Bautabröl skrev:En annan sak som ingen riktigt tagit tag i vad gäller Djurgårdens kris är fansen. Eller rättare sagt fel fans.
De som står i hockeyklacken i Djurgården är inte de "tuffa grabbarna" som går på fotbollen.
Tuffa grabbar drar fler grabbar och publik.
De något tillbakadragna fansen i hockeyklacken är inga publikmagneter.
Det behövs en makeover på fansen för att fler ska ställa sig i klacken. Får Djurgåden en rejäl klack blir det fotbollseffekt och Globen kommer att fyllas.
DIF har förlorat många gamla klackrävar som har tappat sugen av olika anledningar. Dom "nya" Djurgårdarna har ännu inte upptäckt hur underbart det kan vara på en sprängfylld klacksektion i Globen. Och det är där jag tycker att JK inte har lyckats. JK har i mitt tycke blivit en fotbollssupporter förening, som satsar lite då och då. Oftast när några bonnlag mobiliserar, annars så skrivs det inte mycket på hemsidan, utan det är oftast pliktskyldiga artiklar.
DIF Hockey måste tillbaka till rötterna känns det som, och jag tror att det är på rätt väg nu, det snackas både här och på diverse supporter sidor om DIF mot rubbet! Och det är dit vi måste tillbaka, sittplatspubliken måste känna och uttrycka samma känslor som vi som står i klacken gör.
Vi vill väl ändå samma sak?
Oj, Bautabröl, sådär många rätt har du aldrig haft förut.
Bautabröl skrev:...Och det är där jag tycker att JK inte har lyckats. JK har i mitt tycke blivit en fotbollssupporter förening, som satsar lite då och då. Oftast när några bonnlag mobiliserar, annars så skrivs det inte mycket på hemsidan, utan det är oftast pliktskyldiga artiklar.
VI MÅSTE GÅ PÅ ALLA MATCHERNA och jag röstar på hovet!! Det är inte realistiskt att fylla globen just nu. Låt oss börja med hovet.
Då kommer publiken tillbaka...mer och mer för varje match eftersom stämningen där är magisk i jämförelse med den ekande bollen "Globen".
När sedan publiktillströmningen ökat kan man prova försiktigt med Globen igen. Fast det bästa förslaget vore om Djurgården kunde köpa Hovet helt och hållet. Med flera stor sponsorer kan det kanske gå.
Nu är det TOTALT krig till i vår. Vi måste öppna börsen och Djurgårdshjärtat samt stödja DIF genom att gå på matcherna.
Ordet krig räcker inte förresten. Varje spelare måste agera som rena maniacs på isen och vi måste skrika oss sönder och samman.