Skulle gärna se Hv-matchen tillsammans med dig, bara för att få se vilka situationer och händelser som visar att Nisse är på gång. Ja det kan ju inte bli sämre i vilket fall, så det måste ju bli bättre.-daniel- skrev:Gah gå och dra nåt gammalt över dig. Nisse har verkligen visat att han är på gång och bättre kommer det bli. Håller helt med om Widing dock.Jockmaniac skrev:Är du hög? På gång? Han hade ETT bra byte mot Brynäs och mot Hiv var han återigen sämst. Man kan inte vara längre ifrån att komma igång. Det värsta är ändå att han glider runt med sitt förbannade leende likförbannat. Skulle jag vara i hans situation, där man vet hur bra man verkligen kan spela så skulle jag vara bereddd att offra en hel tandrad för att få visa det. Någon som däremot är på gång är Widing som jag tycker växer hela tiden. Har fattat, till skillnad från Nisse, att har man inte självförtroendet att leverera poäng så finns det andra sätt att bidra. Smäll på, jävlas, håll dig runt kassen, kriga för full patte. Glid inte bara runt och vänta på bättre tider!Mäklaren skrev:Näe, Nisse är på gång. Otto däremot skulle behöva några matcher på sidan.
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010
100% DJURGÅRDSJ***L
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Var det inte nisse som passade till Tjärna så han fick friläget?Jockmaniac skrev: Skulle gärna se Hv-matchen tillsammans med dig, bara för att få se vilka situationer och händelser som visar att Nisse är på gång. Ja det kan ju inte bli sämre i vilket fall, så det måste ju bli bättre.
DIF!
Jag tyckte att Nisse visade att han är på väg framåt i alla fall. Han kladdar lite mycket med pucken i fel lägen bara, men förstår att det är väldigt enkelt att såga någon bara för att de har varit så bra förr?
- -daniel-
Du skulle kanske öppna ögonen och titta nästa gång du bänkar dig framför Hockeyfotöljen; jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka att Nisse har höjt sig och att han är på gång. Men det är klart, du försöker ju alltid vara Mr.Tvärtemot (som en obstinat 2-åring) så det kanske ligger i din natur att alltid vara övertygad om att du har rätt och att klanka ner på andras åsikter.Jockmaniac skrev: Skulle gärna se Hv-matchen tillsammans med dig, bara för att få se vilka situationer och händelser som visar att Nisse är på gång. Ja det kan ju inte bli sämre i vilket fall, så det måste ju bli bättre.
-
Jag klagar på alla som försöker glida igenom vardagen utan någon som respekt mot varken fans eller någon inom Djurgården. Det finns spelare som helt enkelt har otur eller helt enkelt en vanlig formsvacka. Jag klandrar dem inte, vi alla råkar ut för det även utanför rinken. Så länge man visar att man vill ta sig ur den, att man visar frustration och känslor på isen så är det lugnt. Det kommer släppa förr eller senare. MEN när man match efter match åker runt som nån jävla sightseeing-turist med ett gigantiskt leende trots att man gång på gång misslyckas med precis allt, då blir jag förbannad. Känslan är, att då han sitter på ett säkert långtidskontrakt och han nu fattat beslutet att avsluta sig karriär hos oss, så är han helt enkelt ointresserad av att få smuts på kostymen. Att han endast är ute efter att ha roligt sina sista säsonger med kompisarna här hemma. Nisse har varit en av mina absoluta favoritspelare igenom alla år och är en stor anledning att jag jämt och ständigt måste ha nummer 3 när jag idrottar på ett eller annat sätt. Men den här sidan vill jag inte se hos honom!
Faktum är att även André Mattson lyckades med en brytning ibland!Daniel942 skrev:Var det inte nisse som passade till Tjärna så han fick friläget?
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Nu snackar du skit min kära forumbroder! Jag har aldrig klankat ner på någons åsikt utan har helt enkelt endast framfört mina egna åsikter. Det var du, ingen annan, som i ditt senaste inlägg tog till personangrepp, och sådana råttfasoner får stå för dig. Blanda inte in mig i dina problem!-daniel- skrev:Du skulle kanske öppna ögonen och titta nästa gång du bänkar dig framför Hockeyfotöljen; jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka att Nisse har höjt sig och att han är på gång. Men det är klart, du försöker ju alltid vara Mr.Tvärtemot (som en obstinat 2-åring) så det kanske ligger i din natur att alltid vara övertygad om att du har rätt och att klanka ner på andras åsikter.Jockmaniac skrev: Skulle gärna se Hv-matchen tillsammans med dig, bara för att få se vilka situationer och händelser som visar att Nisse är på gång. Ja det kan ju inte bli sämre i vilket fall, så det måste ju bli bättre.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Jockmaniac skrev:Nu snackar du skit min kära forumbroder! Jag har aldrig klankat ner på någons åsikt utan har helt enkelt endast framfört mina egna åsikter. Det var du, ingen annan, som i ditt senaste inlägg tog till personangrepp, och sådana råttfasoner får stå för dig. Blanda inte in mig i dina problem!-daniel- skrev:Du skulle kanske öppna ögonen och titta nästa gång du bänkar dig framför Hockeyfotöljen; jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka att Nisse har höjt sig och att han är på gång. Men det är klart, du försöker ju alltid vara Mr.Tvärtemot (som en obstinat 2-åring) så det kanske ligger i din natur att alltid vara övertygad om att du har rätt och att klanka ner på andras åsikter.Jockmaniac skrev: Skulle gärna se Hv-matchen tillsammans med dig, bara för att få se vilka situationer och händelser som visar att Nisse är på gång. Ja det kan ju inte bli sämre i vilket fall, så det måste ju bli bättre.

Vet inte om spänningen från förra säsongens final blev för mycket vilket orsakade något form av sammanbrott hos halva forumet, för det enda man fan läser här nuförtiden är smutskastning av antingen valfri spelare i Djurgården eller av varandra.
Om ni nu måste såga någon spelare kan ni väl i alla fall komma med argument eller vad ni uppfattat som dåligt? Nu är det mest "Fan vad Tim suger", "Är du dum i huvudet?", "Mark är sämste målvakt sen Falk stod på träning" etc etc.
Om ni nu måste såga någon spelare kan ni väl i alla fall komma med argument eller vad ni uppfattat som dåligt? Nu är det mest "Fan vad Tim suger", "Är du dum i huvudet?", "Mark är sämste målvakt sen Falk stod på träning" etc etc.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Jag tror det handlar om nerver. Vi är rädda för att hamna i ytterligare år av skithockey där det mest blir en strid för att undvika kvalspel/nedflyttning istället för slutspelsvånda. Vi räds scenariot där förra säsongens finalspel bara var en kort visit i finrummet och vi är rädda för att skämmas. Speciellt nu när A*K är tillbaks i ES.ludde- skrev:Vet inte om spänningen från förra säsongens final blev för mycket vilket orsakade något form av sammanbrott hos halva forumet, för det enda man fan läser här nuförtiden är smutskastning av antingen valfri spelare i Djurgården eller av varandra.
Så känner i alla fall jag.. Sen har inte målvakterna Ridderwall/Mark-O spelat bra heller. För mycket enkla mål bakom dessa två.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
Som en tröst så har många idrottslag ungefär samma formkurva varje säsong. T.o.m. enskilda spelare har liknande formkurvor från säsong till säsong. Detta tycker jag talar för Djurgården och jag tror det blir en mycket fin säsong till slut!
Men däremot så tycker jag att speciellt Nisse och även Widing varit bedrövliga hittills. Jag kan hålla med om att Widing kämpar (fast är ändå alltid en sekund sen in i alla situationer) och att Ekman var lite, lite bättre igår än tidigare men seriöst, har ni inte högre krav än så på dem?
Klart man måste börja någonstans men jag känner bara att NEJ det är fan inte okej längre. Börja producera! Att folk här inne sitter och tycker att Ekman var bra igår måste till 90% handla om att ni är rädda för sanningen. Vi betalar grymt mycket pengar för en numera värdelös, mätt spelare.
Men däremot så tycker jag att speciellt Nisse och även Widing varit bedrövliga hittills. Jag kan hålla med om att Widing kämpar (fast är ändå alltid en sekund sen in i alla situationer) och att Ekman var lite, lite bättre igår än tidigare men seriöst, har ni inte högre krav än så på dem?
Klart man måste börja någonstans men jag känner bara att NEJ det är fan inte okej längre. Börja producera! Att folk här inne sitter och tycker att Ekman var bra igår måste till 90% handla om att ni är rädda för sanningen. Vi betalar grymt mycket pengar för en numera värdelös, mätt spelare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Med det lag vi har i år har vi all rätt att utrycka vår besvikelse över inledningen av serien. Vi har ett kanonlag på papperet som just nu ligger UTANFÖR slutspel.Magnutz skrev:Jag tror det handlar om nerver. Vi är rädda för att hamna i ytterligare år av skithockey där det mest blir en strid för att undvika kvalspel/nedflyttning istället för slutspelsvånda. Vi räds scenariot där förra säsongens finalspel bara var en kort visit i finrummet och vi är rädda för att skämmas. Speciellt nu när A*K är tillbaks i ES.ludde- skrev:Vet inte om spänningen från förra säsongens final blev för mycket vilket orsakade något form av sammanbrott hos halva forumet, för det enda man fan läser här nuförtiden är smutskastning av antingen valfri spelare i Djurgården eller av varandra.
Så känner i alla fall jag.. Sen har inte målvakterna Ridderwall/Mark-O spelat bra heller. För mycket enkla mål bakom dessa två.
1/5-del av serien är spelad och jag känner faktiskt oro över att vi inte ligger bättre till.
Även om vi säkert blir bättre så kan vi räkna med att de andra lagen blir det också. Vi får väl helt enkelt hoppas att vi höjer oss mest av alla lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jo, det handlar om våra nerver alltså.BOMBOM BOUCHARD skrev:Med det lag vi har i år har vi all rätt att utrycka vår besvikelse över inledningen av serien. Vi har ett kanonlag på papperet som just nu ligger UTANFÖR slutspel.Magnutz skrev:Jag tror det handlar om nerver. Vi är rädda för att hamna i ytterligare år av skithockey där det mest blir en strid för att undvika kvalspel/nedflyttning istället för slutspelsvånda. Vi räds scenariot där förra säsongens finalspel bara var en kort visit i finrummet och vi är rädda för att skämmas. Speciellt nu när A*K är tillbaks i ES.ludde- skrev:Vet inte om spänningen från förra säsongens final blev för mycket vilket orsakade något form av sammanbrott hos halva forumet, för det enda man fan läser här nuförtiden är smutskastning av antingen valfri spelare i Djurgården eller av varandra.
1/5-del av serien är spelad och jag känner faktiskt oro över att vi inte ligger bättre till.
Även om vi säkert blir bättre så kan vi räkna med att de andra lagen blir det också. Vi får väl helt enkelt hoppas att vi höjer oss mest av alla lag.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
Bara att hoppas att herr Ölvestad tänder till lite extra till denna match och delar ut många proppar. Han ser inte alls ut som han gjorde i fjol.
DIF!
Frölunda spelar riktigt bra idag och vi kommer med all säkerhet få möta ett minst lika bra lag på tisdag, då de dessutom har en seger i ryggen. Tror på en otroligt tuff match med förlust som utgång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Vad är det som säger att vi inte kommer spela lika bra? Frölunda har ju lirat som en påse skit fram till dagens match, varför kom den vändningen just idag?Mäklaren skrev:Frölunda spelar riktigt bra idag och vi kommer med all säkerhet få möta ett minst lika bra lag på tisdag, då de dessutom har en seger i ryggen. Tror på en otroligt tuff match med förlust som utgång.
Vet inte om jag ska tro att detta är tillfälligt för Fisklunda, men jag hoppas verkligen det. Och jag tror att vi även kan blixtra till på detta sätt, och det kan väl bli mot Frölunda då