Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av Mäklaren »

Spelarna och ledarna tycker nog att de gjorde en alldeles heorisk insats senast och svävar troligen på moln fortfarande. Det blir ett hastigt uppvaknande mot ett fruktansvärt hungrigt och taggat Luleå, som törstar efter första segern och dessutom alltid har domarna i ryggen på hemmaplan.

Ser det som en bedrövelse om Tim står i mål. Man ska inte hatta mellan målvakter, det är inget vinnande koncept i längden tror jag.

5-2 till Luleå.

(2-0, 1-1, 2-1)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Är lite inne på Mäklarens linje.

Sandberg lär stå var femte match ungefär. Denna eller Timrå spelar väl mindre roll. Timrå kanske, han spelade ju i Sundsvall förra året.

Hoppas på att vi kan knipa ett kryss och sedan vinna på straffar.

Cehlin och Kempe behöver ett mål nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev: Cehlin och Kempe behöver ett mål nu.
Främst Carlsson. Sen vore det kul om Tjärna d.ä fick göra sitt första.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

android skrev:Cehlin och Kempe behöver ett mål nu.
Sillen och Kempe förtjänar ett mål nu. Hoppas det lossnar, vi vill inte att dem ska åka runt med myror i skallen...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Moln och moln. Det som skiljer årets DIF Hockey från förra säsongen är att vi har kompetensen i truppen. Vi kan skärpa oss. Det tror jag inte var möjligt med fjolårets svaga backsida. Laget kommer att vinna borta mot Luleå, och jag tror att Carlsson och DT målar, och Mackan för han är het nu!

Tipset: 1-4 (0-2, 1-1, 0-1)
P1: Nilson, ass DT
P1: Carlsson, unassisted
P2: Cehlin, Wesslau :)
P3:DT, Unassisted
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Enbom skrev:E4-derby!

Jag pausar tentapluggandet (vem fan har tenta i september??????) och spenderar en kväll med den mest inavlade publiken som finns i Sverige.

röda tröjor fattas bara!!

Även jag har tenta nu i September...

Jag fruktar en förlust nu men pleeeeeease. Om laget bara visar samma kämpaglöd som i förra matchen så kan det ju gå vägen. En kvalitetshöjning i spelet vore inte fel det heller
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vi går nog in med en lätt psykotisk "Whoooaa - vi é Djurgårn och vi är världsmästare!"-arrogans i den här matchen och förlorar med 4-2. *jinx*
andregus

Inlägg av andregus »

Om du ska jinxa nåt så får du inte säga det. Det pajjar jinxen. :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Luleå har inte imponerat hittills, men lagom till kvällens match mot sitt ”favorit-spanking-lag” Djurgården hittar man tillbaka till fjolårets energiska kraftfulla och vägvinnande spel.

DIF däremot hamnar ännu en gång i kollektiv koma kl.19:07 då alla tittar på varandra och undrar:

-Va faan vad det där för nåt?
-Gubbar, säg inte att det match ikväll.....igen?!!

http://www.sapmi.se – DIF 4-0
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tänker på klassiska bortatorskar-direkt-efter derbyn som 10-2 mot Leksand, eller 8-2 mot Brynäs om jag inte minns fel... Tror det blir oerhört tufft mentalt som jag var inne på tidigare. Det som talar för oss den här gången är för visso två grejer; vi möter Luleå som vi ju byggt upp något slags aggrohat mot senaste åren, och att vi fortfarande famlar efter spelet och således verkligen borde försöka leta efter det (verkar ha gömt sig tämligen väl under, eller i något gammalt blått skåp dock).

Efter kvällens match och om spelet ser Modo-match-likt ut kommer motorsågarna hagla (?), derbyvinsten vara som bortblåst och flosklerna om avsaknaden av centrar och spetsforwards stå som spön i backen. :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Sandberg lär stå var femte match ungefär. Denna eller Timrå spelar väl mindre roll. Timrå kanske, han spelade ju i Sundsvall förra året.
Som jag sa för någon sida sen så tror jag Tim står den här matchen, men fungerar väl lika bra mot Timrå... men stod han verkligen någon match i Sundsvall förra säsongen, trodde det var mot SAIK?
Användarvisningsbild
android

Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
android skrev: Sandberg lär stå var femte match ungefär. Denna eller Timrå spelar väl mindre roll. Timrå kanske, han spelade ju i Sundsvall förra året.
Som jag sa för någon sida sen så tror jag Tim står den här matchen, men fungerar väl lika bra mot Timrå... men stod han verkligen någon match i Sundsvall förra säsongen, trodde det var mot SAIK?
Sundsvall i allsvenskan :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Sandberg står: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3663187.ab

Noterbart är att vi vann efter varje derbyvinst i fjol, förhoppningsvis håller vi den sviten vid liv.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
-daniel- skrev:
Sundsvall i allsvenskan :)
Haha sorry....tröttmössa på. :|
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:Luleå har inte imponerat hittills, men lagom till kvällens match mot sitt ”favorit-spanking-lag” Djurgården hittar man tillbaka till fjolårets energiska kraftfulla och vägvinnande spel.

DIF däremot hamnar ännu en gång i kollektiv koma kl.19:07 då alla tittar på varandra och undrar:

-Va faan vad det där för nåt?
-Gubbar, säg inte att det match ikväll.....igen?!!
http://www.sapmi.se – DIF 4-0
:lol: hahahaha!! Bra jävla roligt! Tack!

Apropå Tim Sandberg och att byta målvakter så är jag med på varför. Jag är däremot kluven i frågan. Hur bra kan det bli? Det är ju en balansgång. Hardy & Co måste ju hålla Tim igång och se till att vi har en het andre-målvakt men samtidigft är jag rädd att vi kommer förlora fler matcher på grund av det tänket.

Jag har snackat med Tim och han är en jävligt skön kille så jag har inget emot honom alls. Undrar ju bara om det är klokt att byta. Det är det säkert.. men I wonder. :shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar