Otto

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Ska Otto vara kvar i DIF?

Spola och lägg pengarna på någon annan.
13
19%
Fortsätt förhandla för att ha honom kvar.
52
76%
Bryr mig inte
3
4%

Antal röster: 68

Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Otto

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Ge Otto ett ultimatum. Djurgårdens grundbud på 45k i månaden plus vad insamlingen gav. Säger han nej så lägg pengarna på någon annan.
Enig!
Som jag ser det finns det ju inget annat alternativ kvar. Otto sa ju själv att det var tvunget att vara löst den här månaden, eller minns jag fel? Och insamlingen har avstannat.

Visst. Gå all in på Otto med de pengarna man har. Men säger han nej då så.. Vad fan ska man göra? Sorgligt men då har vi väl inte råd med honom. Det är så den ekonomiska världen funkar. Har man inte råd med något så kan man inte köpa det.
Förstår precis vad du menar och är som sagt enig i vad du skriver. Både DIF och Otto måste gå vidare nu snart. Speciellt nu när media har börjat blanda sig i på det sätt de gjort. Tycker de som skött insamlingen gjort det bra, inget snack om den saken. Men nu måste det nog hända saker. För ALLAS skull.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Otto

Inlägg av SirDIFalot »

Vad har egentligen hänt med nivån här?

När blev man "en negativ jävel som sitter på sitt feta arsle utan att lyfta ett finger" när man har donerat så mycket pengar man kan till Otto-insamlingen för att man vill ha kvar honom i laget? Eller så fort man statuerar ett fakta som inte är roligt att höra? Att insamlingen har stannat av. Det är ju bara sanningen. En sanning som vi måste hantera. Men då är man tydligen "negativ" bara för att man vill konstatera det och komma fram till en lösning istället för att använda sig av klyschor som "alltid oavsett för Otto" och stoppa huvudet i sanden och tro att saker och ting löser sig av sig självt.

Här är några fakta.

Ottosson har själv sagt att han ville ha saker och ting lösta den här månaden.

Insamlingen har dragit in väldigt bra med pengar. Men stannat av. Visst, det kan ticka in några tusenlappar till men det är inget vi kan räkna med.

Finns det några alternativ kvar än att ge Otto ett bud på allt vi har, DIFs grundbud plus hela insamlingen. Det var väl det insamlingen var till för? Eller? Och tackar han nej igen så ska pengarna läggas på någon annan spelare. EXAKT som vi sa före insamlingen. Eller?

Och finns det några andra alternativ kvar så skriv gärna dom istället för att kalla mig för en "negativ jävel" och linda in massa klyschor i ett långt inlägg utan att ge något svar för 100:e gången.

Nivån på det här forumet har aldrig varit särskilt hög men senaste veckorna har den varit lägre än någonsin. Man får inte ens diskutera ren och skär fakta på forumet så länge det är något som råkar vara negativt för DIF eller tråkigt att höra. Så patetiskt löjlig nivå.
Expert.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Otto

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:Vad har egentligen hänt med nivån här?

När blev man "en negativ jävel som sitter på sitt feta arsle utan att lyfta ett finger" när man har donerat så mycket pengar man kan till Otto-insamlingen för att man vill ha kvar honom i laget? Eller så fort man statuerar ett fakta som inte är roligt att höra? Att insamlingen har stannat av. Det är ju bara sanningen. En sanning som vi måste hantera. Men då är man tydligen "negativ" bara för att man vill konstatera det och komma fram till en lösning istället för att använda sig av klyschor som "alltid oavsett för Otto" och stoppa huvudet i sanden och tro att saker och ting löser sig av sig självt.

Här är några fakta.

Insamlingen har dragit in väldigt bra med pengar. Men stannat av. Visst, det kan ticka in några tusenlappar till men det är inget vi kan räkna med.

Finns det några alternativ kvar än att ge Otto ett bud på allt vi har, DIFs grundbud plus hela insamlingen. Det var väl det insamlingen var till för? Eller? Och tackar han nej igen så ska pengarna läggas på någon annan spelare. EXAKT som vi sa före insamlingen. Eller?

Och finns det några andra alternativ kvar så skriv gärna dom istället för att kalla mig för en "negativ jävel" och linda in massa klyschor i ett långt inlägg utan att ge något svar för 100:e gången.

Nivån på det här forumet har aldrig varit särskilt hög men senaste veckorna har den varit lägre än någonsin. Man får inte ens diskutera ren och skär fakta på forumet så länge det är något som råkar vara negativt för DIF eller tråkigt att höra. Så patetiskt löjlig nivå.
1, Vem har sagt att något löser sig av sig själv? Om du visste vilket drängjobb jag och flera med mig lägger ner dag, kväll och natt så skulle du nog inte skriva sticka huvudet i sanden så fort någon kritiserar dina negativa inlägg.

2, Min främsta anledning att driva insamlingen är inte att stoppa mer pengar i Ottos ficka, utan jag gör det för att Otto behövs.

3, Jag vet mycket väl att alla parter helst vill ha saker och ting klara innan den här månaden är slutet, därför har jag jobbat extra hårt på att fixa in pengar den här veckan.

4, Min personliga åsikt är: Sitt inte och gnäll när du kan stå ute på stan med en sparbössa och skramla..

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Att de som ifrågasätter olika aspekter av detta insamlingsprojekt skulle bli utsatta för en viss stigmatisering kan ju knappast komma som en chock? :)

Det är för övrigt väldigt likt den situationen vi hade på forumet när derbyt skulle bojkottas av JK; Håll med eller dra åt helvete.

Jag röstade för övrigt på vilket som, mest för att alternativet "byt Tim mot Otto nu!" inte fanns med. Skämt åsido, kommer parterna överens, så kör! Annars inte.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Otto

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:

Här är några fakta.

1, Vem har sagt att något löser sig av sig själv? Om du visste vilket drängjobb jag och flera med mig lägger ner dag, kväll och natt så skulle du nog inte skriva sticka huvudet i sanden så fort någon kritiserar dina negativa inlägg.

2, Min främsta anledning att driva insamlingen är inte att stoppa mer pengar i Ottos ficka, utan jag gör det för att Otto behövs.

3, Jag vet mycket väl att alla parter helst vill ha saker och ting klara innan den här månaden är slutet, därför har jag jobbat extra hårt på att fixa in pengar den här veckan.

4, Min perspnliga åsikt är: Sitt inte och gnäll när du kan stå ute på stan med en sparbössa och skramla..
1. Man får uppfattningen av att vissa tror att det löser sig själv när man vägrar svarar på frågor och inse fakta vissa gånger. Även om det är tråkigt fakta.

2. Enig.

3. Bra.

4. Jag har donerat så mycket pengar jag kan. Jag gnäller heller inte på insamlingen. Jag tycker bara att det är dags att lägga ett "all in kontrakt" till Ottosson på det vi har kvar och passar inte det så måste vi gå vidare. Vad är så fel med det? Det var ju tanken bakom hela insamlingen. Samla in så mycket pengar vi kan? Check. Lägg på de pengarna på Djurgården grundbud? Check. Räcker inte pengarna så lägg de på annat nyförvärv? Check. Exakt enligt planen så fattar inte vad "gnället" skulle vara på.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:Ge Otto ett ultimatum. Djurgårdens grundbud på 45k i månaden plus vad insamlingen gav. Säger han nej så lägg pengarna på någon annan.
Håller med föregående talare. Accepterar han inte detta bud är det ingen idé att fortsätta förhandlingarna utan dags att gå skilda vägar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Otto

Inlägg av cCat »

Frasse skrev:
Håller med föregående talare. Accepterar han inte detta bud är det ingen idé att fortsätta förhandlingarna utan dags att gå skilda vägar.
Därför tycker jag att de som vill går i enad front och försöker samla vidare tills den här veckan är slutet åtminstone. Kanske kan vi åstadkomma något bra?

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Frasse skrev:
Fattar inte varför folk ska blir arga över det.

Det var ju exakt det som var planen med hela insamlingen.

Samla in så mycket pengar vi kan och lägg på Djurgården bud. Räcker pengarna fortfarande inte till Ottos krav så lägg de på andra nyförvärv. Exakt som det var sagt... eller?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Otto

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:
Frasse skrev:
Därför tycker jag att de som vill går i enad front och försöker samla vidare tills den här veckan är slutet åtminstone. Kanske kan vi åstadkomma något bra?
Enad front eller åsikt på ett diskussionsforum går inte att kräva. Forumet är till för att ta upp problem, vädra åsikter, debattera etc etc.

Självklart ska väl insamlingen vara öppen så länge den kan. Men jag har donerat så mycket som jag klarar av och det gäller nog alla andra privatpersoner också som kunde tänka sig donera.

Men visst ska det fortsätta så många dagar som möjligt i hopp om att det kan trilla in några tusen till. Varför inte.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:
Frasse skrev:
Fattar inte varför folk ska blir arga över det.

Det var ju exakt det som var planen med hela insamlingen.

Samla in så mycket pengar vi kan och lägg på Djurgården bud. Räcker pengarna fortfarande inte till Ottos krav så lägg de på andra nyförvärv. Exakt som det var sagt... eller?
Det var så jag tolkade den ursprungliga planen. Känns som om allt har gått i stå, ävenom om vissa eldsjälar gör sitt yttersta för att planen skall gå i lås.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Otto

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
Frasse skrev:
Enad front eller åsikt på ett diskussionsforum går inte att kräva. Forumet är till för att ta upp problem, vädra åsikter, debattera etc etc.

Självklart ska väl insamlingen vara öppen så länge den kan. Men jag har donerat så mycket som jag klarar av och det gäller nog alla andra privatpersoner också som kunde tänka sig donera.

Men visst ska det fortsätta så många dagar som möjligt i hopp om att det kan trilla in några tusen till. Varför inte.
Förhoppningsvis kommer de stora vackra frön jag satte idag bära frukt imorgon. Må du sätta ett kart i halsen, SirDIFalot.. *Ett skämt givetvis* ;) (Jag tycker inte illa om någon, jag diskuterar ju bara)

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det enda vettiga alternativet, förstår inte riktigt hur man kan resonera annorlunda faktiskt.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Inte alls svårt att resonera annorlunda. Om nu Dif lägger på 15 tkr på sin del får de en spelare för 60 tkr som de i februari var beredda att betala 140 tkr för och i april 70 tkr. Vore ju rätt korkat att inte fynda. Fattar inte hur de tänker.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Håller med DIFalot helt faktiskt, nu är det dags att lägga upp alla kort på bordet och sen får Otto avgöra om budet är bra nog. Det lär väl gå upp mot 80 kkr i månaden, vilket ändå är större än grundbudet som DIF gav honom? Någon som kan räkna på detta? Vilken lön han kommer ha alltså.(Har inte insamlingssiffran)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Otto

Inlägg av pulverapa »

Jag är tveksam till att Ottosson accepterar mindre än 100k. Han vill få igen de pengar han inte tjänat de tre senaste månaderna.

Malto: Vi spelar i allsvenskan nu. Jag vet inte vilket lag du håller på som skriver DIF med små bokstäver, samt betraktar laget som "de" istället för "vi", men du förstår väl att en spelare får mindre lön i AS?

Jag säger som SirDIF och Frasse, ge ett sista bud eller spara pengarna till en annan spelare.
Skriv svar