Framtiden för DIF!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Re: Framtiden för DIF!

Inlägg av Kall-El »

sthlm1891 skrev:
android skrev:Kan vi inte få en helt egen arena borde vi försöka få till en träningsanläggning i alla fall. Räcker ju med en rink med tält runt egentligen. Så vi kan styra över våra egna istider. Ska självklart kunna nyttjas av ungdomarna också. Men just det Murray (?) snackade om, i NHL står målskyttarna kvar och skjuter 100 direktskott för att nöta in timingen. Våra målskyttar har inte den möjligheten då andra lag ska träna på hovet.

Hockeyn borde se över hur fotbollen har gjort när dom byggt sin inomhushall.
Dessutom är ju fotbollen i planeringsstadiet till en stor träningsanläggning i stan också, om inte det las ner.
Men ja ett eget ställe att träna på är sjukt viktigt, nu tränar man väl på flera olika ställen och har ingen flexibilitet för dem som vill träna extra.
Drömmen är fortfarande en egen arena, hovet blir bara äldre och verkar ju inte som vi någonsin får den renoverad, vi behöver en ny arena helst egen ägd.
Är inte den stora träningsanläggningen det som redan är klart vid Hjorthagen?

Om inte tältet redan smällts upp kommer det att ske vilken dag som helst.

och ja något liknande hade hockeyn behövt också.

I övrigt bryr jag mig inte om om Hovet är sunkigt det duger gott åt mig, problemet är hyresnivåerna.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Kall-El skrev:
sthlm1891 skrev:
android skrev:Kan vi inte få en helt egen arena borde vi försöka få till en träningsanläggning i alla fall. Räcker ju med en rink med tält runt egentligen. Så vi kan styra över våra egna istider. Ska självklart kunna nyttjas av ungdomarna också. Men just det Murray (?) snackade om, i NHL står målskyttarna kvar och skjuter 100 direktskott för att nöta in timingen. Våra målskyttar har inte den möjligheten då andra lag ska träna på hovet.

Hockeyn borde se över hur fotbollen har gjort när dom byggt sin inomhushall.
Dessutom är ju fotbollen i planeringsstadiet till en stor träningsanläggning i stan också, om inte det las ner.
Men ja ett eget ställe att träna på är sjukt viktigt, nu tränar man väl på flera olika ställen och har ingen flexibilitet för dem som vill träna extra.
Drömmen är fortfarande en egen arena, hovet blir bara äldre och verkar ju inte som vi någonsin får den renoverad, vi behöver en ny arena helst egen ägd.

Är inte den stora träningsanläggningen det som redan är klart vid Hjorthagen?

Om inte tältet redan smällts upp kommer det att ske vilken dag som helst.

och ja något liknande hade hockeyn behövt också.

I övrigt bryr jag mig inte om om Hovet är sunkigt det duger gott åt mig, problemet är hyresnivåerna.
hmm, i och för sig möjligt.

Jo för oss vanliga dödliga duger kanske Hovet men men för sponsorer och ny publik lär väl Hovet inte duga
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Hovet är ett stort problem i nuvarande skick. Det är pinsamt att Stockholm har en så gammal sketen arena.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Jaha! skrev:Hur många här tror på allvar att Djurgården kommer att kunna hävda sig i framtiden?

Inte jag i alla fall.

Att en egen arena skulle vara synonymt med sportslig framgång tror jag knappast, det finns precis lika många exempel där man gått helt bankrutt då man gjort den satsningen.

Man bör i stället fråga sig om ett spelsystem som luktar våt raggsocka är bra.
Börja göra mål i PP, en balja på tio försök är så kasst så man skäms.
Lära sig minimera enkla misstagen i egen zon, nu är det rena gratischanser till motståndarna, mot kalkongäng som Almtuna så "kan" det hålla, men i ett kval?

Det finns så mycket potiential i dessa spelare, men hur fan används den, knappast rätt. Vad är nytt mot bedrövelsen förra året? Inget, samma kassa felpass, oförmågan att göra mål, även i PP, virrigt spel. Det är som att se ett gäng spelare på isen som träffat varandra för första gången nånsin.

Ny arena....Nja du. Jag har aldrig varit en förespråkare för Challes hockey, jag hoppas innerligt att jag har fel. Men hittils ....knappast.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Kagen

Inlägg av Kagen »

Med lite bättre sportslig ledning och en gnutta medvind hade Frölunda kunnat dominera svensk hockey nu. De skrev idiotavtal med avdankade hemvändare som gjorde att klubben hade de dyraste spelartrupperna under flera år utan att för den skull ha det bästa laget.

Frölunda gick upp till 60 miljoner i eget kapital utan att ha egen arena. Samma sak skulle DIF iaf haft möjlighet att göra om avtalet med Globenarenorna varit av samma typ och på samma nivå som avtalet mellan Fröunda och Scandinavium.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vad har Frölunda för bra avtal med deras arena?
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar