Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
Dags att vaska om lite:
Tjärnqvist - Ekman - Nilson
Jimmie - Otto - Widing
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Kempe
Ragge - Honken
Boumedienne - Kronwall
Eklund - Printz
Galet viktig match imorgon.
Jimmie - Otto - Widing
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Kempe
Ragge - Honken
Boumedienne - Kronwall
Eklund - Printz
-
Du kan för fan inte mena allvar? Jag hoppas du bara glömt bort Tim i den här uppställningen! Menar du att man ska peta honom efter matchen han gjorde senast, så börjar jag undra om han kanske snott din flickvän eller lagt en brinnande påse hundskit vid din dörr?-daniel- skrev:Dags att vaska om lite:
Jimmie - Otto - Widing
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Kempe
Ragge - Honken
Boumedienne - Kronwall
Eklund - Printz
Brodin får finna sig i att vara en energispelare som kastas in då och då i nuläget. Firma Tim-Falken-Kempe visade en lovande kemi och var tillsammans med Ragge och Boumedienne den stora anledningen till att vi vann sist. Splittra dem vore lika korkat som Hitlers beslut att invadera Sovjet!
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Tycker att Brodin är enormt mycket mer lovande än Tim, ja så du läste rätt. Har väldigt svårt att efter Brodins fina säsongsinledning bänka honom. Tycker det är tämligen svårförståeligt att han inte får någon speltid alls. Kan iofs tycka att Tim efter förra matchen skall få plats någonstans men vet inte vart...Jockmaniac skrev:Du kan för fan inte mena allvar? Jag hoppas du bara glömt bort Tim i den här uppställningen! Menar du att man ska peta honom efter matchen han gjorde senast, så börjar jag undra om han kanske snott din flickvän eller lagt en brinnande påse hundskit vid din dörr?-daniel- skrev:Dags att vaska om lite:
Jimmie - Otto - Widing
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Kempe
Ragge - Honken
Boumedienne - Kronwall
Eklund - Printz
Brodin får finna sig i att vara en energispelare som kastas in då och då i nuläget. Firma Tim-Falken-Kempe visade en lovande kemi och var tillsammans med Ragge och Boumedienne den stora anledningen till att vi vann sist. Splittra dem vore lika korkat som Hitlers beslut att invadera Sovjet!
Kanske dags att börja rulla runt med 5st forwardspar igen?
-
Håller inte med angående Brodin. Visst han kämpade hårdast i början och har en viss Järnkaminanda som jag älskar men i nuläget är han för dålig rent spelmässigt för att få lira en större mängd minuter i matcherna. Han tar dessutom enormt onödiga utvisningar, i likhet med Ölvestad för några säsonger sedan. Tim visade att han har en teknik få(om ens någon) spelare i det här laget besitter. Dessutom en hunger och revanschlusta som gjorde honom till topp 3 bästa spelare i matchen. Han kan dessutom få med Kempe ytterligare i mål och poängproduktionen. Någon som absolut inte Brodin kan!-daniel- skrev:Tycker att Brodin är enormt mycket mer lovande än Tim, ja så du läste rätt. Har väldigt svårt att efter Brodins fina säsongsinledning bänka honom. Tycker det är tämligen svårförståeligt att han inte får någon speltid alls. Kan iofs tycka att Tim efter förra matchen skall få plats någonstans men vet inte vart...Jockmaniac skrev:Du kan för fan inte mena allvar? Jag hoppas du bara glömt bort Tim i den här uppställningen! Menar du att man ska peta honom efter matchen han gjorde senast, så börjar jag undra om han kanske snott din flickvän eller lagt en brinnande påse hundskit vid din dörr?-daniel- skrev:Dags att vaska om lite:
Jimmie - Otto - Widing
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Kempe
Ragge - Honken
Boumedienne - Kronwall
Eklund - Printz
100% DJURGÅRDSJ***L
Boumedienne ska bytas ut mot Eklund på baksidan, Boumedienne och Kronwall är helt olika i spelstilen, i alla fall det man såg i Lördags.-daniel- skrev:Dags att vaska om lite:
Jimmie - Otto - Widing
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Kempe
Ragge - Honken
Boumedienne - Kronwall
Eklund - Printz
Jimmie och Otto ska upp i första kedjan med Nilson, gäller att ha stabil första kedja

Ingen spelare passar bättre i en match mot Brynäs än vad Tim gör. Deras hockeymördare-taktik kommer väl i sedvanlig ordning att följas till 110% imorgon, och då är spelare som Tim oerhört viktiga för att få Brynässpelare ur sina positioner vilket ger oss ett mentalt övertag.-daniel- skrev:Tycker att Brodin är enormt mycket mer lovande än Tim, ja så du läste rätt. Har väldigt svårt att efter Brodins fina säsongsinledning bänka honom. Tycker det är tämligen svårförståeligt att han inte får någon speltid alls. Kan iofs tycka att Tim efter förra matchen skall få plats någonstans men vet inte vart...
Jag skulle faktiskt vilja se att vi mönstrar följande lag imorgon:
Mark Owuya (given i kassen efter hans prestationer)
Honken - Ragge
Widing - Norman - Tjärnqvist
Eklund - Kronwall
Kempe - Ottosson - Jimmie
Boumedienne - Printz
Nilson - Falk - Ekman
Tim - Krüger - Cehlin/Brodin (den som övertygar mest i matchinledningen får spela resterande byten av matchen)
Fimpen får vid behov gå in och smälla på för att få igång laget.
Jimmie-Nisse-Mackan
Ragge-Honken
Cehlin-Norman-Krüger
Kronwall-Boumedienne
Tjärna-Otto-Widing
Eklund-Printz
Kempe-Falk-Tim/Brodin
Ragge-Honken
Cehlin-Norman-Krüger
Kronwall-Boumedienne
Tjärna-Otto-Widing
Eklund-Printz
Kempe-Falk-Tim/Brodin
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Tycker Tim & Kempe är lite för liknande spelare dock. Tim åker runt och trixar & har sig, förbannat duktig i de lägen vi har ett riktigt rejält tryck på motståndarna (och bra på att ordna PP) men är väldigt ofta det liksom aldrig händer någonting. Kempe är expert på att PÅ EGEN HAND GÅNG EFTER GÅNG försöka dra minst 2 försvarare, gärna fler, och inte ens titta upp för att leta medspelare. Bara att hoppas det lossnar efter honom nu när han fick näta dubbelt senast och att lite press släpper och att han börjar inse att hockey är ett lagspel.
Brodins utvisningar håller jag med om, annars tycker jag att han får med sig andra med sin fart & intensitet. I en 4:e lina vill man inte ha 2st trixande speltyper som dribblar bort sig själva 50% av tillfällena. Tycker Brodin kan vara ett utmärkt komplement till typ Kempe...
Eller som sagt snurra runt på 5 forwardspar.
Brodins utvisningar håller jag med om, annars tycker jag att han får med sig andra med sin fart & intensitet. I en 4:e lina vill man inte ha 2st trixande speltyper som dribblar bort sig själva 50% av tillfällena. Tycker Brodin kan vara ett utmärkt komplement till typ Kempe...
-
Skillnaden mellan Kempe och Tim är att den sistnämnda allt som oftast lyckas med sina finter. Majoriteten av gångerna han tappar pucken är när han blir upphäktad i sarghörnet och inte en käft ens försöker hjälpa honom. Kempe är extremt beroende av självförtroende och så fort det vacklar lite så är han sämst på isen. När han har det å andra sidan, så ser det ut som det gjorde sist. Min poäng är att Eriksson är en av de mest underskattade spelare i hela Elitserien.-daniel- skrev:Tycker Tim & Kempe är lite för liknande spelare dock. Tim åker runt och trixar & har sig, förbannat duktig i de lägen vi har ett riktigt rejält tryck på motståndarna (och bra på att ordna PP) men är väldigt ofta det liksom aldrig händer någonting. Kempe är expert på att PÅ EGEN HAND GÅNG EFTER GÅNG försöka dra minst 2 försvarare, gärna fler, och inte ens titta upp för att leta medspelare. Bara att hoppas det lossnar efter honom nu när han fick näta dubbelt senast och att lite press släpper och att han börjar inse att hockey är ett lagspel.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Har du sett BIF spela i år? Inte fan spelar de defensivt i varje fall.Salas skrev: Ingen spelare passar bättre i en match mot Brynäs än vad Tim gör. Deras hockeymördare-taktik kommer väl i sedvanlig ordning att följas till 110% imorgon, och då är spelare som Tim oerhört viktiga för att få Brynässpelare ur sina positioner vilket ger oss ett mentalt övertag.
