Årets Järnkamin 10/11

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Widing för alla derbymål... Tim Eriksson för att han varit en av våra jämnaste spelare... Fimpen(mitt favoritval) för att han varit den tydligaste Järnkaminen på isen!
Haha direkt när jag såg vem som lagt senaste inlägget så visste man vilket namn som skulle dyka upp ;)

Tycker Tim varit riktigt duktig den andra halvan på säsongen, enda sedan hans poängstreak det vill säga. Men står fast vid att han var riktigt svag första 25 matcherna ungefär. Han hade ju bara 0+2 och ett uselt plus minus som han nu vänt rejält på, ett rätt tydligt bevis. Så därför tycker jag verkligen inte att han varit speciellt jämn. En jämn spelare associerar jag mer med Nichlas Falk eller Christian Eklund
Med jämn menar jag att man inte stuckit ut för at man varit kass(se Bom Bom, Nilson, Otto, Lassen osv) Tim har inte kunnat varit så kass eftersom han inte fick spela under början på säsongen. Max nån minut per match! Svårt att göra poäng då när man kastas in i olika kedjor som nån jävla avlastning för någon som knyter grillerna. Sen när han fick förtroende(på grund av skador) började det trilla dit poäng och vips så var jag inte enda Tim-fanet här på hemsidan!

Tim är en god kanditat, men inte min favorit då Fimpen känns självklar.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Jockmaniac skrev:Widing för alla derbymål... Tim Eriksson för att han varit en av våra jämnaste spelare... Fimpen(mitt favoritval) för att han varit den tydligaste Järnkaminen på isen!
Du ger dig aldrig med Tim va? :roll:

Hmm, riktigt svårt val. De tre hetaste kandidaterna känns väl som Fimpen, Widing och Kronwall.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
lilleman

Inlägg av lilleman »

Har nu bestämt mig för tre kandidater med motiveringar.

1. Nisse Ekman-
Skulle vara en fantastisk fin gest mot Nisse. En man som ger allt för DIF i alla lägen, står alltid upp för DIF, och bär skölden med stolthet. Ett plus till att han tog hela yxhuggsslaget-processen med ro och brevet till Leif Boork. Detta pris skulle helt klart kunna hjälpa honom med att bli på bättringsvägen.
Vi står alltid bakom dig, Nisse!

2. Daniel Brodin-
En spelare som alltid ger allt i alla matcher. När han tacklar gör han det för DIF, och det är en spelare som helt klart har framtiden för sig och kan bli en bättre version av Jimmie Ölvestad med åren. Även detta en spelare som bär skölden med stolthet, och om det är någon spelare som kan väcka ett sovande Djurgården så är det herr Brodin.
Ett bevis på att han inte ger upp är att han gav sig in i en fajt med Tolefsen, en spelare han inte hade en chans mot. Han blev krossad, trots detta ställde han sig upp direkt och åkte vidare.
Daniel Brodin- En Järnkamin

3. Daniel Widing-
Motigt med målskyttet i början, innan det släppte, mot råttorna från Solna. Han gav aldrig upp. Fortsatte jobba.
RÅTTSLAKTAREN-Det räcker så!

Runner ups:
Christian Eklund
Mark Owuya
Nichlas Falk
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

lilleman skrev:Har nu bestämt mig för tre kandidater med motiveringar.

1. Nisse Ekman-
Skulle vara en fantastisk fin gest mot Nisse. En man som ger allt för DIF i alla lägen, står alltid upp för DIF, och bär skölden med stolthet. Ett plus till att han tog hela yxhuggsslaget-processen med ro och brevet till Leif Boork. Detta pris skulle helt klart kunna hjälpa honom med att bli på bättringsvägen.

2. Daniel Brodin-
En spelare som alltid ger allt i alla matcher. När han tacklar gör han det för DIF, och det är en spelare som helt klart har framtiden för sig och kan bli en bättre version av Jimmie Ölvestad med åren. Även detta en spelare som bär skölden med stolthet, och om det är någon spelare som kan väcka ett sovande Djurgården så är det herr Brodin.
Ett bevis på att han inte ger upp är att han gav sig in i en fajt med Tolefsen, en spelare han inte hade en chans mot. Han blev krossad, trots detta ställde han sig upp direkt och åkte vidare.

3. Daniel Widing-
Motigt med målskyttet i början, innan det släppte, mot råttorna från Solna. Han gav aldrig upp. Fortsatte jobba.

Runner ups:
Christian Eklund
Mark Owuya
Nichlas Falk
Gör han comeback är han fan århundradets järnkamin. Men skulle han få priset för att ha blivit sjuk bara? Njae.. Tror inte ens Nisse själv skulle förstå varför. Det skulle liksom vara "bara för att vara snäll" eller som "plåster på såren".
Expert.
lilleman

Inlägg av lilleman »

SirDIFalot skrev:

1. Nisse Ekman-

2. Daniel Brodin-

3. Daniel Widing-

Runner ups:
Christian Eklund
Mark Owuya
Nichlas Falk
Gör han comeback är han fan århundradets järnkamin. Men skulle han få priset för att ha blivit sjuk bara? Njae.. Tror inte ens Nisse själv skulle förstå varför. Det skulle liksom vara "bara för att vara snäll" eller som "plåster på såren".
Behöver han förstå varför då? Räcker det inte med titeln: "Årets Järnkamin" för att veta att han är hyllad?
För mig handlar det inte bara om att han blivit sjuk, utan också för att jag vet att Nisse alltid ger allt för DIF, bara min åsikt dock och jag förstår er som inte tycker Nisse ska få priset.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

lilleman skrev:
SirDIFalot skrev:

1. Nisse Ekman-

2. Daniel Brodin-

3. Daniel Widing-

Runner ups:
Christian Eklund
Mark Owuya
Nichlas Falk
Behöver han förstå varför då? Räcker det inte med titeln: "Årets Järnkamin" för att veta att han är hyllad?
För mig handlar det inte bara om att han blivit sjuk, utan också för att jag vet att Nisse alltid ger allt för DIF, bara min åsikt dock och jag förstår er som inte tycker Nisse ska få priset.
Står fast vid att han var värdelös och oerhört energilös innan han blev sjuk så kan verkligen inte hålla med dig där.
Expert.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Fimpen känns given för mig.

Annars kan jag tänka att Mathias Tjärnqvist är en kandidat då han har varit en av våra bättre spelare.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Mina nomineringar:

1. Mark Owuya.
Killen har blivit hånad (med all rätt efter derbytabben), underskattad av varenda jävla journalist (läs magnus nyströms senaste krönika), och jag vettefan hur han orkade med allting.
Pricken över i:t var väl hur han stod och småflinade i intervjun efter derbytabben. Just då var man så fruktansvärt besviken, arg och fan och hans moster. Men såhär i efterhand förstår jag Marks attityd, att inte gräva ner sig i sanden utan att fortsätta kämpa vidare trots alla motgångar. Att sedan tränare & spelare berättar hur hårt han tränar och hur mycket extra tid han lägger ner på ishockeyn för att utvecklas gör mig rörd. Att han även kommer från juniorleden gör min motivering ännu starkare. Just nu ligger Mark tvåa i räddningprocent med 92.36, och vem vet, kanske gör han en Wesslau i slutspelet?

2. Mathias Tjärnqvist.
Vår egna Tomas Holmström får min andra nominering. Mathias är fortfarande lagets skyttekung trots sin frånvaro under säsongen, och utan Tjärnqvist är vårt powerplay inte mycket att hänga i granen (Ja, det kan faktist bli värre än vad det är just nu). Hans utveckling är snudd på Jimmie Ölvestads utveckling förra året, men än kanske inte lika tydlig. Vi får hoppas på att han tar ett större steg i eventuellt slutspel. Jag kanske är aningen färgad då jag träffade Tjärna på ett korvhak efter derby nr.4, då han berättade med en väldigt rörd röst om hur fantastiska fansen är.

3. Daniel Brodin - råttmördarn.
Folk tappade hakan när Per Mårts tog ut den energiske Daniel Brodin till landslaget. I diverse krönikor kunde vi läsa att Brodin var en risk, och i det intellektuella kommentarsfältet på sportbladet blev han hånad. Det tog bara två matcher innan Brodin gav svar på tal. Som belöning utsågs Daniel till matchens lirare.
Hemma i Djurgården har Daniel haft en snål poängskörd men visat en enorm vilja och ett stort hjärta på isen. I derby nr 3 klev Daniel fram tillsammans med Ölvestad och sänkte AIK. Vad som gör att Daniel Brodin blir min tredje nominering är hans vilja att alltid gå fullt ut i varje situation.
Senast redigerad av Raus den 2011-02-16 23:28:10, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
lilleman

Inlägg av lilleman »

SirDIFalot:

Nej. Nisse var inte bra. Dock TROR jag att han gjorde sitt absolut bästa. Men nog om det, han lär nog inte vinna något pris ändå. Detta var bara vad jag tyckte.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

kotten skrev:
Du ger dig aldrig med Tim va? :roll:

Hmm, riktigt svårt val. De tre hetaste kandidaterna känns väl som Fimpen, Widing och Kronwall.
Behöver jag ge mig? Du har dina kandidater jag har mina... Räcker så!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag vill rösta på Mäklaren! Det är en järnkamin minsann! Knäpptyst vid seger, är bara stolt och lyser med sin frånvaro. Men vid förlust går han lös på allt och alla! Det är så en järnkamin och en Djurgårdare ska vara ;) ACCEPTERAR ALDRIG EN FÖRLUST!
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Jag vill rösta på Mäklaren! Det är en järnkamin minsann! Knäpptyst vid seger, är bara stolt och lyser med sin frånvaro. Men vid förlust går han lös på allt och alla! Det är så en järnkamin och en Djurgårdare ska vara ;) ACCEPTERAR ALDRIG EN FÖRLUST!
Hahahaha
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

1) Lassen.
2) Boumedienne.
3) Honken.
4) Mäklar'n.
5) Lassen.

EDIT: Om man skall vara lite seriös så finns det ju inte så värst många kandidater förutom Nisse. En säsong som denna med allt som hänt honom, och när det dessutom inte finns någon annan given kandidat så är det hela väl rätt klappat & klart? Åtminstone i mitt tycke.

EDIT2: Varför inte Falk förresten? 40-åringen som antagligen spelar sin sista säsong. Ger alltid allt på och utanför isen, guidar & vägleder de yngre spelarna. En riktig jävla järnkamin.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Hahaha, Lassen och Mäklaren var två kandidater som jag helt hade glömt bort :mrgreen:

outsider: lefflan?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Mash

Inlägg av Mash »

I laget

1. Nisse Ekman! Kämpar på, fick en stroke och nu är kanske hans karriär borta. Han är värd priset men ändå inte..
2. Ölvestad, är djupt besviken vid förluster och dåliga insatser och vet hur en slipsten ska dras.
3. Owuya, jag är emot honom men det är han som är en bidragande faktor till att vi ligger i tabellen som vi gör.
Skriv svar