Fördel på Hovet?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
melker
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fördel på Hovet?

Inlägg av melker »

odburt skrev:Globen blir aktuell den dagen ajk från utlandet solna möter oss igen. Annars, never ever again.
Och när Leksand går upp i Elitserien :lol:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Peter

Inlägg av Peter »

melker skrev:Och när Leksand går upp i Elitserien :lol:
Vilket förhoppningsvis sker nån gång efter att älgarna börjar skita i toaletter, helvetet fryser och AIK blir en mysig och gemytlig klubb.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Egentligen har jag god lust att starta en helt ny tråd som skulle kunna heta nåt i stil med:
"vad fan händer?" eller "varför alltid så bajsnödiga på hemmaplan?" men jag sansar mig och skriver i befintlig tråd istället.

Lack och skriver i affekt? Förmodligen!
Befogat? Absolut!

Som jag skrev i matchtråden efter saik-matchen så vet man aldrig vad man får med dagens DIF inför en match. Det kan bli himmel eller helvete och det finns ingen grundtrygghet i spelet. Vi har i dagens läge, med skadefri trupp, ett riktigt bra trupp med Tim Eriksson i 4:e kedjan, Figren som extraspelare och Nicky Danielsson som petad spelare. Ändå står vi och "sover i 2 perrar" som Micke säger i intervjun efter matchen... Plus förra matchen mot Saik då vi också var under isen. Varför är vi inte på tårna och spelar med en jävla frenesi? Knappast på grund av att vi inte är i ett prekärt läge och verkligen BEHÖVER poäng. Det finns ingen desperation! Är det tränarnas fel?? Varför kan vi inte prestera bättre? Varför vakna när vi ligger under med 3-0?

Jag vägrar tro att det är för att spelarna vill FÖR mycket och att det låser sig...Den bortförklaringen håller inte längre.
Blue Brigade Sthlm
sorunda_99

Inlägg av sorunda_99 »

Vad gör AEG för förbättring med hovet? någon som kan förklara det annars var det ju ingen mening att de fick köpa in sig i DIF HOCKEY

GÅ PÅ MATCHER OCH SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅRN
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

odburt skrev:Globen blir aktuell den dagen ajk från utlandet solna möter oss igen. Annars, never ever again.
Därför att..?
Tänk gärna lite långsiktigare än "det är trevligare stämning på Hovet". Eller vänd gärna på frågan. Vad, annat än stämningen, har blivit bättre sen vi flyttade till Hovet? Och är dessa ev. fördelar unika för Hovet eller är de applicerbara även på Globen?
Om det finns en större ekonomisk vinst att spela på Globen, varför skulle man inte göra det? Framför allt i detta utsatta läge.

Märk väl att det här inte är en generell Globen vs. Hovet. I det här läget handlar det om pengar. Punkt.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

sorunda_99 skrev:Vad gör AEG för förbättring med hovet? någon som kan förklara det annars var det ju ingen mening att de fick köpa in sig i DIF HOCKEY

GÅ PÅ MATCHER OCH SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅRN
Ingen mening? Så du menar att DIF skulle trolla upp drygt 10 miljoner för att rädda elitlicensen? Järnkaminerna Hockey hade väl kanske varit något i och för sig. Nu tycker jag ändå att det är dags att visa lite muskler. Från alla.
Född till sportchef.
sorunda_99

Inlägg av sorunda_99 »

DIF HOCKEY FÖRALLTID det är dem vi ska stötta!!!
Min fråga var dock vad AEG gör för DIF Hockey?
Borde inte dom kunna hjälpa till att köpa loss hovet från stockholm stad?

STÖD DJURGÅRDEN I VARENDA MATCH
Lucas

Inlägg av Lucas »

sorunda_99 skrev: Min fråga var dock vad AEG gör för DIF Hockey?
Som android skrev, det var ju för fan dom som räddade oss. Det var ju dom som trollade fram pengarna. Sen sån har dom ju fått upp mediakuben (även fast den ännu inte är klar, suck.). Jag vet inte riktigt vad mer vi kan förvänta oss från AEG. Tror egentligen inte någon av oss gör om inte jag nu missat när dom lanserade en lista på exakt det dom ska tillföra. Skulle vara trevligt om någon kunde ge oss en lista så vi vet vad vi kan förvänta oss. Som jag ser det, handlar det bara om arenafrågan. Vi får väl hoppas att dom inte skiter i oss och verkligen tar tag i Hovet och rustar upp den, för det är där vi förlorar så förbannat mycket pengar. Och det är just det som hindrar oss från ekonomisk framgång.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Angående mediekuben så hörde jag att bjälkarna var för veka, så dom måste förstärka dom. Och med det tighta matchandet så finns det ingen tid till detta. Inget jag kan styrka dock.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

android skrev:Angående mediekuben så hörde jag att bjälkarna var för veka, så dom måste förstärka dom. Och med det tighta matchandet så finns det ingen tid till detta. Inget jag kan styrka dock.
Ja du ser , Lägg ner Hovet!!! det är bara fördelar för klacken. Ekonomiskt och standardmässigt är Globen överlägsen alltså bättre för DIF hockey och i slutändan även för alla hardcorefans
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

samiam skrev:Ja du ser , Lägg ner Hovet!!! det är bara fördelar för klacken. Ekonomiskt och standardmässigt är Globen överlägsen alltså bättre för DIF hockey och i slutändan även för alla hardcorefans
Håller helt med, har alltid varit kraftigt upprörd över flytten med alla matcher till Hovet. Känns inte som det är så populärt på detta forum dock, hehe.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Det kommer att bli svårt att slå föregående säsongs publiksiffror...

Idagsläget ligger vi på en snittpubliksiffra på 5 929 åskådare, säsongen 07-08 hade vi en snittpubliksiffra efter 12 hemmamatcher på 6 025.
Under de 12 inledande hemmamatcherna föregående säsong så spelades 9 av dem på Hovet.
Noterbart är att 2 av Globenmatcherna drog över snittpubliksiffran 6 025 ibland de första 12 matcherna.

Förra säsongen spelades 3 matcher inför en större publik än vad Hovet kan ta in, vilket, 10 145, 9 264 samt 12 106 åskådare samt att en match på Hovet var fullsatt förra säsongen.

För att komma upp i föregående säsongs publiksiffror i snitt måste vi i varje match resten av säsongen ha en publiksiffra på ca 6 730 åskådare.
Då når vi upp till samma snittsiffra som tidigare säsong, en säsong som räddades ekonomiskt av AEG...
Den möjligheten kommer inte igen.

Säsong 07-08 hade vi en snittpoäng efter 24 spelade matcher på 1,54 poäng per match, denna säsong så snittar vi efter 24 spelade matcher endast 1,20 poäng per match.
För att klara av att gå till slutspel krävdes det förra säsongen en snittpoäng per match på 1,36, Djurgårdens snittpoäng var föregående säsong 1,44 poäng per match...

Till detta tillkommer att vi efter 24 spelade omgångar är sist i tabellen om man bara räknar hemmamatcher...
sorunda_99

Inlägg av sorunda_99 »

Men borde inte AEG kunna hjälpa DIF Hockey att köpa loss hovet? eller har jag missuppfattat att AEG äger hela globenområdet?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

AEG äger AB STOCKHOLM GLOBE ARENA, dvs Evenemangsbolaget bakom Globen,Hovet,Annexet samt Söderstadion.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
sorunda_99

Inlägg av sorunda_99 »

okej tack det var svar på den frågan!
Men dem måste väll kunna hjälpa till med att köpa loss hovet?
Skriv svar