- -daniel-
Har lite svårt att bli upphetsad över Tims spel, han är duglig men inte så värst mycket mer i mitt tycke. Han har sina ljusglimtar dock (som matchen senast) men det är alltför sällan.Jockmaniac skrev:Skillnaden mellan Kempe och Tim är att den sistnämnda allt som oftast lyckas med sina finter. Majoriteten av gångerna han tappar pucken är när han blir upphäktad i sarghörnet och inte en käft ens försöker hjälpa honom. Kempe är extremt beroende av självförtroende och så fort det vacklar lite så är han sämst på isen. När han har det å andra sidan, så ser det ut som det gjorde sist. Min poäng är att Eriksson är en av de mest underskattade spelare i hela Elitserien.-daniel- skrev:Tycker Tim & Kempe är lite för liknande spelare dock. Tim åker runt och trixar & har sig, förbannat duktig i de lägen vi har ett riktigt rejält tryck på motståndarna (och bra på att ordna PP) men är väldigt ofta det liksom aldrig händer någonting. Kempe är expert på att PÅ EGEN HAND GÅNG EFTER GÅNG försöka dra minst 2 försvarare, gärna fler, och inte ens titta upp för att leta medspelare. Bara att hoppas det lossnar efter honom nu när han fick näta dubbelt senast och att lite press släpper och att han börjar inse att hockey är ett lagspel.
-
Hela förra säsongen, är det för sällan?-daniel- skrev:Har lite svårt att bli upphetsad över Tims spel, han är duglig men inte så värst mycket mer i mitt tycke. Han har sina ljusglimtar dock (som matchen senast) men det är alltför sällan.Jockmaniac skrev:Skillnaden mellan Kempe och Tim är att den sistnämnda allt som oftast lyckas med sina finter. Majoriteten av gångerna han tappar pucken är när han blir upphäktad i sarghörnet och inte en käft ens försöker hjälpa honom. Kempe är extremt beroende av självförtroende och så fort det vacklar lite så är han sämst på isen. När han har det å andra sidan, så ser det ut som det gjorde sist. Min poäng är att Eriksson är en av de mest underskattade spelare i hela Elitserien.-daniel- skrev:Tycker Tim & Kempe är lite för liknande spelare dock. Tim åker runt och trixar & har sig, förbannat duktig i de lägen vi har ett riktigt rejält tryck på motståndarna (och bra på att ordna PP) men är väldigt ofta det liksom aldrig händer någonting. Kempe är expert på att PÅ EGEN HAND GÅNG EFTER GÅNG försöka dra minst 2 försvarare, gärna fler, och inte ens titta upp för att leta medspelare. Bara att hoppas det lossnar efter honom nu när han fick näta dubbelt senast och att lite press släpper och att han börjar inse att hockey är ett lagspel.

100% DJURGÅRDSJ***L
- Silverminken
Ja ibland är Tim underbar och enligt mig ska han vara med.
Och på tal om det där klippet. vad håller Andreas Holmqvist på med?

"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- Lee Harvey Oswald
Nej, det är rätt intressant förvandling BIF stått för, läcker som ett såll bakåt & öser in mål framåt.-daniel- skrev:Har du sett BIF spela i år? Inte fan spelar de defensivt i varje fall.Salas skrev: Ingen spelare passar bättre i en match mot Brynäs än vad Tim gör. Deras hockeymördare-taktik kommer väl i sedvanlig ordning att följas till 110% imorgon, och då är spelare som Tim oerhört viktiga för att få Brynässpelare ur sina positioner vilket ger oss ett mentalt övertag.
Markströms frånvaro är tydligt, bitvis riktigt virrigt i försvarszon där backar inte riktigt fått till samspelet med målvakt.
Det här måste DIF ta till vara på!
DIF-BIF 4-3 (sd)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan