabelt med 5-3 med sista baljan i öppen kasse.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Svårt att få med Paolo så får väl gå dit med Pulver och co. istället!Mäklaren skrev:Kämpa Sjöwall! Går du med Paolo på matchen ikväll?Sjöwall skrev:Vi åker tyvärr på torsk idag. 1-5 skrivs resultatet till efter 60 minuter.