Fråga till Ordförande Mats Larsson:

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Har någon påtalat detta för ordföranden medelst telefon/epost?
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

nutarvidom skrev:Har någon påtalat detta för ordföranden medelst telefon/epost?
Generellt tycker jag det är dålig respons i detta forum. I vissa inlägg har det framkommit fantastiskt bra saker som DIF Hockey kan göra. Jag spär på:

- Använda Etage 7 för reklam. Varför inte dra temporära "gardiner" över läktarna med reklam?

- Ett pris på alla biljetter. Vill man ha stämning skall publiken fyllas nedifrån och upp. Senast igår var "trean" halvfull. Pinsamt! Skulle ned och morsa i pausen, vilket man stöter på en vakt som hindrar en från att komma in. Då blir jag verkligen imponerad och såklart sugen att återigen förnya mitt säsongskort...not!
Peter

Inlägg av Peter »

Gårdare skrev:- Ett pris på alla biljetter. Vill man ha stämning skall publiken fyllas nedifrån och upp. Senast igår var "trean" halvfull. Pinsamt!
Att klacksektionen ska vara öppen för alla som vill kan jag bara hålla med om. Iaf. när det inte är mer folk än det är nu. Däremot tycker jag inte att man ska försöka packa in folk nerifrån och upp. Folk går på hockey av olika anledningar, vissa vill ägna sig åt klackkultur och sjunga och kasta konfetti, andra vill ha lite förströelse under representationen och en hel del vill bara se på hockey. De som vill ha det lite lungare är dessutom ofta villiga att betala för det och pengar är ju inte något Djurgården är direkt bortskämda med.

Att försöka få den rent hockeytittande publiken på etage 4:s långsidor att sjunga med i klackramsor osv. förgyller deras Globenbesök ungefär lika mycket som det hade gjort att be klacken vara tyst och sätta sig ner för att det ska bli lättare att följa spelet.
Ibland så ser man folk som hoppar, viftar och sjunger för att få igång "sin" långsidesektion. Om man tittar på folk runt dessa supportrar så ser de ofta ut att önska att de var någon annanstans och blir antagligen inte så värst sugna på att komma tillbaka.

Det jag skulle uppskatta vore en tydligare profil på åtminstone vissa sektioner. Vi har redan klacksektionen men jag tycker det vore trevligt med t.ex. en motsvarighet till Sektion F, en barnfamiljssektion så ungarna kan härja ihop och vi andra slipper en massa spring precis runt oss under matchen. 'Lika barn leka bäst' helt enkelt. Det viktigaste är att få alla besökare att trivas så mycket det bara är möjligt så de kommer tillbaka och betalar nya entrépengar och tittar på sponsorernas reklam. Som en ren bonus blir det ju dessutom ofta bättre stämning med mycket folk på läktarna.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har en helt annan fråga; Hur kan man gång efter annan gå ut och hävda att det inte finns spelare att köpa när andra klubbar presenterar nyförvärv i parti och minut?

OM det inte finns någon deg att handla för borde man faktiskt gå ut och bara meddela detta!
Skriv svar