-daniel- skrev:Jag är positiv som fan för stunden. Vet inte om det är pga de 10% biror jag svepte i ren frustration efter straffläggningen tidigare i kväll eller om jag helt enkelt har gått helt bananas så här på kvällskvisten.
Det finns några saker som talar för DIF i det långa loppet;
Vi har en grym potential på forwardssidan....Mackan, Hannula (som förövrigt varit sämre än sämst sen sitt intåg, men jag ger honom 5-6 omgångar till innan sågen kommer fram...trots allt knappt spelat något alls innan under den här säsongen. Undrar om han fortfarande lider av ljumsken? Ser lite så ut), Widing etc.etc. Att Nilson kommit igång ser jag som helt avgörande. Han har varit riktigt bra under 3-4 matcher nu och om både Otto & Tjärna kan höja sig till samma nivå kan det här lösa sig. Att vi sen har grymma juniorer som exempelvis Zibanejad ökar våra chanser ytterligare.
Backsidan kan fungera om vi försöker spela lite mer resolut och lugnt i egen zon. Dock enormt frapperande att se alla motståndarforwards stressa våra backar så kopiöst match efter match. Lär er spela enkelt, danke!
På målvaktssidan är ändå Owuya en helt OK puckmotare. Kan våra backar se till att ligga rätt och rensa returer har vi en rätt bra målvakt. Ridderwall ser dock mer osäker ut än väntat.
In alles ser inte allt så jävla mörkt ut (eller?). Skål!
Helt jävla 110% klart att det är ölen som pratar... alkolås Daniel...
Magnutz skrev:Helt jävla 110% klart att det är ölen som pratar... alkolås Daniel...
-daniel- skrev: = ERROR NO FUNKA?
Jag har inte några goda vibbar från dagens match. Att vi nästan vann - att Nilson nätar är ju bra, men 40+ minuter av korplagshockey.. urrk. fbk - säsongens elakaste bortalag. Pelle - Bonnjävul - Pestberg... ajajajaj.
Magnutz skrev: Jag har inte några goda vibbar från dagens match. Att vi nästan vann - att Nilson nätar är ju bra, men 40+ minuter av korplagshockey.. urrk. fbk - säsongens elakaste bortalag. Pelle - Bonnjävul - Pestberg... ajajajaj.
Självklart har jag inte heller några goda vibbar från dagens match såhär i efterhand, en kvittering mot sig sista 10 sekunderna är naturligtvis helt jävla förödande. Men däremot så ser jag en enorm uppsida i att Mackan börjar hitta formen. Såg det redan mot Brynäs för en vecka sen.
Nilson är en sån spelare som höjer ett helt lag när han spelar bra, klasser bättre än alla andra second class lirare i form av exempelvis Kempe, Tim etc.
Magnutz skrev: Jag har inte några goda vibbar från dagens match. Att vi nästan vann - att Nilson nätar är ju bra, men 40+ minuter av korplagshockey.. urrk. fbk - säsongens elakaste bortalag. Pelle - Bonnjävul - Pestberg... ajajajaj.
Självklart har jag inte heller några goda vibbar från dagens match såhär i efterhand, en kvittering mot sig sista 10 sekunderna är naturligtvis helt jävla förödande. Men däremot så ser jag en enorm uppsida i att Mackan börjar hitta formen. Såg det redan mot Brynäs för en vecka sen.
Nilson är en sån spelare som höjer ett helt lag när han spelar bra, klasser bättre än alla andra second class lirare i form av exempelvis Kempe, Tim etc.
Ja, Nilson kan bli tungan på vågen. Hoppas han tar med sig sitt spel till den här matchen.
Kentta skrev:Åååh alla vet, att Djurgården är bara att leka meed."
Ångestmatch för sjuttifemte matchen i rad känns det som!
Vi har - anser jag - spelare som inte borde ha någon istid alls. Tyvärr har vi inget alternativ. Vi har helt enkelt inte spelare att ersätta vissa med. Deilert utlånad, Ragge borta... De spelare vi har är inte synkade i laget. Deras formtoppar är inte samtidigt. Nu verkar Mackan fått upp ångan - hur är det med resten av laget då?! ha ha ha.-. jo, då kör de andra VM i kräftgång.
Jag är nöjd om Printz kör upp nävarna i Pestbergs fula tryne. Sen får vi se hur det blir med resten.