Teemu Lassila

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Teemu Lassila

Inlägg av Axel_K »

bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
bastis7 skrev:
jensa öhling skrev:Lassila hade ju världens mest otacksamma uppgift då han spelade i ett hopplöst uselt lag.

Backbesättningen var historiskt dålig med bl a André Mattsson, Jesper Björck, Antti-Pekka Lamberg, Erik Ryman och Jonas Liwing.
Ja det är faktiskt jävligt sant!
Fast Pickard har väl inte spelat med världens bästa backar heller för den delen?
ECHL har jag för mig är en offensiv liga. Dålig defensiv men "bra" offensiv.
Dock mkt bättre än vad Lassila hade.
Farmarligans farmarliga... Jag vet inte jag... Men jag skulle inte stirra mig blind på statistiken från en liga där vi vet att backarna är dåliga. Nu har vi rätt så bra backar iallafall.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Teemu Lassila

Inlägg av bastis7 »

Axel_K skrev:
bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
bastis7 skrev:
jensa öhling skrev:Lassila hade ju världens mest otacksamma uppgift då han spelade i ett hopplöst uselt lag.

Backbesättningen var historiskt dålig med bl a André Mattsson, Jesper Björck, Antti-Pekka Lamberg, Erik Ryman och Jonas Liwing.
Ja det är faktiskt jävligt sant!
Fast Pickard har väl inte spelat med världens bästa backar heller för den delen?
ECHL har jag för mig är en offensiv liga. Dålig defensiv men "bra" offensiv.
Dock mkt bättre än vad Lassila hade.
Farmarligans farmarliga... Jag vet inte jag... Men jag skulle inte stirra mig blind på statistiken från en liga där vi vet att backarna är dåliga. Nu har vi rätt så bra backar iallafall.
Självklart hade ju Pickard dåliga backar förra säsongen men tror de är bättre än Lamberg och Mattson men som sagt statistik är statistik. Prestationer är en annan sak.
Skriv svar