Dam-VM i fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Problemet är ju att damfotbollen får totalt oproportionerligt med uppmärksamhet av media och tv-tid trots att ingen jävel bryr sig. Det lär bero på att det ska vara lika för både könen bla bla bla. Blir så trött :| :roll: :o
Bingo!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Problemet är ju att damfotbollen får totalt oproportionerligt med uppmärksamhet av media och tv-tid trots att ingen jävel bryr sig. Det lär bero på att det ska vara lika för både könen bla bla bla. Blir så trött :| :roll: :o
Bingo!
Vad menar du Daniel? Jag börjar bli äldre och har svårt för ironin på forum.

Det blir alltså *inte* riktig rättvisa för könen eftersom damerna får MER medial uppmärksamhet "per intresseenhet" än männen. Det blir osunt, onaturligt och faktiskt ganska fånigt tycker jag.

Edit: Skriver som en kratta
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
Bingo!
Vad menar du Daniel? Jag börjar bli äldre och har svårt för ironin på forum.

Det blir alltså *inte* riktig rättvisa för könen eftersom damerna får MER uppmärksamhet "per intresseenhet" än männen. Det blir osunt, onaturligt och faktiskt ganska fånigt tycker jag.
Det var inte ett uns ironi, utan snarare ett medhållande. Delar således din uppfattning i frågan fullt ut.

Könskvotering är bland det fånigaste mänskligheten har "uppfunnit". Detta är ett exempel på det, om än ett tämligen oviktigt sådant.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag vill inte ge mig in i nån jämställdhetsdebatt här, men jag vill använda min tid i cyberspace att reda ut vissa saker, men framförallt rentvå mig själv i den här frågan.

Jag vet inte hur journalistmetodik fungerar rent praktiskt, men är man frisk mentalt så har man insett att Aftonbladet och Expressen är ondskan själv. Predikar likhet för alla och har samtidigt en modespalt säger allt. Media säger vad vi ska gilla, och Sinnesslöa folket följer blint (se: religion)

I det här fallet är det förmodligen så att den stora uppvaktningen beror på att man inte vill ha moralmuppar efter sig, men det kan också vara så att intresset är större än vad man tror. Jag utesluter inget, eftersom jag inte har några siffror.

Oavsett vilket undrar jag; vad spelar det för roll? Det är inte direkt som att det skadar någon, som viss annan nyhetsrapportering. Sanningen ÄR den, oavsett vad man har för politisk eller social inställning, att kvinnor är sämre betalda än män och att det är få kvinnor på chefspositioner. Det är ett faktum. Samhället är inte jämställt och det är trångsynta gubbar i maktpositioner som är problemet. Detta kommer att försvinna med tiden.

Även om det är lite beside the point i det här fallet så undrar jag, med rådande omständigheter, varför det är så jävla farligt att kvinnor får medialt utrymme när det gäller sport, hur ruttet motivet bakom än är? Det är väl ändå bara en massa petitesser, och så länge man slipper höra moralclownerna är jag nöjd.

Så.

Med det sagt vill jag avsluta med att rentvå mig själv i några enkla punkter.

1. Fi är värdelösa hycklare. De är inte för jämställdhet, de är matriarkatextremister. Vill man ha jämställdhet kan man vara humanist. Jag spyr på mansskatten.

2. Könskvotering kan dra åt helvete. Det är att ta beslut baserat på kön, alltså diskriminering åt andra hållet istället. Bäste man (nåja) för jobbet är det enda som ska gälla, oavsett fucking vad.

och slutligen

3. "Ingen jävel bryr sig" - nä men vi slipper moralkärringarna. Om extremisterna går på Aftonbladets fejk-jämställdhetskampanj och håller käften är jag nöjd. Läs inte skiten om ni inte bryr er. För min del kan man lika gärna ta bort varenda fotbollsartikel, om det så är kvinnor, män eller Gremlins som lirar. Läs inte skiten, punkt.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja, herregud vilken skit.. men här är en artikel från Ondskan. Läsvärd och sevärd. Hahahahahaha, mongon är de tillråga på allt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:Ja, herregud vilken skit.. men här är en artikel från Ondskan. Läsvärd och sevärd. Hahahahahaha, mongon är de tillråga på allt.
DETTA ÄR VM!!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jepe skrev:
Magnutz skrev:Ja, herregud vilken skit.. men här är en artikel från Ondskan. Läsvärd och sevärd. Hahahahahaha, mongon är de tillråga på allt.
DETTA ÄR VM!!!
Så seriös är damfotbollen, när man inte ens har kompetenta domare.
clowns to the left of me, jokers to the right
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
Jepe skrev:
DETTA ÄR VM!!!
Jag undrar stillsamt varför EkvatorialGuinea ställer upp... Det är ju lika gynnsamt för sporten som när afrikanska nationer skickar deltagare till Vinter-OS...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

reservjesus skrev:
Jepe skrev:
DETTA ÄR VM!!!
Lampard skjuter ett skott där bollen är en meter innanför linjen men blir inte mål.

En kroat får tre gula kort i en match.

En domare flinar Teddy Lucic i ansiktet och delar ut ett rött kort.

Sydkorea åker egentligen ut i åttondelsfinal i VM 2002 men går till semifinal.

Listan kan göras lång och det är inte damboll-VM vi pratar om. ;)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Dam-VM i fotboll

Inlägg av seppuko »

Sant. Fotbollsdomare bör kanske inte kommenteras av hockeyfanatiker :)
Är så sjukt stor plan, sjukt många spelare att det måste vara helt omöjligt att döma 100% hela tiden. När man dessutom inte får ta hjälp utav video eller annat, utan bara har kommunikation med linjemän 50 meter bort blir det inte lättare. Tyvärr kommer sådana saker som hände igår hända igen.

Dock, allt skumt och dåligt som sker kommer i slutändan leda fram till bättre hjälpmedel för domarna.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

pulverapa skrev:
reservjesus skrev:
Jepe skrev:
DETTA ÄR VM!!!
Lampard skjuter ett skott där bollen är en meter innanför linjen men blir inte mål.

En kroat får tre gula kort i en match.

En domare flinar Teddy Lucic i ansiktet och delar ut ett rött kort.

Sydkorea åker egentligen ut i åttondelsfinal i VM 2002 men går till semifinal.

Listan kan göras lång och det är inte damboll-VM vi pratar om. ;)
Förstår inte ens folk som kollar på fotboll 2011. Det är filmningar, kassa domare och fjollor som spelar. Tacka fan för att vi har DIF hockey.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Straffsituationen i Brasilien - USA just nu var fan droppen. Kan inte vara lätt för USA vinna när domaren bestämt att det ska bli mål för brasilien.
Avgå Jocke.
Magnutz

Re: Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av Magnutz »

B.I.B.A skrev:Straffsituationen i Brasilien - USA just nu var fan droppen. Kan inte vara lätt för USA vinna när domaren bestämt att det ska bli mål för brasilien.
Om spelet suger häströv suger domarna blåvalsanus.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av reservjesus »

Magnutz skrev:
B.I.B.A skrev:Straffsituationen i Brasilien - USA just nu var fan droppen. Kan inte vara lätt för USA vinna när domaren bestämt att det ska bli mål för brasilien.

Sant så sant.
Magnutz

Re: Re: Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
Magnutz skrev:

Sant så sant.
Inte speciellt välordat kanske men sant. ;)

Edit: Tur att USA-damerna vann för som domaren dömde hade en BRA-vinst varit dålig.
Skriv svar