kungen ragge!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: kungen ragge!

Inlägg av -daniel- »

Snazzi skrev:
Chpz skrev:Klart som fan jag hellre har Timmy i mitt lag än Magnus Johansson och det hoppas jag du också har.

Jävligt löjlig kommentar..... vad har Mitman och gänget med diskussionen att göra? Timmy är en underskattad spelare som har den spelstilen ett svenskt landslag behöver och som borde få chansen OM inte NHL backarna som blir förfrågade kommer. Sluta pissa ner på våra egna spelare
Magnus Johansson är en av de bästa offensiva backarna i Elitserien. Om inte den bästa. Visserligen är han inte så bra defensivt. Men vafan, att påstå att Timmy skulle konkurrera ut honom, nä du.
Bara för att han spelar i DIF blir han inte allsmäktig på det sättet.
Mange Johansson är inte bara bra offensivt, han är sjukt smart defensivt och har en tajming i allt han gör som är grymt bra... skulle nog säga att han defnitivt är en av ES bästa allroundbackar. Om inte den bästa faktiskt.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:
Snazzi skrev:
Chpz skrev:Klart som fan jag hellre har Timmy i mitt lag än Magnus Johansson och det hoppas jag du också har.

Jävligt löjlig kommentar..... vad har Mitman och gänget med diskussionen att göra? Timmy är en underskattad spelare som har den spelstilen ett svenskt landslag behöver och som borde få chansen OM inte NHL backarna som blir förfrågade kommer. Sluta pissa ner på våra egna spelare
Magnus Johansson är en av de bästa offensiva backarna i Elitserien. Om inte den bästa. Visserligen är han inte så bra defensivt. Men vafan, att påstå att Timmy skulle konkurrera ut honom, nä du.
Bara för att han spelar i DIF blir han inte allsmäktig på det sättet.
Mange Johansson är inte bara bra offensivt, han är sjukt smart defensivt och har en tajming i allt han gör som är grymt bra... skulle nog säga att han defnitivt är en av ES bästa allroundbackar. Om inte den bästa faktiskt.
Tycker att han är alldeles för klen framför kassen. Känns som att han inte riktigt vågar flytta motståndarna ordentligt. Ragge vet hur man behandlar spelare framför kassen. Men med elitseriemått mätt så är han väl helt okej. Klart en av de bästa backarna i ES i alla fall. Att säga att Timmy är bättre är hur som helst bara fel.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är hans enda svaghet, ja. Men man kan inte vara stor & stark, ösa in poäng, ha briljant speluppfattning, ett underbart skott och vara snabb på skridskorna...då spelar man inte i Elitserien. Totalt sett skulle jag nog ändå vilja säga att han är ES bästa back.

En frisk Kung Ragge är inte så jävla långtifrån dock, men han är tyvärr lite för långsam på rören these days och hans skott är inte direkt livsfarligt.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:Det är hans enda svaghet, ja. Men man kan inte vara stor & stark, ösa in poäng, ha briljant speluppfattning, ett underbart skott och vara snabb på skridskorna...då spelar man inte i Elitserien. Totalt sett skulle jag nog ändå vilja säga att han är ES bästa back.

En frisk Kung Ragge är inte så jävla långtifrån dock, men han är tyvärr lite för långsam på rören these days och hans skott är inte direkt livsfarligt.
Trevligt att vi är helt överens. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur som helst är Mange J klasser bättre än Timmy. Jag gillar Timmy. Men fan... löjligt jämförelse.
Expert.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Det finns ju andra backar som han kan ta platsen ifrån isåfall.
Användarvisningsbild
Rolf-David
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Rolf-David »

-daniel- skrev:En frisk Kung Ragge är inte så jävla långtifrån dock, men han är tyvärr lite för långsam på rören these days och hans skott är inte direkt livsfarligt.
No kidding :P
------------------------
En Djurgårdsmaskin
Skriv svar