Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad

Re: Dick Axelsson

Inlägg av isolerad »

Klart i dag, Dick Axelsson byter klubb

Efter några dagars träning med Djurgårdens juniorlag för Dick Axelsson har DIF bestämt sig för att inte behålla sitt Detroitlån i klubben.

Det här blir förmodligen officiellt i morgon men enligt en väldigt säker källa så blev det redan i dag, torsdag, helt klart att DIF bryter med Dick.
En ny klubb är på gång, om det blir Grand Rapids, eller någon klubb i allsvenskan eller elitserien lär det komma besked om inom kort.

Hur kunde det bli så här? Det kan man undra och det spekuleras som vanligt hej vilt. Fascinerande - eller snarare märkligt - hur personer som knappt ens sagt ett endaste "hej" till Dick i hela hans liv ändå anser sig kunna döma ut honom totalt som människa.

Enligt de uppgifter jag har fått så har det inte hänt så värst mycket. Det handlar enligt en väl insatt källa om att DIF inte tycker att Dick levt upp till förväntningarna och att ett risigt tabelläge nu gör att klubben väljer att skicka en spelare och därmed skicka en signal till de andra - att ingen sitter säkert. Ungefär så.

Vad Dick Axelsson själv tycker om att få byta klubb vet jag inte. Har inte fått tag på honom än.
Själv hoppas jag att Dick tar det som hänt på ett bra sätt. Biter ihop och kämpar på. Finns för mycket talang i den hockeyspelaren för att inte ta tillvara på den (talangen alltså).
Från Hallmans blogg. LHC någon?
i
jensa85

Inlägg av jensa85 »

isolerad skrev:
Klart i dag, Dick Axelsson byter klubb

Efter några dagars träning med Djurgårdens juniorlag för Dick Axelsson har DIF bestämt sig för att inte behålla sitt Detroitlån i klubben.

Det här blir förmodligen officiellt i morgon men enligt en väldigt säker källa så blev det redan i dag, torsdag, helt klart att DIF bryter med Dick.
En ny klubb är på gång, om det blir Grand Rapids, eller någon klubb i allsvenskan eller elitserien lär det komma besked om inom kort.

Hur kunde det bli så här? Det kan man undra och det spekuleras som vanligt hej vilt. Fascinerande - eller snarare märkligt - hur personer som knappt ens sagt ett endaste "hej" till Dick i hela hans liv ändå anser sig kunna döma ut honom totalt som människa.

Enligt de uppgifter jag har fått så har det inte hänt så värst mycket. Det handlar enligt en väl insatt källa om att DIF inte tycker att Dick levt upp till förväntningarna och att ett risigt tabelläge nu gör att klubben väljer att skicka en spelare och därmed skicka en signal till de andra - att ingen sitter säkert. Ungefär så.

Vad Dick Axelsson själv tycker om att få byta klubb vet jag inte. Har inte fått tag på honom än.
Själv hoppas jag att Dick tar det som hänt på ett bra sätt. Biter ihop och kämpar på. Finns för mycket talang i den hockeyspelaren för att inte ta tillvara på den (talangen alltså).
Från Hallmans blogg. LHC någon?
Det måste ju bara ha hänt någon speciellt. Visst, han kanske inte visat den absolut bästa attityden på sistone men det kan ju knappast bara vara det?
Vill absolut INTE se honom i en annan ES-klubb iaf.
Synd om detta stämmer, hade hoppats på en heltaggad Dick efter jul och en vecka med juniorerna. För det hade vi behövt.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Jag hoppas man har MYCKET goda skäl att bryta med Dick, om det nu stämmer...att killen har talang är stält utom allt tvivel, sen har han ju inte levt upp riktigt till vad man hoppats på...vi får väl inte veta hela sanningen, kan ju ha med pengar att göra också. Hoppas bara man tänker sig för rejält innan...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Märkligt att Linkan som blivit dömd för rattfylla och våldsamt beteende får vara kvar, medans Dick får lämna laget?

"För att få sparken från sitt jobb måste man göra något alldeles exceptionellt." - Mats Larsson.

Man kan ju undra vad de exceptionella som Dick gjort, är? Kanske är ekonomin som spökar, vem vet?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Affse skrev:
Remy Lebeau skrev:Dick behöver bli mer ödmjuk och spela mer för laget. Helt rätt att ledningen markerar att hans uppförande inte accepteras. Både Dragan och S Pettersson hade dåligt inställning och attityd, och kolla vart dom är nu, i ett mediokert skitlag från södertälje.

Vill du bli som dom Dick?
Helt rätt. En liten synpunkt bara är att det tydligen inte gäller alla i laget. Linkan kan glida omkring halvslött och gnälla utan några som helst påföljder. Det skämtar man bara bort med att "linkan kommer alltid vara gubben i lådan". Tycker det sänder märkliga signaler till våra unga spelare. Tyder också kanske på ett något svagt ledarskap.
Javisst, att vi inte sålde Linkan till ryssland! Då hade vi haft RIKTIGA derbyn på hovet! Alla spelare vet att Linkan är sådan, och han kommer alltid och vara. Grejen är det om Dick ska vara bra så ska han köra stenhårt i vartenda byte, Linkan behöver inte det. Han vinner våra matcher, när han "känner" för att spela. Och då är ingen beredd på det.

Dock så skall jag säga det att Linkan har glidit på tok för mycket denna säsong! Men vad ska han göra när vi inte har någon riktig målskytt?

Tänk med på det att hans psyke lär väl inte vara det bästa med tanke på att han har åkt dit för rattfylleri. Bara hans eget fel, men jag hade inte mått sådär prima och kunna prestera mitt bästa någonstans.

Det finns bara EN Fredrik Bremberg, hoppas att han kommer igång rejält snart! Vi är beroende av Linkan, DIF är beroende av Linkan. Så är det bara!
Användarvisningsbild
Oulf
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Det ligger en alltför äcklig "gnaget" känsla över det här med Dick. Massa rykten som florerar och personer inom DIF som tydligen läcker uppgifter till media. Dags att lägga fram all info om vad som har hänt/händer med Axelsson.

Om han nu försvinner är det jävligt synd och det lär knappast finnas pengar till att ersätta honom med en annan spelare.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Olon

Inlägg av Olon »

Oulf skrev:Det ligger en alltför äcklig "gnaget" känsla över det här med Dick. Massa rykten som florerar och personer inom DIF som tydligen läcker uppgifter till media. Dags att lägga fram all info om vad som har hänt/händer med Axelsson.

Om han nu försvinner är det jävligt synd och det lär knappast finnas pengar till att ersätta honom med en annan spelare.
Jag vet inte hur avtalet ser ut, om DIF har rätt att bryta lånekontraktet eller inte... Men har man det skulle man slippa betala 50k i månaden. Jag tror att killen ryker i helgen, det borde inte vara något problem för Detroit att hitta någon annan klubb.
Användarvisningsbild
Gocke
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gocke »

Men är det inte Detroit som pungar ut dickens lön?
Lucas

Inlägg av Lucas »

Dick klar för FBK.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Lucas skrev:Dick klar för FBK.

:?: :?: :?:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

http://www.hockeyligan.se/index.php?art ... 92&lang=sv

Blev helt stum, vet inte vad man ska säga...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

ja va ska man säga:/ aja bara hoppas detta innebä en ny forward? troligen inte med de behövs!
MAP

Inlägg av MAP »

Bra lösning för alla parter. DIF slipper lönen och han går inte till en klubb inblandad i bottenstriden.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Stum var ordet.. Kände att det var på gång dock, Dick är inte den sorts spelare som accepterar ett staff som grundas på hans inställning + prestation och jobbar sig tillbaka.. Anger gjorde det (när han var halv skadan men iaf, bra inställning).

Hoppas Krisse kommer nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det man kan hoppas på är att Dick lyckas sudla ner hela FBK med sin ego-attityd & skapa en riktigt otrevlig stämning i truppen.

Tror han kommer fixa det galant
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar