Anderberg skrev:Vill se följande formationer:
Lassen-Norman-Kempe
Tim-Zibanejad-Brodin
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Brodin-Fimpen-Hannula
Claesson-Boumedienne
Printz-Eklund
Falk-Holmqvist
Bänkar Kruger, Tjärnqvist och Kronwall. Dessa tre bidrar bara med trög skridskoåkning och dåliga beslut. Vill se Lassen gå in och smälla på från start i en förstalina.
Hardy kommer inte ändra ett skit, det är vad jag tror i alla fall. Vore ju kul om någon ny junior fick pröva hetluften i denna sista match för säsongen.
Vafan skriver jag så för?! Det är klart vi vinner på måndag.
Magnutz skrev:Ja för fan. Jag är med på dina formationer. Ingen ofouserad Nilson eller tröttmössan #78. Så måste det bli.
Jag föredrar Mackan framför Widing alla dagar i veckan.
Varför?
Såg iofs inte matchen idag, men i de tidigare kvartsfinalerna tycker jag att Mackan visat mer än han gjort under större delen av grundserien. Sen lossnar det dock inte hundraprocentigt. Ändå är det bara Mackan och Tim som egentligen kan hålla i pucken eller ta in den i zon på egen hand. Widing kör en tackling då och då samt skjuter ett slagskott i plexit emellanåt. Han vill mycket men har i nuläget ingen unik kompetens som de andra spelarna i laget saknar.
Nej, i det här sista matcherna kommer vi att bli historiska och göra den största vändningen i elitseriens slutspel som någonsing skådats. Det börjar på måndag!
Det mest ojämna laget i Elitseriens historia går plötsligt in i en sällsynt Winning Streak och tar 4:a raka mot ett Luleå som tror de är semifinalklara. Niinima och Abbotsarna sitter forfarande efter säsongens slut kvar i Delfinens katakomber och undrar vad fan som hände. Hur kunde vi torska detta? Lule-fansens "Björnens vrål" fastnade i struparna på hemmasupportrarna och deras klagosång ekar fortfarande över de norrländska slätterna.
Djurgårdens IF, enda lag som vänta 0-3 till 4-3 vinst.
Borta från forum och Hovet under två veckor, det har varit en utmaning, samtidigt är jag glad att jag inte har varit där under matcherna. Har blivit riktigt förbannad vissa lägen.
Nu jävlar, jag har blivit så förbannad dom senaste matcherna mot Luleå. Vad är det för jävla beetende på isen? Vad är det för spel som spelas? Och hur tänker vissa (läs: Boumedienne och Printz) när man tar onödiga utvisningar i avgörande lägen? Jag krävde inte mer än att göra en kvartsfinalserie spännande men detta är under all jävla kritik! Jag vill att Hardy ska bänka dom som inte kämpar, dom som inte har logiken att spela en hockeymatch etc. Detta är under all jävla kritik och det kommer skit om Djurgården både från höger och vänster i alla hörn. Tål inte att höra mer, jag vill inte se Luleå fira att dom gått vidare till semifinal på Måndag, det får dom göra hemma. På Måndag skall det bli vinst, och jag vill se Hardy bänka folk. Skiter i vilka det är, kämpar dom inte, tar dom dumma utvisningar, sätt dom på bänken då.
Skall vi bli första laget sedan 80-talet (tror jag det var) att vända ett 0-3 underläge i matcher? Klart som fan, kämpa Djurgården!
Lee Harvey Oswald skrev:Upp med Lassie på topp, det gick ju bra sist.
Inte ens jag i mina mörkaste stunder (& då är det helsvart) hade kunnat spå detta scenario.
0-3 i matcher, 3 gjorda mål och ett spel som tangerar våra allra sämsta five-in-a-row-sviter från grundserien.
Ingen har lyft sig, det allra flesta snarare sänkt sig en nivå.
Men Mark har täppt till truten på iaf mig efter tidigare sågningar, han & Prinz är det enda 2 som kommer undan detta med väl gokänt.
Resten.....not so much
Spela juniorlaget & få slut på eländet,
Eller nej just de, då kanske vi vinner...
Bra inlägg Harvey, håller med dig hela vägen. Har t.o.m. tänkt tanken om Lassen jag med. Jag saknar honom! Han skulle till etthundra procents säkerhet ha mer energi än resterande forwards om han fick chansen i nästa match. Fast Hardy verkar gilla trötta spelare så det kommer man ju aldrig få se.