Hockey-VM 2010

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockey-VM 2010

Inlägg av Bjurre »

Lakrisal skrev:Tydligen är Jonas Gustavsson en världsmålvakt... vet inte om jag ska skratta eller gråta
Tänk på att de var Andreas Johansson som sa det med. Frågar du han hade färjestad vunnit Stanley cup lätt
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Under sverige-norge spelades "He's a pirate" (låten i introt 09/10), och så filmade dom Enqvist i båset, man kunde nästan se vad han tänkte.. 8)
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bra gjort, Danmark!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Så sjukt roligt med både Danmark & Norge. Det behövs lite nytt liv i Hockey VM... framförallt Norge tror jag på allvar inom några år kommer vara med och kriga på allvar längre fram i turneringarna.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Heja Sverige friskt humör, det är det som susen gör!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

*gäsp*

Mer spännande att se isländskt bågskytte för blinda kvastfeningar än att se VM-hockey när Sverige spelar, tyvärr.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:*gäsp*

Mer spännande att se isländskt bågskytte för blinda kvastfeningar än att se VM-hockey när Sverige spelar, tyvärr.
Det där lät väldigt intressant, får man fråga var du sett det där?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:*gäsp*

Ha ha.. :)
Några andra lite okända grenar som också känns hetare än Sverige-Frankrike
Terräng-Tennis & Hinder-Bandy

Annars gläder det mig att se Herr Nilsons relativt sega ben & tröga tanke.
Tror inte att Mackan med det han visat hittills spelar till sig nåt NHL-kontrakt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tänkte samma sak. Haha.

Känns lite tråkigt att inte kunna glädja sig fullt ut om Mackan plötsligt kom igång.

Hoppas våra spelare nöter DIREKTSKOTT i sommar. Kanada gör ju alla sina mål på direktskott. I DIF såg jag fyra direktskott förra året. Sen några patetiska försök till direktskott.

Längtar tills lite riktiga matcher. Sverige - Norge. Sverige - Frankrike. Danmark - Uzbekistan. Kom igen. Finland - USA kan nog blir kul ikväll. Snacka om måstematch.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Jag hoppas verkligen ni tittar på Finland - USA. Detta är en av de roligaste matcherna jag sett, vilken underbar hockey det bjuds på.

Förövrigt hoppas jag att ni uppdaterar text-tv med jämna mellanrum. Att ajk ligger under med 4-0 glädjer nog vilket DIF hjärta som helst.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker det är kul att så många människor klagar på hockey vm och lik förbannat sitter flera hundra tusen och tittar. Det har nästan blivit en tradition att gnälla på detta mästerskap.

Vad har man egentligen förväntat sig? Det har varit likadant i 20 år.
Ta en promenad eller kolla den underbara fotbollsallsvenskan istället då. :lol:

Förstå mig rätt, jag ser hellre OS hockey eller Elitserien . Kan bara inte hjälpa att jag finner det lustigt denna tävling i att spy galla över hockey vm. I år har det varit något av ett rekordår. Mats Olsson (fotbollsnörden) satt i TV soffan och riktigt hånade det härom veckan. Sedan satte han nästan morgonkaffet i halsen när publiksiffrorna i Allsvenskan kom på tal.
Den hyllas år efter år av media trots att intresset med all rätt är på väg att ebba ut ordentligt.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-05-13 09:38:24, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jävlarns vilken rökare av Sami Kapanen, rakt upp i krysset! 3-1 till Finland med bara ett par minuter kvar. :D Som kvarts-finne blir man lite glad :P
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker det är kul att så många människor klagar på hockey vm och lik förbannat sitter flera hundra tusen och tittar. Det har nästan blivit en tradition att gnälla på detta mästerskap.

Förstå mig rätt, jag ser hellre OS hockey eller Elitserien . Kan bara inte hjälpa att jag finner det lustigt denna tävling i att spy galla över hockey vm. I år har det varit något av ett rekordår. Mats Olsson (fotbollsnörden) satt i TV soffan och riktigt hånade det härom veckan. Sedan satte han nästan morgonkaffet i halsen när publiksiffrorna i Allsvenskan kom på tal.
Den hyllas år efter år av media trots att intresset med all rätt är på väg att abba ut ordentligt.

Njaa..
A-gruppen hade först 8 lag sedan 12 & nu 16.
Så matcher mot Frankrike, Italien, Kazakstan & liknande går ju liksom inte att ta på allvar.

Sedan tycker jag alltid första VM-veckan känns lite extra avslagen när det är OS-år.

Däremot var kvällens match Finland-USA lysande!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker det är kul att så många människor klagar på hockey vm och lik förbannat sitter flera hundra tusen och tittar. Det har nästan blivit en tradition att gnälla på detta mästerskap.

Den hyllas år efter år av media trots att intresset med all rätt är på väg att ebba ut ordentligt.

Njaa..
A-gruppen hade först 8 lag sedan 12 & nu 16.
Så matcher mot Frankrike, Italien, Kazakstan & liknande går ju liksom inte att ta på allvar.

Sedan tycker jag alltid första VM-veckan känns lite extra avslagen när det är OS-år.

Däremot var kvällens match Finland-USA lysande!
Det har du rätt i.
Sedan kan man fråga Tjeckien, Finland och framförallt USA vad de tycker om dessa blåbärslag som tillkommit?
USA ångrar nog att de inte tog dem på allvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det ska bli underbart att se den gamle idolen Jagr snurra med vilsna backar som Sanny Lindström ikväll! :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar