Men sluta att paja tråden med massa bullshit! Ni landsorts DIFare kan väl diskutera vilka som är minst bönder någon annanstans?jensa85 skrev:Jaså, är det så?alskar_dif skrev:Tyvvär du är en bonde.Steef skrev:vad säger att man inte kan vara både bonde och djurgårdare?
lokalt(gävle) definierar man bonde om nån är från hille(en bit utanför gävle) emn för många här är jag väl en bonde. eller?
Alla som inte bor i Sthlm,Gbg,Malmö ÄR bönder.
Vart kan man läsa om det faktumet? Vore intressant att läsa mer om det nämligen.
Och du verkar även för övrigt vara en väldigt klipsk och insiktsfull snubbe måste jag dessutom tillägga. Keep ut the good work
Bönder på Sittplats.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Bönder på Sittplats.
"Men sluta att paja tråden med massa bullshit! Ni landsorts DIFare kan väl diskutera vilka som är minst bönder någon annanstans?"
Skön inställning du har snubben
Men då ska jag inte förstöra denna iövrigt så fina tråd med massa "bullshit" mer.
Skön inställning du har snubben

Men då ska jag inte förstöra denna iövrigt så fina tråd med massa "bullshit" mer.
Den jävel som ställer sig upp på "vår" läktare (säsongskorts/F-kortet) och jublar imorgon med en gul-svart halsduk på, ska få ett varmt mottagande...
jensa85 skrev:Jaså, är det så?alskar_dif skrev:Tyvvär du är en bonde.Steef skrev:vad säger att man inte kan vara både bonde och djurgårdare?
lokalt(gävle) definierar man bonde om nån är från hille(en bit utanför gävle) emn för många här är jag väl en bonde. eller?
Alla som inte bor i Sthlm,Gbg,Malmö ÄR bönder.
Vart kan man läsa om det faktumet? Vore intressant att läsa mer om det nämligen.
Och du verkar även för övrigt vara en väldigt klipsk och insiktsfull snubbe måste jag dessutom tillägga. Keep ut the good work
Alla som inte är från Stockholm är bönder

Eller som jag brukar säga till Göteborgare som inte tycker Stokholm är en storstad....
"Hellre bor jag i en liten storstad, än en stor småstad"

'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
För tillfället får folk sitta/stå vart fan dom vill för en tjänad krona är en bra krona för DIF just nu.
Men jag har själv lackat på folk, senast hemma mot Frölunda fick jag nog och kasta en tidning i huvvet på en nolla som står i frölundatröja, och TOKJUBLAR varje gång (5 hemska gånger) där det BARA sitter djurgårdare, vi sa till han efter varje mål att han ska sitta o vara tyst , det vartillomed mycket nära att kille fick stryk av nån randomsnubbe med mycket fast principer på vad folk från göteborg skulle vara.
Men jag har själv lackat på folk, senast hemma mot Frölunda fick jag nog och kasta en tidning i huvvet på en nolla som står i frölundatröja, och TOKJUBLAR varje gång (5 hemska gånger) där det BARA sitter djurgårdare, vi sa till han efter varje mål att han ska sitta o vara tyst , det vartillomed mycket nära att kille fick stryk av nån randomsnubbe med mycket fast principer på vad folk från göteborg skulle vara.
Fy fan vad löjligt folk måste ju la för fan få heja på vilket lag dom vill och jubla när deras lag gör mål!Madferit skrev:För tillfället får folk sitta/stå vart fan dom vill för en tjänad krona är en bra krona för DIF just nu.
Det är sånan supportrar som er som gör att dif går i botten, inge vill gå på matcherna när det hotas och är en hotfull stämning i publiken!
Fattar ni inte att det även är på grund av huliganerna som det går sämre och sämre för djurgården, vem vill få negativ publicitet på grund av att man sponsrar ett lag med huliganer!
Är du frisk? Eller har du redan börjat kröka? Han får självklart heja på vilket lag han vill, men varför inte sitta och heja på därvid anvisad plats?steffe440 skrev:Fy fan vad löjligt folk måste ju la för fan få heja på vilket lag dom vill och jubla när deras lag gör mål!Madferit skrev:För tillfället får folk sitta/stå vart fan dom vill för en tjänad krona är en bra krona för DIF just nu.
Det är sånan supportrar som er som gör att dif går i botten, inge vill gå på matcherna när det hotas och är en hotfull stämning i publiken!
Fattar ni inte att det även är på grund av huliganerna som det går sämre och sämre för djurgården, vem vill få negativ publicitet på grund av att man sponsrar ett lag med huliganer!
Mmm för det är SJUKT många sponsorer som sagt upp sitt avtal med svenska klubbar pga huliganism....
Tomte!
I elitserien finns det rivalitet, hat & kärlek.. bättre om fansen sitter med likasinnade.
Verkade vara bättre sist mot SAIK då de flesta bönderna satt på samma ställe.
Verkade vara bättre sist mot SAIK då de flesta bönderna satt på samma ställe.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
För man sätter sig väl på den platsen som står på biöljetten?Madferit skrev:Är du frisk? Eller har du redan börjat kröka? Han får självklart heja på vilket lag han vill, men varför inte sitta och heja på därvid anvisad plats?steffe440 skrev:Fy fan vad löjligt folk måste ju la för fan få heja på vilket lag dom vill och jubla när deras lag gör mål!Madferit skrev:För tillfället får folk sitta/stå vart fan dom vill för en tjänad krona är en bra krona för DIF just nu.
Mmm för det är SJUKT många sponsorer som sagt upp sitt avtal med svenska klubbar pga huliganism....
Tomte!
En del är vardagsfans som sitter tysta under matchen men sen kan jubla när dera lag gör mål!
Nej det är inte många som sagt upp sina sponsoravtal på grund av huliganism men när det väl gått ur tror jag inte dom vill sponsra mer och få negativ publicitet!
Varför tror du i princip inga barnfamiljer går på hockeyn längre?
Bra att det fanns en tråd på det här ämnet.
Satt på A10 sist med två bönder bakom och två snett framför till vänster.
Lika jävla irriterande varje gång, det är mer regel än undantag att man har motståndarsupportrar i närheten.
Som nämts så skulle det här aldrig hända på en fotbollsarena, så varför har det blivit så här i hockeyn?
När jag hade säsongskort senast, 2007, så satt det minst 4 bönder precis bakom och skrek varje match. Oavsett vilka vi mötte! I det fallet verkade det vara något företag som hade säsongsplåtar.
Tror att alla inflyttade bonnläppar tycker att de är stockholmare och har rätt att sitta var de vill och inte måste ta bortasektionen.
Blev så förbannad så jag har inte skaffat säsongskort efter det. Tänkte att det kanske är bättre nu på hovet, men var fan jag än sitter så är det nån inavlad traktorförare i närheten. Och de är ju inte diskreta heller. Om de åtminstone satt ner och höll käften och visade lite respekt med tanke på vilken läktare de sitter på, men nej då...
Nåt måste göras åt det här. Jag vill gå på matcherna och känna mig säker på att man har sina Djurgårdsbröder och systrar omkring sig och slippa sitta och bli irriterad på de där byfånarna. Hur ska man få alla bönder och drängar till bortasektionerna? Kanske en onumrerad bortasektion som vakterna kan hänvisa alla med fel halsduk till...? Att det på ticnet står klart och tydligt att icke Djurgårdare ska köpa på den och den sektionen?
Man kan ju tycka att de borde ha ett intresse själva av att ha en så stor klack som möjligt.
Till sist en liten anekdot från en match mellan färjestad och leksand som jag såg i Karlstad för ett par år sedan. Hotellet där jag bodde hade friplåtar så jag gick och kollade.
Först kom fbk in på isen till alla värmland-retards stora jubel, och sen händer det... In på isen kommer leksand och fbk-klacken skriker för fulla muggar: "En jäävla massa bönder - en jäävla massa bönder!" Tragikomiskt är nog ordet man söker...
Lika jävla irriterande varje gång, det är mer regel än undantag att man har motståndarsupportrar i närheten.
Som nämts så skulle det här aldrig hända på en fotbollsarena, så varför har det blivit så här i hockeyn?
När jag hade säsongskort senast, 2007, så satt det minst 4 bönder precis bakom och skrek varje match. Oavsett vilka vi mötte! I det fallet verkade det vara något företag som hade säsongsplåtar.
Tror att alla inflyttade bonnläppar tycker att de är stockholmare och har rätt att sitta var de vill och inte måste ta bortasektionen.
Blev så förbannad så jag har inte skaffat säsongskort efter det. Tänkte att det kanske är bättre nu på hovet, men var fan jag än sitter så är det nån inavlad traktorförare i närheten. Och de är ju inte diskreta heller. Om de åtminstone satt ner och höll käften och visade lite respekt med tanke på vilken läktare de sitter på, men nej då...
Nåt måste göras åt det här. Jag vill gå på matcherna och känna mig säker på att man har sina Djurgårdsbröder och systrar omkring sig och slippa sitta och bli irriterad på de där byfånarna. Hur ska man få alla bönder och drängar till bortasektionerna? Kanske en onumrerad bortasektion som vakterna kan hänvisa alla med fel halsduk till...? Att det på ticnet står klart och tydligt att icke Djurgårdare ska köpa på den och den sektionen?
Man kan ju tycka att de borde ha ett intresse själva av att ha en så stor klack som möjligt.
Till sist en liten anekdot från en match mellan färjestad och leksand som jag såg i Karlstad för ett par år sedan. Hotellet där jag bodde hade friplåtar så jag gick och kollade.
Först kom fbk in på isen till alla värmland-retards stora jubel, och sen händer det... In på isen kommer leksand och fbk-klacken skriker för fulla muggar: "En jäävla massa bönder - en jäävla massa bönder!" Tragikomiskt är nog ordet man söker...
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Huuumorrtrue-blue skrev:In på isen kommer leksand och fbk-klacken skriker för fulla muggar: "En jäävla massa bönder - en jäävla massa bönder!" Tragikomiskt är nog ordet man söker...

