Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008

Inlägg av sthlm_dif »

Nu har jag gissat på vinst i de senaste matcherna, något som jag verkligen trott på...
Men det blir 0 poäng mot Frölunda, eftersom vi underpresterar för mycket, och Frölunda är inne i en bra period med vinster.

Slutresultat: 1-4 (hoppas verkligen på motsatsen)

För att hjälpa Djurgården i denna otroligt viktiga match kommer eventuellt trycket från läktaren spela sin roll...
Vi får helt enkelt sjunga fram DIF imorgon som vi aldrig gjort förut i år, oavsett om det går dåligt eller bra, klacken mot SSK var ju pinsam. :oops:
Syns på Hovet!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Håller med föregående skribent, klacken mot tälje var inge vidare. Imorrn måste det ske en rejäl jävla uppryckning! Alla ska ge järnet hela jävla matchen och lite mer! Vi ska sjunga fram våra kära hockeykrigare till 3 jävligt viktiga poäng!

ALLA TILL HOVET
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
MAP

Inlägg av MAP »

Verkar tyvärr som det är väldigt många som köpt kort i klacken endast för att komma in billigt. Inget fel i det, men det genererar ju inte det tryck som jag tror DIF eftersträvar. Man ser en del 40-åringar med sina 8-åriga barn t.ex.

Det var ju likadant när korten kom 01/02. Det såldes snabbt 700 kort och det blev snack om vilket tryck det skulle bli. Det blev väldigt många i klacken, men de flesta satt ner som vilken åskådare som helst.

De som verkligen tar i gör det grymt bra och trenden är ju på uppåtgående jämfört med hur det var för bara ett par år sen.

Vore annars väldigt skönt med en riktig urladdning ala förra säsongens 6-0. Frölunda är inget märkvärdigt lag så länge man försvarar sina linjer och är noggrann. En tidig spearing på Kallio och saken är biff. 4-1.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

grandstoff skrev:När säsongen summeras är det inte alltid så stora marginaler mellan missat slutspel och 4:e plats, och slår man ut det på 55 matcher så inser man snabbt värdet av att "gå till jobbet varje dag". Hemmamatcher som 1-5 senast mot VF och 3-5 mot SSK är inte ok. Det är ALDRIG ok att förlora på inställning. Punkt.

Utopi:
Det är dags för en rejäl urladdning, och Djurgården har inte vunnit med 3 eller fler mål sen 23:e sept mot Brynäs. En marginal på 4-5 mål och Riddarns/Wesslans första nolla känns som ett ganska passande sätt att börja lördagskvällen. Jag lägger också in en beställning på en sån j*vla propp på Niklas Andersson så han gör en frivolt på isen. :twisted:

Men...
Det finns en uppenbar risk att Djurgården befinner sig mitt i sin obligatoriska november-koma och blir utspelade med byxorna nere.

Jag vågar mig inte på ett tips inför morgondagens drabbning, och jag ber att Kall-El inte sätter en slant på Djurgårdsvinst.

På med blåstället, ta ut tänderna, känn klubbmärket du har på bröstet, hör dånet från klacken, knyt näven och ge frölunda ett helvete!

Behöver du inte oroa dig för då jag ser matchen som ospelbar. Kan sluta med vilket tecken som helst...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Jag kan dock köpa resonemanget om att HV och FBK kommer ta mer poäng så småningom (de har såpass bra spelarmaterial att de BÖR komma igång lite bättre än hittils), men sett till vårt lag har vi inte direkt de resurserna. Mer realistiskt är nog att vi blir ett lag som tampas om den sista slutspelsplatsen.
Tror tyvärr vi måste lägga till gris-lunda

Utslaget på 55 omgångar kan hv, fbk & frölunda knappast undvika att kliva upp nåt steg till i tabellen.
Ser ut som Brynäs är på väg neråt & Rögle kan väl inte hålla hela säsongen...?!!
Känns som saik har stulit "vår" topp 5 placering.

Då har vi ssk, luleå, tik, brynäs & eventuellt Rögle att tampas med
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Jag kan dock köpa resonemanget om att HV och FBK kommer ta mer poäng så småningom (de har såpass bra spelarmaterial att de BÖR komma igång lite bättre än hittils), men sett till vårt lag har vi inte direkt de resurserna. Mer realistiskt är nog att vi blir ett lag som tampas om den sista slutspelsplatsen.
Tror tyvärr vi måste lägga till gris-lunda

Utslaget på 55 omgångar kan hv, fbk & frölunda knappast undvika att kliva upp nåt steg till i tabellen.
Ser ut som Brynäs är på väg neråt & Rögle kan väl inte hålla hela säsongen...?!!
Känns som saik har stulit "vår" topp 5 placering.

Då har vi ssk, luleå, tik, brynäs & eventuellt Rögle att tampas med
Stämmer. Tror dock det finns en hyfsad chans (risk) att Rögle kommer hålla och knipa en relativt säker slutspelplats. Brynäs verkar dock vara i fritt fall och där kan väl vad som helst hända.

Känns förövrigt oerhört jobbigt att luleå och ssk börjar plocka poäng igen, det kommer bli ett riktigt getingbo kring de olika strecken. Vilket hade varit riktigt trevligt om man inte kände sig relativt övertygad att vi kommer vara inblandade där... :|

Åter till dagens drabbning; ju mer jag tänker på det desto tuffare känns det. På något sätt har det här utvecklat sig till en måste-match mot ett frölunda som knappast övertygat men ändå känns som ett lag på gång. Bläh. Kanske inte allt, men väldigt mycket måste stämma för att vi ska komma ifrån isen med 3 poäng idag.

Tippar fortfarande (med hjärtat?) vinst med 3-2 mot klåparna i eftermiddag. Känner på mig att Ante kommer göra en riktig kanonmatch och göra 2 baljor. Kan bara hoppas att Holmquistarna också gör en riktigt fin match och visar att det enbart finns ett ställe i landet att bo på.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Viktig match idag, DIF behöver verkligen 3-poäng. Tyvärr så är man fortfarande sjuk så jag får följa matchen hemifrån. Kämpa DIF.
lilleman

Inlägg av lilleman »

David Schneider missar dagens match och det blir Wesslau som vaktar våran kasse idag.

Wesslau känns stabil även om Riddarn är en mycket duktig målvakt.

Vi vinner ikväll, 4-1!

Krossa!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Är, likt Kall-El, usel på att tippa så jag tippar 2-5 till Frölunda. Då borde det motsatta inträffa :wink:
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Domare:

Patrik Sjöberg
Daniel Winge, Tobias Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Någon mer som delar min rädsla över att vi är på väg att knäcka båda våra målvakter?

Det är en sak att vila Riddarn i en match, men sedan bör han vara tillbaka i kassen igen. NU skall visst Wesslau stå idag igen och det kan bara tolkas som att vi inte längre har en uttalad förstemålis, om nu inte Riddarn är sjuk vill säga.

Risken finns att vi går mot en säsong där vi har två målvakter som blir osäkra för de vet att vid minsta misstag kommer den andra stå nästa match. Ett upplägg som i mina ögon är livsfarligt.

Satsa på en målvakt tack, annars är risken överhängande att man knäcker båda två...
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Big Dick har förvandlats till en "give away machine". Fan va han dräller med puckarna
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Fricke skrev:Big Dick har förvandlats till en "give away machine". Fan va han dräller med puckarna
Helt korrekt. Han har dessutom slutat åka skridskor. Den kedjan fungerar inte alls...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

4-10 i skott i första perioden
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Kall-El skrev:Risken finns att vi går mot en säsong där vi har två målvakter som blir osäkra för de vet att vid minsta misstag kommer den andra stå nästa match. Ett upplägg som i mina ögon är livsfarligt.
Eller så ger båda allt för att bevisa vem som förtjänar att stå nästa match.
Skriv svar