Bu hu hu. Ska man inte få tycka och tänka vad man vill på ett forum?DIF_Soldier skrev:Fan vad grinig du är. Sköt ditt.Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Signering med Ottosson, aktivitet i samband med premiären
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med premiäre
DIF!
Daniel, vad är det för årsmodell på dig? Bara undrar och inget annat.Daniel942 skrev:Bu hu hu. Ska man inte få tycka och tänka vad man vill på ett forum?DIF_Soldier skrev:Fan vad grinig du är. Sköt ditt.Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Jo men du skulle ju kunna testa att kommentera något positivt och något som bidrar till diskussionen?Daniel942 skrev:Bu hu hu. Ska man inte få tycka och tänka vad man vill på ett forum?DIF_Soldier skrev:Fan vad grinig du är. Sköt ditt.Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Förövrigt tycker jag det är en bra idé och det är möjligt att jag tittar förbi

- Andy
Välkommen!Rix skrev:Jo men du skulle ju kunna testa att kommentera något positivt och något som bidrar till diskussionen?Daniel942 skrev:Bu hu hu. Ska man inte få tycka och tänka vad man vill på ett forum?DIF_Soldier skrev:Fan vad grinig du är. Sköt ditt.Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Förövrigt tycker jag det är en bra idé och det är möjligt att jag tittar förbi
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Lucky Luke
Skulle vara intressant att höra vad du menar med "soppan"?Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.

Otto-insamlingen har splittrat DIF-familjen i de som tycker att Otto är en levande legend som man ska gå långt för att behålla och de som tycker insamlingen skickar fel signaler till resten av truppen. Detta kan mao sticka i ögonen på vissa, kan vara värt att ha med i beräkningen.Lucky Luke skrev:Skulle vara intressant att höra vad du menar med "soppan"?Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Personligen tycker jag insamlingen var ett bra initiativ och lämnade ett symboliskt bidrag men man får också respektera dem som tycker att hela grejen var fel.
Lycka är att vara djurgårdare
Om vi undviker hårda ord: spelar det någon roll egentligen?
Ett par människor vill tacka en annan grupp av människor för något de gjort. Utan att behöva vädra åsikter om personer på andra sidan om den handling som några ska tackas för, så kan vi acceptera att några tillhör gruppen som ska tackas och några gör det inte. Inte kräver vi att få vara med på alla aktiviteter som sker! Belinda Gates blev tackad häromdagen för att hon hjälper till med preventivmedel i Afrika. Det finns de som tycker att pengarna kunde placerats bättre, men ingen demonstrerade utanför. Ingen som var där publicerade syrliga artiklar om folk som inte bidrog till att förhindra sjukdomsspridning i Afrika.
/rant
Ett par människor vill tacka en annan grupp av människor för något de gjort. Utan att behöva vädra åsikter om personer på andra sidan om den handling som några ska tackas för, så kan vi acceptera att några tillhör gruppen som ska tackas och några gör det inte. Inte kräver vi att få vara med på alla aktiviteter som sker! Belinda Gates blev tackad häromdagen för att hon hjälper till med preventivmedel i Afrika. Det finns de som tycker att pengarna kunde placerats bättre, men ingen demonstrerade utanför. Ingen som var där publicerade syrliga artiklar om folk som inte bidrog till att förhindra sjukdomsspridning i Afrika.
/rant
- DIF_Soldier
Jag gjorde det precis.Daniel942 skrev:Bu hu hu. Ska man inte få tycka och tänka vad man vill på ett forum?DIF_Soldier skrev:Fan vad grinig du är. Sköt ditt.Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Nu fattar jag varför du inte gjort nån DIFTV med Otto.
Känns bra att ha en så positiv person på DIFTV...
Ärligt så måste ni väl inse att allting är menat som en hyllning till DIF och Otto och knappast nåt hån mot alla som valde att inte bidra. Poängen är ju en gemenskap och ingen splittring.
Känns som att många lägger in egna tolkningar i detta. Oavsett om ni bidragit eller inte så är ni ju ändå välkomna dit?
Jag förstår ärligt inte skepsisen. En träff av DIF-supportrar för DIF-supportrar är ju alltid positivt.
Ska man gnälla på detta gör man väl isåfall rätt i att gnälla mer på DIF Hockey eftersom de har exklusiva förmåner för medlemmar i klubben och tidsreserverade platser för tidigare säsongare - DIF Hockey måste se ned på andra supportrar! Fy fan!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-08-08 13:09:56, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Helt fel tråd, men när du ändå nuddar ämnet så måste jag säga att det finns bra många andra jag ser i DIFTV innan Otto. Främst för att det redan finns 10+ intervjuer med honom om hur han uppskattar fansens stöd. I så fall ska det vara om något intressantare. Om hur han ser på säsongen, hur hans fysiska status är (inte bara "den är bra" utan varför den är bra, hur den är bra).DIF_Soldier skrev:Jag gjorde det precis.Daniel942 skrev:Bu hu hu. Ska man inte få tycka och tänka vad man vill på ett forum?DIF_Soldier skrev:Fan vad grinig du är. Sköt ditt.Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Nu fattar jag varför du inte gjort nån DIFTV med Otto.
Känns bra att ha en så positiv person på DIFTV...
Nåja, har tyvärr inget vettig att bidra med till tråden i övrigt. Drick inte för många öl.
Född till sportchef.
Om nedre hyllan är öppen för säsongare på premiären så lär jag hänga där. Blir kul att se lite ansikten på nicknamsen.
Kan erkänna att jag var och är en skeptiker, men kan vara en trevlig person trots det och jag är nyfiken på nya projekt som nämnts.
Kan erkänna att jag var och är en skeptiker, men kan vara en trevlig person trots det och jag är nyfiken på nya projekt som nämnts.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det Daniel942 lackar på är väl att några som skänkt pengar betraktar sig som "mer djurgårdare" eller den "bättre sidan av djurgårdsfamiljen". Där håller jag med Daniel942 till 100%.Rash skrev:Otto-insamlingen har splittrat DIF-familjen i de som tycker att Otto är en levande legend som man ska gå långt för att behålla och de som tycker insamlingen skickar fel signaler till resten av truppen. Detta kan mao sticka i ögonen på vissa, kan vara värt att ha med i beräkningen.Lucky Luke skrev:Skulle vara intressant att höra vad du menar med "soppan"?Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Personligen tycker jag insamlingen var ett bra initiativ och lämnade ett symboliskt bidrag men man får också respektera dem som tycker att hela grejen var fel.
Sv: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med premiäre
Att folk inte kan kontrollera sina impulser. Denna tråd är lika lite en klagomur eller ett bitch-hole som "Rädda Otto"-insamlingstråden var. Sluta skräpa ner trådarna med sönder-curlat jä*la gnäll.
Tack.
Tack.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
Re: Sv: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med prem
Som moderator måste du låta folk få diskutera, snälla nån.Magnutz skrev:Att folk inte kan kontrollera sina impulser. Denna tråd är lika lite en klagomur eller ett bitch-hole som "Rädda Otto"-insamlingstråden var. Sluta skräpa ner trådarna med sönder-curlat jä*la gnäll.
Tack.
DIF!
Sv: Re: Sv: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med
Då önskar jag diskussioner. Inte one liners som enbart är gnäll eller skräp.Daniel942 skrev:Som moderator måste du låta folk få diskutera, snälla nån.Magnutz skrev:Att folk inte kan kontrollera sina impulser. Denna tråd är lika lite en klagomur eller ett bitch-hole som "Rädda Otto"-insamlingstråden var. Sluta skräpa ner trådarna med sönder-curlat jä*la gnäll.
Tack.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag bidrog med en slant och köpte även en t-shirt, men bor allt för långt bort ifrån Sthlm för att kunna dyka upp. Hur gör jag som också önskar en signering utav Otto på min t-shirt?