Det som sorunda99 skrev om finns redan, en insamling som startades förra säsongen. Har folk glömt bort detta eller???Sebbe G skrev:Tänk med om Djurgården skulle kunna köpa loss Hovet från Stockholm Stad.
Och kanske kunna hyra ut det till A.I.K. och kanske till och med få några konserter där med några riktiga kändisar.
Man borde ju iallafall tjäna lite pengar på att äga en egen arena. Det sorunda99 skrev i sitt första inlägg att vi borde hitta på någon ide att hjälpa till stöttar jag till 110%!!
Kris!
Re: Kris!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om det redan finns så tycker jag att dem som vet om det ska sprida det vidare så det känns till bland alla i familjen!!
Så alla ni som vet någonting om hur vi kan hjälpa DIF Hockey e denna ekonomiska kris berätta det så alla känner till det!!!
100% DJURGÅRDARE
Så alla ni som vet någonting om hur vi kan hjälpa DIF Hockey e denna ekonomiska kris berätta det så alla känner till det!!!
100% DJURGÅRDARE
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Om jag har fattat allt rätt säljer DIF Hockey biljetter till ett högre genomsnittspris än tidigare. Intäkterna på biljetter har ökat. Senast mot Brynäs var det inte många kampanjbiljetter ute och ändå kom det över 7000.Kall-El skrev:De matcher som gick upp mot 10k hamnade ju så högt tack vare plojplåtar. Dessa skall man enligt min räkning inte räkna med i snittet. För övrigt får man inte heller glömma bort att rent publikt brukar det bli en rejäl ökning efter nyår. Publiksiffrorna är faktiskt ganska bra för att vara på hösten om ni frågar mig. Problemet ligger snarast i att föreningen tjänar för lite flis på varje unik besökare.Christopher J skrev:Man blir lite orolig när man läser om det ekonomiska läget. Att Djurgården inte är nöjda med intäkterna kan man förså med tanke på det ekonomiska läget, kanske blev inte den permanetna flytten till Hovet var ledningen trodde att den skulle bli. När jag funderar över de båda arenorna så hittar jag bara en fördel med Hovet och det är stämningen, för stämningen vi järnkaminer skapar är bäst i Elitserien, jag gillar därför Hovet för dess stämning och tryck. Jag tycker dock att det är skönare att titta på hockey på Globen som sittande åskådare för att det är bekvämare och trevligare helt enkelt. När vi spelade på Globen låg snittet på 6000-7000, men även uppmot över 10 000 på vissa matcher. Nu iår på Hovet är siffran mellan 5000-6000 vilket är lägre och ger mindre intäkter till DIF. Flytten till Hovet har lockat tillbaka fansen men inte riktigt lockat den sittande publiken än. Ibland står det här på hemsidan e.x "5800 biljeter sålda hitils- vilket tyder på publikfest", förstår mig inte på hur en siffra på under 7000 på hovet kan räknas som bra, jag var på Modo ( 7-0) och då var det underbar stämning och 5800, men att gå ut med det på hemsidan innan kan man inte kalla för att det ska bli det, och 5800 är med Djurgårds ögon ingen bra publiksiffra.
Att Djurgården tar pengar från spelarna är heller inte bra. DIF behöver intäkter ska vi järnkaminer inte hjälpas åt då att samla in lite i en hink på matcherna och visa att vi stödjer dem.
Man kanske skulle kunna fixa en Hovet insamling på kanske alla hemmamatcher i typ januari, där alla pengar går till att försöka köpa Hovet!
Om Djurgården ägde Hovet tror jag tillslut att de ekonomiska problemen skulle försvinna!
Om Djurgården ägde Hovet tror jag tillslut att de ekonomiska problemen skulle försvinna!
Det viktiga för Djurgården är att på något vis vända den dåliga trenden med sämre och sämre ekonomi jämnfört med sina konkurrenter. Tyvärr ser det inte ljust ut.
Brynäs publiksnitt har väl ökat med 2000 pers i och med den nya arenan? SSK har kanske inte högre snitt men med en egen arena så tjänar de in på kringförsäljning. Luleå håller på och rustar COOP.
Det ser ju inte heller helt tryggt ut 'underifrån' med Dalapendeln och Ejendahls arenan eller Malmö Arena som brakade på med en publik på nämre 14 000 pers i invigningen..
Almtuna har väl planer på en arena för 8000 pers osv.
Philip Anshultz måste ju haft en plan när han köpte 12,5% av DIF och 50% av Bajen. DIF's plan kan inte vara att fortsätta genom att sälja av arenor eller procent.
Årets elitserie har verkligen visat att det finns utrymme för minst 14 lag i serien. DIF vs Leksand brukar innebära storpublik på Globen t.ex.
Brynäs publiksnitt har väl ökat med 2000 pers i och med den nya arenan? SSK har kanske inte högre snitt men med en egen arena så tjänar de in på kringförsäljning. Luleå håller på och rustar COOP.
Det ser ju inte heller helt tryggt ut 'underifrån' med Dalapendeln och Ejendahls arenan eller Malmö Arena som brakade på med en publik på nämre 14 000 pers i invigningen..
Almtuna har väl planer på en arena för 8000 pers osv.
Philip Anshultz måste ju haft en plan när han köpte 12,5% av DIF och 50% av Bajen. DIF's plan kan inte vara att fortsätta genom att sälja av arenor eller procent.
Årets elitserie har verkligen visat att det finns utrymme för minst 14 lag i serien. DIF vs Leksand brukar innebära storpublik på Globen t.ex.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
-
Johansson har en poäng. Visst, förutsättningarna är inte de bästa men i stället för att gräva ned sig och skylla på Stockholm Stad måste man jobba för att finna andra lösningar. Någon fördel måste det väl ändå vara att vara enda huvudstadslaget? Precis som Tomas säger undrar man var alla pengar tar vägen när vi lyckas gå så mycket back hela tiden?
Skönt att se att denna tråd väcker känslor.. Tyvärr så torskade dom igen och nu är krisen värre, publiksiffran är påväg ner dessutom! Det är konstigt att inget händer i arena frågan, jag menar Djurgården är det enda laget från huvudstan i elitserien, ska man inte ta vara på det? Nu har det diskuterats i ett par år! Det är väl saker man får skämmas över hur huvudstaden mer eller mindre pissar på stockholms hockeylag, menar tom huddinge krisar genom att försöka klara sig i allsvenskan, aik borde ju vara ett elitlag och bajen borde ju iaf vara i allsvenskan... Skulle inte förvåna mig om att Djurgården och stockholms stad agerar alldeles för sent och vips så är DIF i allsvenskan... Vi är ju på god väg.... Alla lag runt om i Sverige satsar på arenor medans Stockholmslagen bara ser på och låter korthusen rasa, det är så man blir gråtfärdig.... 16 guld åt helvete mer eller mindre... Sen är frågan om Montèn är bra för DIF, dålig rutin, för ung...? Ngt måste ju hända nu, ngt som får Djurgården på rätt köl igen, ngn som river tag i Djurgården och skakar om! (Bork?) Vad vet jag....?
Svider i hjärtat att säga de här... men finns det inte någon närkommun som vill hjälpa Djurgården med arena och gärna har ett elitlag hos sig? För inte fan bryr sig Stockholms stad ett jävla skit.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tråkiga är att inte ett jävla smack kommer hända. Man kommer skylla på att inga pengar finns, vi jobbar långsiktigt, det vänder snart blablalbala.
Agerar vi inte NU så kan jag nästintill garantera att vi hamnar i en äckligt tung kvalserie där vi drar största nitlotten och åker ner till härliga klubbar som Oskarshamn & Bofors.
Agerar vi inte NU så kan jag nästintill garantera att vi hamnar i en äckligt tung kvalserie där vi drar största nitlotten och åker ner till härliga klubbar som Oskarshamn & Bofors.
- grandstoff
-Tomas Montén- skrev:- Det är omöjligt att vara nöjd när vi får stryk mot Frölunda med 4-1, men det här var ett steg i rätt riktning

Karln måste sikta mot kvalserien, för det är de enda steg som Djurgården tar för tillfället.
Micke Johansson må ha varit en av DIF:s bästa spelare genom tiderna men som tränare håller han inte måttet. Montén e för orutinerad. Jag har alltid kollat på DIF:s matcher med förväntan och hopp om en vinst. Men i dagsläget orkar man inte ens kolla för man vet resultatet på förhand. Ljusglimt i allt mörker...Vi kommer iaf ha fullsatt mot AIK i kvalserien! Det kan iaf styrelsen ha att se tillbaks på när vi konkar 

Örebroarn skrev:Micke Johansson må ha varit en av DIF:s bästa spelare genom tiderna men som tränare håller han inte måttet. Montén e för orutinerad. Jag har alltid kollat på DIF:s matcher med förväntan och hopp om en vinst. Men i dagsläget orkar man inte ens kolla för man vet resultatet på förhand. Ljusglimt i allt mörker...Vi kommer iaf ha fullsatt mot AIK i kvalserien! Det kan iaf styrelsen ha att se tillbaks på när vi konkar
Ja, aik & Leksand lär dra fulla hus! (Men än är vi inte där, vägrar att ge upp redan nu)
Att tränarna tycker att 1-4 e ett fall framåt e helt sjukt. Vet dom om att vi ligger 10:a eller tror dom att vi e topp 3? Säcken var jävligt ifrågasatt under sin tid som tränare men han var iaf bitter efter en förlust. Fan kollar man på intervjuerna skrattar alla o ser glada ut. Man ska man sparka ner papperskorgar och slå sönder klubbor efter en förlust. Har ingen en vinnarskalle i det här laget?Caveman skrev:Örebroarn skrev:Micke Johansson må ha varit en av DIF:s bästa spelare genom tiderna men som tränare håller han inte måttet. Montén e för orutinerad. Jag har alltid kollat på DIF:s matcher med förväntan och hopp om en vinst. Men i dagsläget orkar man inte ens kolla för man vet resultatet på förhand. Ljusglimt i allt mörker...Vi kommer iaf ha fullsatt mot AIK i kvalserien! Det kan iaf styrelsen ha att se tillbaks på när vi konkar
Ja, aik & Leksand lär dra fulla hus! (Men än är vi inte där, vägrar att ge upp redan nu)