Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011

Inlägg av Mäklaren »

Salas skrev:Jesus Kristus håller på Djurgår'n!
Vad ska Helge göra nu?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
Salas skrev:Jesus Kristus håller på Djurgår'n!
Vad ska Helge göra nu?
Fossmo?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Tror också DIF är rätt slitna, inte minst mentalt, efter derbyt. Risken finns att det blir lite avslaget spel i kväll... för visso brukar matcherna mot HV vara riktigt bra så man vet ju aldrig.

HV är dock säkert revanscshugna efter SAIK matchen och har nog inte emot att trycka ner DIF i tabellen. Men vi kanske kan klara ett kryss med lite tur och sen kan allt hända.

SM i klyschor.
Hv var uppe i Skellefteå och spelade en seriefinal med 6 spelare på frånvarolistan, dom borde vara lika slitna, fast nu tycker inte jag att något lag borde vara slitet, då det precis har varit ett långt jävla uppehåll.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:Tror också DIF är rätt slitna, inte minst mentalt, efter derbyt. Risken finns att det blir lite avslaget spel i kväll... för visso brukar matcherna mot HV vara riktigt bra så man vet ju aldrig.

HV är dock säkert revanscshugna efter SAIK matchen och har nog inte emot att trycka ner DIF i tabellen. Men vi kanske kan klara ett kryss med lite tur och sen kan allt hända.

SM i klyschor.
Hv var uppe i Skellefteå och spelade en seriefinal med 6 spelare på frånvarolistan, dom borde vara lika slitna, fast nu tycker inte jag att något lag borde vara slitet, då det precis har varit ett långt jävla uppehåll.
Om du läser vad jag skrev så menar jag mest psykisk trötthet.

Saxat från den stora Bumbibjörns boken:
"Psykisk trötthet kan man lätt utveckla när man varit under stark press. Ett exempel kan vara ett ishockeyderby mellan två lokalkonkurrenter där ena laget har all press på sig att vinna, men som efter en jobbig säsong med otal skador och tråkigheter inte rosat marknaden som året innan. Efter att matchen är färdigspelad kan spelarna känna sig urlakade, trötta och allmänt sega i kolan. Detta kan motverkas genom att snorta 25 gram kokain, kan också hjälpa att gå ut på Stureplan med Ridderwall som ledhund som likt en dansant virtuos vant kryssar sig fram mellan bratsen och ledsagar runt resten av gänget i de allra finaste festkretsar."
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

30Mark Owuya (GK)
39Stefan Ridderwall (GK)
1:a
55David Printz (LD)
24Staffan Kronwall (RD)
17Mathias Tjärnqvist (LW)
32Marcus Krüger (CE)
51Mika Hannula (RW)
2:a
78Josef Boumedienne (LD)
15Oscar Eklund (RD)
34Daniel Brodin (LW)
9Kristofer Ottosson (CE)
4Marcus Nilson (RW)
3:e
16Nichlas Falk (LD)
7Andreas Holmqvist (RD)
37John Norman (LW)
33Mika Zibanejad (CE)
41Daniel Widing (RW)
4:e
70Mario Kempe (LD)
14Fredrik Claesson (RD)
26Tim Eriksson (LW)
20Christian Eklund (CE)
29Patrick Cehlin (RW)

Mycket bättre nu eller vad säger ni? Slipper vi kylskåpskedjan med Tjärna-Otto-Nilson!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Japp, men tycker baserat på form att Kempe borde gå före Cehlin för dagen som varit riktig svag sedan JVM. En petning av Kempe på sistone... Tycker Cehlin gjort sig förtjänt av en också. Skulle bytt på dom bara.

Sen tycker jag Brodin alltid ska spela i en "checkingline" Tycker aldrig det blir bra när han ska spela med Nilson eller någon annan lirare.
Expert.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Tycker att det känns helt fel att slänga in Ridderwall i kassen idag. Fan, låt Owuya spela så mycket som möjligt och växa ut till en riktig etta!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Wayne skrev:Tycker att det känns helt fel att slänga in Ridderwall i kassen idag. Fan, låt Owuya spela så mycket som möjligt och växa ut till en riktig etta!
Vart står det att Riddarn ska spela?
Expert.
Wayne

Inlägg av Wayne »

SirDIFalot skrev:
Wayne skrev:Tycker att det känns helt fel att slänga in Ridderwall i kassen idag. Fan, låt Owuya spela så mycket som möjligt och växa ut till en riktig etta!
http://stats.swehockey.se/online/43/900 ... efault.htm
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Någon som vet var Lassen har tagit vägen förresten? Vad jag vet spelade han med det danska landslaget under uppehållet så det lär ju knappast vara så att han är skadad - utan snarare bara petad. Detta är för övrigt femte matchen i följd som killen inte ens är med i truppen. Där kan vi verkligen snacka om att sitta fast i frysboxen...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-17 18:01:38, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Beatin

Inlägg av Beatin »

SirDIFalot skrev:
http://stats.swehockey.se/online/43/900 ... efault.htm

Snälla Riddarn, visa att du faktiskt är en bra målvakt, tysta kritikerna!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Helt rätt. Prestation på isen ska spegla plats i femmorna. Således helt korrekt: Kruger & Hannula upp - Widing & Mackan ner. Backparen känns klockrena och att Owuya står är det väl inget snack om? Bra Hardy och co.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Wayne

Inlägg av Wayne »

kotten skrev:Helt rätt. Prestation på isen ska spegla plats i femmorna. Såldes helt rätt: Kruger & Hannula upp - Widing & Mackan ner. Backparen känns klockrena och att Owuya står är det väl inget snack om? Bra Hardy och co.
Owuya står tyvärr inte.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Ändrar mitt tips från 1-6 till 1-9 då Riddarn bidrar till några fler insläppta mål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Både swehockey och Hockeyligan brukar ha fel gällande vem som står i mål. Montén sa ju fan i 08 hockey att Mark var Sveriges bästa målvakt just nu... Kom igen.
Expert.
Skriv svar