Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av Mattias_87 »

I helvete heller att vi ska ha en spelare av värde avstängd i derbyt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Måste ju vara "Mackan" som fightas bäst alla dagar i veckan. Men går han in i fight blir han väl tokavstängd. Frågan är om vi har råd med det ? när det drar ihop sig ;((
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Doyle skrev:Måste ju vara "Mackan" som fightas bäst alla dagar i veckan. Men går han in i fight blir han väl tokavstängd. Frågan är om vi har råd med det ? när det drar ihop sig ;((
Fimpen sa väl att han anser Mackan som bäst efter sina år i NHL... Men som sagt dumt att riskera avstängning men det vore ju jävligt lämpligt om någon kunde titta lite extra på hur N.Kronwall sätter in sina tacklingar! Hårda ibland med skada som resultat men i 99 fall av 100 helt korrekta och regelrätta! Dom kan även titta på Murray :)
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av Henkos »

pulverapa skrev:Vem är vår bästa fighter? Nilson, Kyle? Inte är det Fimpen, Jimmie eller Brodin iaf...
Kyle?? :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Henkos skrev:
pulverapa skrev:Vem är vår bästa fighter? Nilson, Kyle? Inte är det Fimpen, Jimmie eller Brodin iaf...
Nilson alla dagar i veckan. Finns en anledning att ingen vågar slåss emot honom. Kyle har de nog lite i blodet. Nya reservmålvakten Plante verkar vass av Youtube att döma. Printz känns.. sådär.
Expert.
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Skicka in Plante!
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av pulverapa »

Henkos skrev:
Minns att han intervju sagt "I can fight". :)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Sätt in nye målisen, låt honom ta avstängningen redan i Tolsas första byte och in med Wesslan i buren!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Behöver man säga att matchen är viktig?

Spännande att se om Zabel kunnat tvätta bort bortaspöket hos grabbarna. Ska vi undvika kvalserien och istället ta oss till slutspel måste vi få igång bortaspelet.
Vi har fler bortamatcher kvar och dessutom är en av hemmamatcherna mot gnaget (ingen hemmafördel).

Så, upp till bevis nu Zabel och Co. Sätt fart på rören och visa desperation.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Byström skrev:Skicka in Plante!
han inte läsa ditt inlägg, sorry. (eftersom jag sa samma sak)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mash

Inlägg av Mash »

Skulle gärna vilja se Plante nita Tolsa, speciellt efter sett detta. Han försöker slita loss domaren i ett försök att få nita Boulerice igen. Sånt jag vill se 8)
Kick his ass, Plante!

Om matchen... Svårmatch, men spelar vi med samma fart och effektivitet som mot Brynäs lär vi ha en chans på tre poäng. Jag tror på tre poäng efter en rysare.

59:59, Ölvestad, 1-2.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Vill inget hellre än att Mackan bankar skiten ur Tolsa men det är fel tidpunkt. Om nu någon ska slåss (utan handskar) på tisdag så måste det bli Plante, och det kommer naturligtvis inte att hända då tränarna förmodligen väljer en utvilad Wesslau.

Spela hårt på han och ta vara på tillfällen att ge han en riktig propp men vi ligger i ett för dåligt läge för att fokusera på en spelare i ett motståndarlag. Blir överraskad av mig själv som skriver detta men 3 poäng är viktigast just nu, för mig.

Låt Mackan ta sin hämnd i höst i stället.

*Tvivlar på att Mackan väntar så länge*
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Struten skrev:Vill inget hellre än att Mackan bankar skiten ur Tolsa men det är fel tidpunkt. Om nu någon ska slåss (utan handskar) på tisdag så måste det bli Plante, och det kommer naturligtvis inte att hända då tränarna förmodligen väljer en utvilad Wesslau.

Spela hårt på han och ta vara på tillfällen att ge han en riktig propp men vi ligger i ett för dåligt läge för att fokusera på en spelare i ett motståndarlag. Blir överraskad av mig själv som skriver detta men 3 poäng är viktigast just nu, för mig.

Lagets kollektiva självförtroende och stolthet är mycket viktigare än en enskilds spelares ev. avstängning IMO.

Att vi har sjuka regler i elitserien är trist. Men viktigast är att någon står upp och tar betalt för gammal ost.. ett lag utan stolthet kan mycket väl hamna i kvalserien trots att alla är i spel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

sensei skrev:
Struten skrev:Vill inget hellre än att Mackan bankar skiten ur Tolsa men det är fel tidpunkt. Om nu någon ska slåss (utan handskar) på tisdag så måste det bli Plante, och det kommer naturligtvis inte att hända då tränarna förmodligen väljer en utvilad Wesslau.

Lagets kollektiva självförtroende och stolthet är mycket viktigare än en enskilds spelares ev. avstängning IMO.

Att vi har sjuka regler i elitserien är trist. Men viktigast är att någon står upp och tar betalt för gammal ost.. ett lag utan stolthet kan mycket väl hamna i kvalserien trots att alla är i spel.
Håller med.

Men att spekulera i hur en grupp tacklar motgångar, på vilket plan som helst, känns onödigt. Vi har ingen aning om dessa individer fungerar på så sätt att detta gnager i dem och dem vill bara ha den här hämnden, eller om dem helt fokuserar på det som tränarna säger åt dem och sköter det proffesionellt gentemot sina överhuvuden. Medvetna om att det kommer fler chanser.

Sedan så finns det flera potentiell scenarion om hur denna stolthet kan komma att återtas. En fight med Mackan inblandad är en lågoddsare men utgången kan mycket väl bli en duell i ett sarghörn där Tolsa plötsligt vrider knät och får lämna matchen. Hur mycket stolthet har man då egentligen tagit tillbaka? Hur reagerar gruppen på det?

3 poäng och att vi fortsätter på den linje som Tony Zabel förde in oss på innan landslagsuppehållet är vad jag främst vill se.

Ursäkta om inlägget blev flummigt men John Blund har spridit sitt stoft över hela mig efter en tuff andra halva på denna lördag.

Sov gott!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag vet att ni hoppas på blodbad. Men seriöst, om man inte vågade nita honom för en månad sen (?) , varför skulle man göra det nu? Äh, det blir ju inget. Mycket snack och lite slagsmål.

Enda möjligheten är nog om Tolsa gör ett nytt påhopp och det vore inte kul för vi har inte råd med en ny skade-/avstängningshärva.
Skriv svar