Vad ska Helge göra nu?Salas skrev:Jesus Kristus håller på Djurgår'n!
Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011
Re: Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Fossmo?Mäklaren skrev:Vad ska Helge göra nu?Salas skrev:Jesus Kristus håller på Djurgår'n!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hv var uppe i Skellefteå och spelade en seriefinal med 6 spelare på frånvarolistan, dom borde vara lika slitna, fast nu tycker inte jag att något lag borde vara slitet, då det precis har varit ett långt jävla uppehåll.-daniel- skrev:Tror också DIF är rätt slitna, inte minst mentalt, efter derbyt. Risken finns att det blir lite avslaget spel i kväll... för visso brukar matcherna mot HV vara riktigt bra så man vet ju aldrig.
HV är dock säkert revanscshugna efter SAIK matchen och har nog inte emot att trycka ner DIF i tabellen. Men vi kanske kan klara ett kryss med lite tur och sen kan allt hända.
SM i klyschor.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om du läser vad jag skrev så menar jag mest psykisk trötthet.Caveman skrev:Hv var uppe i Skellefteå och spelade en seriefinal med 6 spelare på frånvarolistan, dom borde vara lika slitna, fast nu tycker inte jag att något lag borde vara slitet, då det precis har varit ett långt jävla uppehåll.-daniel- skrev:Tror också DIF är rätt slitna, inte minst mentalt, efter derbyt. Risken finns att det blir lite avslaget spel i kväll... för visso brukar matcherna mot HV vara riktigt bra så man vet ju aldrig.
HV är dock säkert revanscshugna efter SAIK matchen och har nog inte emot att trycka ner DIF i tabellen. Men vi kanske kan klara ett kryss med lite tur och sen kan allt hända.
SM i klyschor.
Saxat från den stora Bumbibjörns boken:
"Psykisk trötthet kan man lätt utveckla när man varit under stark press. Ett exempel kan vara ett ishockeyderby mellan två lokalkonkurrenter där ena laget har all press på sig att vinna, men som efter en jobbig säsong med otal skador och tråkigheter inte rosat marknaden som året innan. Efter att matchen är färdigspelad kan spelarna känna sig urlakade, trötta och allmänt sega i kolan. Detta kan motverkas genom att snorta 25 gram kokain, kan också hjälpa att gå ut på Stureplan med Ridderwall som ledhund som likt en dansant virtuos vant kryssar sig fram mellan bratsen och ledsagar runt resten av gänget i de allra finaste festkretsar."
-
30Mark Owuya (GK)
39Stefan Ridderwall (GK)
1:a
55David Printz (LD)
24Staffan Kronwall (RD)
17Mathias Tjärnqvist (LW)
32Marcus Krüger (CE)
51Mika Hannula (RW)
2:a
78Josef Boumedienne (LD)
15Oscar Eklund (RD)
34Daniel Brodin (LW)
9Kristofer Ottosson (CE)
4Marcus Nilson (RW)
3:e
16Nichlas Falk (LD)
7Andreas Holmqvist (RD)
37John Norman (LW)
33Mika Zibanejad (CE)
41Daniel Widing (RW)
4:e
70Mario Kempe (LD)
14Fredrik Claesson (RD)
26Tim Eriksson (LW)
20Christian Eklund (CE)
29Patrick Cehlin (RW)
Mycket bättre nu eller vad säger ni? Slipper vi kylskåpskedjan med Tjärna-Otto-Nilson!
39Stefan Ridderwall (GK)
1:a
55David Printz (LD)
24Staffan Kronwall (RD)
17Mathias Tjärnqvist (LW)
32Marcus Krüger (CE)
51Mika Hannula (RW)
2:a
78Josef Boumedienne (LD)
15Oscar Eklund (RD)
34Daniel Brodin (LW)
9Kristofer Ottosson (CE)
4Marcus Nilson (RW)
3:e
16Nichlas Falk (LD)
7Andreas Holmqvist (RD)
37John Norman (LW)
33Mika Zibanejad (CE)
41Daniel Widing (RW)
4:e
70Mario Kempe (LD)
14Fredrik Claesson (RD)
26Tim Eriksson (LW)
20Christian Eklund (CE)
29Patrick Cehlin (RW)
Mycket bättre nu eller vad säger ni? Slipper vi kylskåpskedjan med Tjärna-Otto-Nilson!
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Japp, men tycker baserat på form att Kempe borde gå före Cehlin för dagen som varit riktig svag sedan JVM. En petning av Kempe på sistone... Tycker Cehlin gjort sig förtjänt av en också. Skulle bytt på dom bara.
Sen tycker jag Brodin alltid ska spela i en "checkingline" Tycker aldrig det blir bra när han ska spela med Nilson eller någon annan lirare.
Sen tycker jag Brodin alltid ska spela i en "checkingline" Tycker aldrig det blir bra när han ska spela med Nilson eller någon annan lirare.
Expert.
Tycker att det känns helt fel att slänga in Ridderwall i kassen idag. Fan, låt Owuya spela så mycket som möjligt och växa ut till en riktig etta!
- SirDIFalot
Vart står det att Riddarn ska spela?Wayne skrev:Tycker att det känns helt fel att slänga in Ridderwall i kassen idag. Fan, låt Owuya spela så mycket som möjligt och växa ut till en riktig etta!
Expert.
http://stats.swehockey.se/online/43/900 ... efault.htmSirDIFalot skrev:Vart står det att Riddarn ska spela?Wayne skrev:Tycker att det känns helt fel att slänga in Ridderwall i kassen idag. Fan, låt Owuya spela så mycket som möjligt och växa ut till en riktig etta!
- Datsyuk_13
Någon som vet var Lassen har tagit vägen förresten? Vad jag vet spelade han med det danska landslaget under uppehållet så det lär ju knappast vara så att han är skadad - utan snarare bara petad. Detta är för övrigt femte matchen i följd som killen inte ens är med i truppen. Där kan vi verkligen snacka om att sitta fast i frysboxen...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-17 18:01:38, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
http://stats.swehockey.se/online/43/900 ... efault.htmSirDIFalot skrev:Vart står det att Riddarn ska spela?Wayne skrev:Tycker att det känns helt fel att slänga in Ridderwall i kassen idag. Fan, låt Owuya spela så mycket som möjligt och växa ut till en riktig etta!
Snälla Riddarn, visa att du faktiskt är en bra målvakt, tysta kritikerna!
Helt rätt. Prestation på isen ska spegla plats i femmorna. Således helt korrekt: Kruger & Hannula upp - Widing & Mackan ner. Backparen känns klockrena och att Owuya står är det väl inget snack om? Bra Hardy och co.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Owuya står tyvärr inte.kotten skrev:Helt rätt. Prestation på isen ska spegla plats i femmorna. Såldes helt rätt: Kruger & Hannula upp - Widing & Mackan ner. Backparen känns klockrena och att Owuya står är det väl inget snack om? Bra Hardy och co.
Ändrar mitt tips från 1-6 till 1-9 då Riddarn bidrar till några fler insläppta mål.
- SirDIFalot
Både swehockey och Hockeyligan brukar ha fel gällande vem som står i mål. Montén sa ju fan i 08 hockey att Mark var Sveriges bästa målvakt just nu... Kom igen.
Expert.