Välkommen Mario Kempe!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Mario Kempe!

Inlägg av Frasse »

Välkommen till Mesta Mästarna, Mario !
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

Hahaha, en liten spontan tanke, men hur jävla kul vore det inte om hela klacken drog igång denna efter ett Mario-mål?

Hade varit så jävla kul att höra det, hahaha :wink:
Sedan så hade det ju varit galet skojj om alla stod och gjorde tipp-tapp dansen samtidigt också :lol: :lol: :lol:

Om jag ska ner på räcket någon gång i år (lär dock inte hända, men man vet aldrig :wink: ) så vet jag vilken sång som jag ska starta i alla fall, ha ha.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Väldigt intressant värvning. Kempe är en spelare som absolut passar in i Hardys lagbygge och har riktigt stor utvecklingspotential. Kan faktiskt hända att han har sitt break-out år denna säsong om man ser på gångna säsonger och förra kvalserien. Dessutom får han utnyttja sitt offensiv mer förhoppningsvis. 20 poäng är "givet" om han inte bryter ut ordentligt och då har vi åtminstone Danielssons ersättare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:Hahaha, en liten spontan tanke, men hur jävla kul vore det inte om hela klacken drog igång denna efter ett Mario-mål?

Sedan så hade det ju varit galet skojj om alla stod och gjorde tipp-tapp dansen samtidigt också :lol: :lol: :lol:

Om jag ska ner på räcket någon gång i år (lär dock inte hända, men man vet aldrig :wink: ) så vet jag vilken sång som jag ska starta i alla fall, ha ha.
Lyckas du få med åtminstone halva klacken på det så lovar jag att en hundring väntar i trappen när du är på väg upp. :roll:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vad jag kommer ihåg så har han helt klart "näsa för mål"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mario_Kempes
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:Vad jag kommer ihåg så har han helt klart "näsa för mål"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mario_Kempes
Han är ju faktiskt döpt efter honom.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:Lyckas du få med åtminstone halva klacken på det så lovar jag att en hundring väntar i trappen när du är på väg upp. :roll:
Haha, jag tror faktiskt att nästan alla hade tyckt att det var en rolig sak. Läktarhumor är den bästa humorn!
Jag hade i alla fall garvat sönder om vi fått igång den. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:Lyckas du få med åtminstone halva klacken på det så lovar jag att en hundring väntar i trappen när du är på väg upp. :roll:
Haha, jag tror faktiskt att nästan alla hade tyckt att det var en rolig sak. Läktarhumor är den bästa humorn!
Jag hade i alla fall garvat sönder om vi fått igång den. :wink:
Haha måste instämma. All cred till den som lyckas att sätta igång den!
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

sthlm_dif skrev:Den här värvningen gör mig än mer nervös. Jag tror inte att vi får se fler nyförvärv, om inte Josefsson vänder hemåt. Krüger får helt enkelt spela center och Norman tar direkt en given plats i fjärdeformationen, vilket givetvis är en enorm chansning som är allt annat än bra.
Just nu ska jag gå och be en bön om att Kempe endast är en spelare som ska fylla på i laget, och att en center efter alla om och men värvas för vår andrakedja. Sedan ska Mackan signa också, men det utgår jag ifrån att han gör, frågan är väl bara när.
melker skrev:Jaha.. välkommen till DIF. Ska det här betyda att Mackan är avskriven? :shock:
Men tänk lite, snälla. Om Mackan drar måste vi ersätta honom, och det är ju inte så att vi ska sätta in Kempe i förstakedjan, det är ju ganska uppenbart.
Kempe ersätter Krüger, som i sin tur ersätter Josefsson... åtminstone till en början.

Varför Norman? Varför inte Arvid Strömberg?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm_dif skrev:Hahaha, en liten spontan tanke, men hur jävla kul vore det inte om hela klacken drog igång denna efter ett Mario-mål?

Helt jävla genial idé! Skulle vara hur kul som helst att höra! Posta på vartenda JK/supporterforum du hittar!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

"Louise: Vilken klubb hejade du på när du växte upp?
Mario Kempe: Min pappa är född i Stockholm och uppvuxen Djurgårdare så det var nog dom som gällde för mig, sen är ju modo rätt nära där jag är ifrån så följde dom litegrann också"

Kopierat från en chatt i vintras. Bekräftat att killen nu "kommer hem" med andra ord. På sätt och vis är detta nyförvärv därmed inget avstamp fran Sthlms-prägeln.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mario har sedan han var ung haft denna tröja uppsatt på väggen hemma

http://iloapp.modoprospects.com/data/_g ... esized.jpg

Säger väl det mesta..

EDIT: Såg nu att den redan var postad på första sidan. Ledsen!
Född till sportchef.
tomten

Inlägg av tomten »

Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Nisse-Krüger-Kempe i 2-a linan låter som en bra line.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Välkommen till Djurgården Kempe

Tror denna killen kommer göra en stark säsong
Skriv svar