DIF!
Håller med om att det är en nagel i ögat när motståndarna gör mål och det jublas på A10, men det är nog bara att bita ihop och acceptera att det är en del av livet att folk håller på andra lag.
Med det sagt kan man ju ändå plocka fram lite fingertoppskänsla som bortasupporter bland hemmafans, enough is enough liksom. En del saknar helt enkelt stil och etikett.
Med det sagt kan man ju ändå plocka fram lite fingertoppskänsla som bortasupporter bland hemmafans, enough is enough liksom. En del saknar helt enkelt stil och etikett.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Framgår ju av hemsidan vilka sektione som bortasupportrarna hämvisas till.Dock är det ju dessvärre så att ticnet inte sitter på dess uppgifter och bokar bortasuppotrarna via Ticnet så kan de ju egentligen bli placerad vart som helst på arenan där det finns lediga platsertrue-blue skrev:Bra att det fanns en tråd på det här ämnet.
Har skickat dessa rader vidare till Janne Ednertz.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Anledningen till att de sätter sig hos oss på A13 är ju att det är billiga platser
Eller i alla fall billigare än på långsidan.
Jag är förvånad över att de inte har fått en öl eller nått över sig än -.-

Jag är förvånad över att de inte har fått en öl eller nått över sig än -.-
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nog för att jag själv helst ser att jag sitter med endast Djurgårdare runt omkring mig så är det ju (hur tråkigt vi Djurgårdare än må tycka att det är) att det finns individer som håller på andra lag än just Djurgården och dessa kan var medbjudna som kunder, kompisar etc.
Ifrån Djurgårdens sida ser på man saken enligt nedan.
Har bemött denna kritik x antal gånger och det jag brukar svara är ungefär följande:
Många "bönder" går med andra Djurgårdare och då vill inte Djurgårdarna sitta på bortasitt lika lite som bönderna vill vara i vår klack
Hockey är inte fotboll och vi har en tolerantare syn på bortafans
På Stadion är/var alla bra platser sålda till säsongare så bortasupportrar kunde inte boka
Vi jobbar hårt på att Djurgårdare ska köpa säsongskort och ta alla platser på kortsidan så att det blir lika lätt för bönder att köpa biljetter till Hovet som det är för oss att komma in på Kinnarps Arena t.ex
Vi har jobbat aktivt på att få bönderna att förstå hur bra det har det på sektion A6
Vi flyttar aktivt bort bönder till A6 , går dock inte att göra då det är fullt
Alla kan vänligt informera direkt eller via publikvärd att de har de trevligare och bättre på A6 än bland Djurgårdare
Om den som skrev har ett bra minne så är det faktiskt vansinnigt mycket bättre nu än 2007 då det gäller segregeringen
Det står jäkligt tydligt både på vår och på Ticnets sida att vi rekommenderar bortasupportrar A6, men vi kan inte tvinga dem.
Vi vill ha fullt på alla matcher med Djurgårdare, hjälp oss att aktivt fylla Hovet med Djurgådare så kommer problemet vara ur världen...
Detta är även något som kommer att tas upp i Publikrådet
Ifrån Djurgårdens sida ser på man saken enligt nedan.
Har bemött denna kritik x antal gånger och det jag brukar svara är ungefär följande:
Många "bönder" går med andra Djurgårdare och då vill inte Djurgårdarna sitta på bortasitt lika lite som bönderna vill vara i vår klack
Hockey är inte fotboll och vi har en tolerantare syn på bortafans
På Stadion är/var alla bra platser sålda till säsongare så bortasupportrar kunde inte boka
Vi jobbar hårt på att Djurgårdare ska köpa säsongskort och ta alla platser på kortsidan så att det blir lika lätt för bönder att köpa biljetter till Hovet som det är för oss att komma in på Kinnarps Arena t.ex
Vi har jobbat aktivt på att få bönderna att förstå hur bra det har det på sektion A6
Vi flyttar aktivt bort bönder till A6 , går dock inte att göra då det är fullt
Alla kan vänligt informera direkt eller via publikvärd att de har de trevligare och bättre på A6 än bland Djurgårdare
Om den som skrev har ett bra minne så är det faktiskt vansinnigt mycket bättre nu än 2007 då det gäller segregeringen
Det står jäkligt tydligt både på vår och på Ticnets sida att vi rekommenderar bortasupportrar A6, men vi kan inte tvinga dem.
Vi vill ha fullt på alla matcher med Djurgårdare, hjälp oss att aktivt fylla Hovet med Djurgådare så kommer problemet vara ur världen...
Detta är även något som kommer att tas upp i Publikrådet
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF