Ni behöver inte få panik så fort någon drömmer sig iväg mot en fjärdeplats! Klart man är nöjd bara det blir slutspel men samtidigt måste man våga drömma/titta högre. I mina ögon är såklart HV71 riktigt bra och likaså LHC med deras tjecker, sen tycker jag faktiskt DIF är på en klar tredjeplats och resterande lag är mer eller mindre p*sslag. Klart vi ska sikta högt!
Skellefteå-DIF 1-2, målskyttar Marcus Nilson och Nicklas Danielsson (med reservation för att Jacob lägger in en puck i tom kasse också). Hej!
Enbom skrev:Jag har aldrig haft fel, inte när jag varit nykter iallafall.
Då får vi alla hoppas på att du skippade biran innan du tippade resultatet
Jag tror hur som helst även jag på en vinst ikväll.
Att möta ett ajk ur form, är något att rekommendera.
Dom brukar ha en förmåga att spela som SSKs fjärdelina när dom är ur form, samtidigt som dom spelar som Hv71 när dom är i form.
Blir nog ännu en tät tillställning mellan lagen, och det lär inte bli något målkalas uppe i aik-land.
Hoppas på vinst. Övriga matcher kan gärna bli kryss idag. Imorgon får Linköping och HV vinna och Frölunda mot luleå sluta oavgjort.
Saik - DIF 2 (1)
Timrå - ssk X (1)
Brynäs - Rögle X (1)
LHC - Färjestad 1 (2)
HV71 - Modo 1 (2)
Frölunda - Luleå X (2)
Går resultaten vägen kan vi ha 9 poäng ner till ingemansland. Och 12 poäng ner till kvalserien.
Blir det tvärtom så tappar vi till 6e plats och har 4 poäng ner till ingemansland och 8 poäng ner till kvalserien
Rätt stor skillnad. Viktigast är som vanligt att vi vinner. Hoppas vi kan fortsätta det fina kontringsspelet från luleåmatchen och att vi tidigt får hål på hadelöv.
sthlm_dif skrev:
Att möta ett ajk ur form, är något att rekommendera.
Problemet är bara att jag inte riktigt vet om man skall klassificera SAIK som "ur form". Resultatmässigt, förvisso men matchen senast mot LHC var duktigt jämn (åtminstone det jag såg av den). Tror på en ruskigt målsnål och tillknäppt match i kväll. Vore fantastiskt att nolla skoterraggarna. Tips:
SAIK vs DIF
0-2
0-1 C.Eklund (Andreas Holmqvist)
0-2 Ottosson öppen kasse (Mackan)
33-26 i skott.
SAIK 3x2 utv, DIF 4x2
Riddarn gör en lemlästat bländande match (??) och gör några riktigt svettiga räddningar.
odburt skrev:Jag är rädd att man känner sig tvingade att lira Wesslau i den här matchen. Känns som målvaktsfrågan äntligen håller på att lösa sig så jag tycker man borde låta Riddarn testa ca 10 i rad nu. Då vet vi om han är the real deal.
Och i mål har vi.... WESSLAU! Hoppas verkligen han gör en stabil insats.
Men för i helvete, hoppas verkligen detta är engångsföreteelse att Wesslan får stå ikväll. Kanske plockar dom in honom för att han har vunnit där uppe två gånger i rad plus att Riddarn kanske är lite sliten. Tanke kanske då är att matcha Stefan på torsdag mot Rögle igen.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
odburt skrev:Jag är rädd att man känner sig tvingade att lira Wesslau i den här matchen. Känns som målvaktsfrågan äntligen håller på att lösa sig så jag tycker man borde låta Riddarn testa ca 10 i rad nu. Då vet vi om han är the real deal.
Och i mål har vi.... WESSLAU! Hoppas verkligen han gör en stabil insats.
Seså, ta det lugnt nu.
Det har ju gått bra för honom tidigare där uppe, och nu när han har varit petad i en del matcher i rad så kan vi räkna med en revanschsugen Wesslau, som kommer att göra allt i sin makt för att ta tillbaka positionen som förstemålvakt.
Jack Daniel skrev:Kraftigt skönt med Wesslau i buren - han är äldre och mer rutinerad och känns stabilare. Han är klart värd den här chansen.
Hoppas på vinst!
Om du med stabil menar 2 meter utanför kassen på varje andrapuck så håller jag med om att det känns jäkligt stabilt. Jag förstår inte varför det inte är Gustaf som tränar extra i Örebro.
Dom väljer väl målvakt efter motståndarnas spelstil (i vilka lägen dom skjuter). Så då passar nog Wesslan bättre mot Skellefteå, senast borta mot Saik blev det bara ett insläppt mål och vinst så hoppas på en upprepning!
Klart han blir sliten av att spela massa matcher..Finns ingen elitserie målvakt som står alla matcher..Absolut satsa på Ridderwall som förste målvakt..Men är klokt att lufta Wesslau då och då.