Modo Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2010
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2010
Det kan absolut vara läge att vispa bort det där borta-spöket mot Modo, men samtidigt skall man veta att Modo är ett helt annat lag (speciellt på hemmaplan) när man får lite flyt & medstuds i matcherna. Därför är starten på matchen oerhört viktig, kan vi hålla i pucken och ta ett visst kommando så tror jag deras osäkerhet blir uppenbar. Har en känsla av att matchen inte ens blir jämn, antingen blir det en storvinst för DIF eller så vinner norrbaggarna matchen stort. Men tippar ändå i vår fördel för det är fan dags att ta 3 poäng i Örnsköldsvik. Vill minnas att Mackan var inblandad på något vis i matchen senast vi vann där uppe, men kommer inte ihåg detaljerna, så det är läge för honom igen då kanske?
Tippar en storseger:
2-6
0-1 Otto (Mackan, Jimmie)
0-2 Hannula (Engqvist)
0-3 M. Holmqvist (Engqvist)
1-3 Näslund
2-3 Zucarello-aasen
2-4 C.Eklund
2-5 Mackan (Otto)
2-6 Ragge (A.Holmqvist) PP
Skott: 25-31
Utvisningar:
3x2 Modo, 5x2 DIF
Skall vi vinna kan vi väl göra det rejält när vi ändå håller på?
Tippar en storseger:
2-6
0-2 Hannula (Engqvist)
1-3 Näslund
2-3 Zucarello-aasen
2-4 C.Eklund
2-5 Mackan (Otto)
Utvisningar:
3x2 Modo, 5x2 DIF
Tippar på vinst i sudden med 3-2.
Orkar ej tippa målskyttar. Hoppas Printz sänker Näslund också.

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Helt rätt.-daniel- skrev:Men tippar ändå i vår fördel för det är fan dags att ta 3 poäng i Örnsköldsvik. Vill minnas att Mackan var inblandad på något vis i matchen senast vi vann där uppe, men kommer inte ihåg detaljerna, så det är läge för honom igen då kanske?
22/11 2004, Kempehallen.
MODO Hockey - Djurgårdens IF 0-2
Period 1 (0-0)
Skott: 14-9
Period 2 (0-0)
Skott: 7-11
Period 3 (0-2)
0 - 1 15:05 Johnny Oduya (Marcus Nilson, Mika Strömberg), spel fyra mot fyra
0 - 2 19:52 Mariusz Czerkawski (Daniel Tjärnqvist, Nichlas Falk), spel fem mot sex (tom kasse)
Målvakt: Marty Turco
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Får du helt rätt i allt det där så ska jag trycka upp ett stearinljus i arslet på någon. Det lovar jag.-daniel- skrev:Det kan absolut vara läge att vispa bort det där borta-spöket mot Modo, men samtidigt skall man veta att Modo är ett helt annat lag (speciellt på hemmaplan) när man får lite flyt & medstuds i matcherna. Därför är starten på matchen oerhört viktig, kan vi hålla i pucken och ta ett visst kommando så tror jag deras osäkerhet blir uppenbar. Har en känsla av att matchen inte ens blir jämn, antingen blir det en storvinst för DIF eller så vinner norrbaggarna matchen stort. Men tippar ändå i vår fördel för det är fan dags att ta 3 poäng i Örnsköldsvik. Vill minnas att Mackan var inblandad på något vis i matchen senast vi vann där uppe, men kommer inte ihåg detaljerna, så det är läge för honom igen då kanske?
Tippar en storseger:
2-6
0-2 Hannula (Engqvist)
1-3 Näslund
2-3 Zucarello-aasen
2-4 C.Eklund
2-5 Mackan (Otto)
Utvisningar:
3x2 Modo, 5x2 DIF
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
För några matcher sen har jag minnet av att Daniel var satans nära med att få in tipset, endast något enstaka skott fel och ett mål. Skulle inte säga sådär, även fast det är en på miljonen. ;Dlilleman skrev: Får du helt rätt i allt det där så ska jag trycka upp ett stearinljus i arslet på någon. Det lovar jag.
Går det in, ska video komma som bevis.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag ser gärna att Norrman 1 o 2 kan plockas bort istället, mestadels för att Näslund har jag respekt för men inte för våra västerländska avarter.kablo003 skrev:Tippar på vinst i sudden med 3-2.
För övrigt kommer Svedberg ta sitt förnuft till fånga och se in i sitt gul/röd/blåa hjärta och släppa några enkla så en 1-4 vinst idag blir fin.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Om inte annat så kommer det att höras över hela den Franska rivieran och hittar inte lilleman något lämpligare offer än sig själv lär det färdas ljudvågor ända till Fjällräven centerSnazzi skrev:För några matcher sen har jag minnet av att Daniel var satans nära med att få in tipset, endast något enstaka skott fel och ett mål. Skulle inte säga sådär, även fast det är en på miljonen. ;Dlilleman skrev: Får du helt rätt i allt det där så ska jag trycka upp ett stearinljus i arslet på någon. Det lovar jag.

Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-01-07 16:16:29, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Hahahaha, fan nu hoppas man ju verkligen på Daniel. ;DBOMBOM BOUCHARD skrev:Om inte annat så kommer det att höras över hela den Franska rivieran och hittar inte lilleman något lämpligt offer än sig själv lär det färdas ljudvågor ända till Fjällräven centerSnazzi skrev:För några matcher sen har jag minnet av att Daniel var satans nära med att få in tipset, endast något enstaka skott fel och ett mål. Skulle inte säga sådär, även fast det är en på miljonen. ;Dlilleman skrev: Får du helt rätt i allt det där så ska jag trycka upp ett stearinljus i arslet på någon. Det lovar jag.
Lycka är att vara Djurgårdare.
enkel 3-1 seger efter ett hattrick av Mika, wesslan får ass på det sista målet...
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
-
1-4
Period 1:
0-1 Jimmie Ölvestad
Period 2:
0-2 Kristofer Ottosson 5/4
1-2 Mats Zucarello-Aasen 5/3
Period 3:
1-3 Mika Hannula
1-4 Marcus Nilson (Tom Kasse)
Skulle va glad om jag hade rätt;) Tippa exakt mot HV hemma faktiskt
GOOOO DIF
Period 1:
0-1 Jimmie Ölvestad
Period 2:
0-2 Kristofer Ottosson 5/4
1-2 Mats Zucarello-Aasen 5/3
Period 3:
1-3 Mika Hannula
1-4 Marcus Nilson (Tom Kasse)
Skulle va glad om jag hade rätt;) Tippa exakt mot HV hemma faktiskt

GOOOO DIF
Modo - DIF 3-2 öt
Skiter totalt i deras målskyttar. Mackan och Danielsson hänger för oss.
Skiter totalt i deras målskyttar. Mackan och Danielsson hänger för oss.
- Doyle
Ingen Markus Näslund hos MoDo ikväll tydligen...
Oddsen för vinst ser bättre och bättre ut när varken Foppa eller Näslund är med.
4-2 till DIF. Zigomanis får göra ett efterlängtat mål.
4-2 till DIF. Zigomanis får göra ett efterlängtat mål.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Var hittar du denna informationen?Doyle skrev:Ingen Markus Näslund hos MoDo ikväll tydligen...
Säger detsamma, var inne på Modos hemsida och såg att Näslund är med i kedjornaHawk skrev:Var hittar du denna informationen?Doyle skrev:Ingen Markus Näslund hos MoDo ikväll tydligen...
Kedjor:
27 Josh Green
39 Per Svartvadet
19 Markus Näslund